• Tue 15 Sep 2020 17:59
    370 visningar
    4 svar
    4
    370

    Tvillingar sova tillsammans?

    Har tvillingar som är en månad, och fått rekommendationen att de ska sova tillsammans. Men på nätterna när de vaknar så börjar de sparka och slå med armarna och då träffar de såklart varandra. Ni som haft era små sovandes tillsammans är det farligt & kan de slå varandra så hårt?

  • Svar på tråden Tvillingar sova tillsammans?
  • Tue 15 Sep 2020 19:05
    #1

    Det var aldrig något jag funderade på. Risken att de skulle slå varandra så det blir svåra skador är ju mindre än en på miljonen. 
    Mina fick dela säng tills de var 8-9mån då de började störas för mycket av varandra. 
    Då blev det egen säng som ändå stod bredvid så de såg varandra och kunde kommunicera på sitt sätt. 
    Nu delar de rum och det får de göra tills de tröttnar och vill ha eget. 

  • Tue 15 Sep 2020 20:50
    #2

    Absolut att de kan sova tillsammans. Går hur bra som helst. Låt de dock sova i eget rum. Minns att jag och sambon hade killarna i vårt sovrum, men sängen åkte ut ganska snabbt. Vi blev ju väckta båda två stup i kvarten. Slutade med att vi ist. sov i skift. Ammade inte så båda kunde mata vilket underlättade enormt.

  • Tue 15 Sep 2020 23:15
    #3

    Tack! Ser läskigt ut när de slår med armarna lite överallt i både ansiktet och på huvudet!

  • LFF
    Thu 17 Sep 2020 13:14
    #4
    LisLisx2 skrev 2020-09-15 17:59:37 följande:

    Har tvillingar som är en månad, och fått rekommendationen att de ska sova tillsammans. Men på nätterna när de vaknar så börjar de sparka och slå med armarna och då träffar de såklart varandra. Ni som haft era små sovandes tillsammans är det farligt & kan de slå varandra så hårt?


    Mina tvillingar sov tillsammans tills de var ca 4 månader. Sen började de störa varandra och fick varsin spjälsäng. Vi hade våra spjälsängar på varsin sida om vår säng. Inga som helst problem med det. Enklare dessutom när de ville ha sin nattmat då vi slapp resa oss upp mer än att blanda ersättningen som var förberedd på sängbordet varje natt. 
Svar på tråden Tvillingar sova tillsammans?