Varför tar män till våld oftare än kvinnor?
Enkelt svar: Testosteron!
Enkelt svar: Testosteron!
fof.se/tidning/2017/2/artikel/skyll-inte-valdet-pa-testosteronet
Den som söker skall finna fler artiklar, på olika språk, om myten om testosteronet. Det finns däremot rön baserade på forskning om bl.a kortisol och serotin.
Nä du svarade inte. Du splainade om din tro om testosteronets verkan. Något som faktiskt saknar belägg.
Men men, jag är inte förvånad, du argumenterarar i din vanliga stil, genom att vara agressiv i din framtoning och vägra svara.
Statistik visar egentligen ingenting. Det visar bara misstänkta/konstaterade brott. det är inte samma sak som det faktiska våld som existerar. Mörkertalet är oerhört stort.
Det som saknas i diskussionen är kvinnors våld, något som det ständigt tigs om.
Sanningen är den att det kan man inte veta.
Det är svårt nog att bevisa att män faktiskt "tar till våld" i högre utsträckning än kvinnor. Att sen bevisa VARFÖR så skulle vara fallet, det går inte.
Det går inte alls att bevisa.
Statistik visar bara misstänkta/konstaterade BROTT. Det är inte alls samma sak som det som sker i verkligheten därför att det flesta våld anmäls öht inte.
Att kvinnligt våld mot manlig partner är accepterat av samhället i viss mån. Tänk dig själv hur olika reaktionerna är på en kvinna som bitchslappar en man och en man som gör det på en kvinna.
Visst och det var precis det jag skrev i mitt första inlägg. Att kvinnor troligen använder våld oftare men att konsekvenserna när män använder våld är värre.
Men det innebär ju att frågeställningen i TS är inkorrekt, isf.