Inte för att jag vill vara pessimist men du skriver att ni just inlett förhållandet, så det är klart man då är lite uppe i den där förälskelsebubblan och drömmer om framtiden tillsammans. Jag skulle ge det i af ett år, innan ni ens borde börja planera för ihopflytt. Men givetvis kan du tänka och fundera utan att ni planerar nåt riktigt än 
Jag har haft ett distansförhållande men vi hade närmare mellan än ni har. Jag hade barn, han inte. Först var allt bra, vi åkte till varann varannan helg. Sedan började han bli "lat" (jag hade bil, han fick åka tåg när han skulle till mig). Ibland ställde han in en helg för att han hade annat att göra och fine, man har ju sitt vanliga liv också. Men sedan blev det mer: "jag är så trött efter jobbet på fredagar, det är så jobbigt att åka tåg. Kan du inte ta bilen och åka hit?" (som om inte jag också var trött efter jobbet och det också är jobbigt att köra bil?) Men jag åkte, för man ville ju ses. Efter ett par sådana tillfällen sade jag ifrån, att han faktiskt får åka till mig också. Då hade vi varit ihop i ca 9 månader. Började fundera på vad han egentligen ville. Vi hade pratat massor i början. Det var resplaner, flyttplaner (han sa att han verkligen gillade min stad och kunde tänka sig bo där. Jag som hade barn var inte flyttbar, så det kändes ju positivt)
När jag då tog upp framtiden, sa att det är inget bråttom men vi kanske skulle börja rikta in oss mot "något", så var han alltid så svävande. Det blev ett tillfälle för honom där han hade möjlighet att ta ett jobb i närheten där jag bodde men oj, då blev det väldigt besvärligt att lämna sin hemstad. Allt han sagt om min stad (när jag påminde), det verkade han glömt bort osv.
Slutade med att jag sa att jag börjar tycka det är dags att veta vart vi är på väg. Jag som hade barn också, man behöver ju veta för deras skull också. Till slut pep han fram att "vi har det väl bra som vi har det". Så, där fick jag tydligt inse att han inte ville mer än det som var. Jag gjorde slut en månad senare.
Däremot mötte jag senare mannen jag idag är gift med. Vi har båda barn, vi prioriterade vårt förhållande på samma nivå, flyttade in i ny gemensam bostad efter 2 år, mitt i mellan där vi bodde. Nu var det inga 63 mil så det blev ingen stor sak för barnen på det viset. Men just den här skillnaden på inställning mot den förra mannen: det märktes på en gång att min nya och jag ville samma saker. Jag är givetvis superglad över att det blev som det blev, annars hade jag ju inte mött min kärlek.
Så, mitt råd till dig är väl att verkligen pejla av vad som händer mellan er och inte haka fast sig så mycket vid vad man säger eller gör nu första halvåret, det är underbart och fantastiskt men det är inte alltid det som sedan blir verkligheten.