Längtar efter barn så det värker, sambo ej redo
Fortsätt prata om det med din respektive. Mitt tips är att försöka hjälpas åt att hitta varför han känner som han gör och sen bearbeta det över tid och fortsätta prata prata prata. Sådana känslor har oftast en orsak, och kan man börja bearbeta orsakerna så ökar chansen att han känner sig mer redo. I vissa fall kanske det till och med kan finnas delar som man kan kompromissa om, om någon av er tycker att något är svårare eller läskigare så kan den andre stötta mer i just den delen. Eller hitta andra lösningar. En kompis sambo ogillade tanken på att tappa så mycket fritid men de löste det genom att han gick ner i arbetstid. Fungerade utmärkt för dom. Finns alla möjliga kompromisser.
Det jag menar med att fortsätta prata menar jag inte att tjata eller skuldbelägga, men att ta tid för varandra att försöka lyssna och förstå varandra. Oavsett vart det leder er så är det ett sätt att komma framåt i livet tillsammans. Du kanske kommer förstå hans sätt och tankar mer, och han kommer kanske förstå dina tankar mer. Förhoppningsvis för din del lägger det grunden till en bra relation inför barnaskapande där båda vill åt samma håll!