• medioker

    Vi som ska skaffa barn nummer 2 <3

    Hej!

    Fick vår son i maj 2019 och nu planerar vi att börja försöka för syskon i oktober. Någon annan här som också planerar sitt andra barn? :)

  • Svar på tråden Vi som ska skaffa barn nummer 2 <3
  • Melissi

    Ja vi har börjat försöka sen ca 2 månader tillbaks. Barn nr 2. Vi har ett barn född 2018. Har 8 dagar till bim. Har haft lite molande mensvärk igår och idag fick jag brunaktig miniflytning. Vet ej om det är början på mens eller nidblödning. Hoppas på det sistnämnda

  • Melissi

    Ja vi har börjat försöka sen ca 2 månader tillbaks. Barn nr 2. Vi har ett barn född 2018. Har 8 dagar till bim. Har haft lite molande mensvärk igår och idag fick jag brunaktig miniflytning. Vet ej om det är början på mens eller nidblödning. Hoppas på det sistnämnda

  • medioker
    Melissi skrev 2020-09-16 21:16:46 följande:

    Ja vi har börjat försöka sen ca 2 månader tillbaks. Barn nr 2. Vi har ett barn född 2018. Har 8 dagar till bim. Har haft lite molande mensvärk igår och idag fick jag brunaktig miniflytning. Vet ej om det är början på mens eller nidblödning. Hoppas på det sistnämnda


    Åh spännande! Håller tummarna. Tog det lång tid med första barnet?
  • Anonym (R)

    Här är en till!! Vi har dock inte försökt fullt ut, då vi fick en son nu i slutet av april, kanske lite tidigt att börja med ett försök med bebis nr 2 men sen vet man ju aldrig hur lång tid det tar heller. :) Men man blir ju så bebis sugen D:

  • medioker
    Anonym (R) skrev 2020-09-17 03:21:26 följande:

    Här är en till!! Vi har dock inte försökt fullt ut, då vi fick en son nu i slutet av april, kanske lite tidigt att börja med ett försök med bebis nr 2 men sen vet man ju aldrig hur lång tid det tar heller. :) Men man blir ju så bebis sugen D:


    Wow, imponerade att ni orkar/vågar försöka så tidigt :D men som du säger vet man ju inte hur lång tid det tar :) Jag ville egentligen vänta till början av nästa år men tänkte om då man ändå redan är inne i detta träsk av mindre sömn, trots och annat så är det väl lika bra att köra på hehe. Har inte ens börjat jobba än så tar det sig någorlunda fort så kommer jag bara hinna jobba några månader..men vi får se! Ska bli spännande!
  • medioker
    Onewayticket skrev 2020-09-18 20:29:29 följande:

    Vi fick vår son i augusti -18 och nu har vi börjat försöka igen. Första försöket typ precis nu. :)


    Spännande! Min mens tar typ slut imorrn så sedan är det bara att invänta ÄL & hoppas man får till det..min man har fått för sig att det kommer ta längre tid denna gången men min känsla är att det kommer gå fort..eller jag vet inte, är typ nervös hehe
  • Anonym (.)

    Fick förata barnet 2016 och försöker nu med ett syskon!

  • Onewayticket
    medioker skrev 2020-09-18 22:47:58 följande:

    Spännande! Min mens tar typ slut imorrn så sedan är det bara att invänta ÄL & hoppas man får till det..min man har fått för sig att det kommer ta längre tid denna gången men min känsla är att det kommer gå fort..eller jag vet inte, är typ nervös hehe


    Vårt första gick på första försöket. Så vi är rätt säkra på att det kommer ta längre tid nu också.. :)
  • Melissi
    medioker skrev 2020-09-16 22:30:34 följande:

    Åh spännande! Håller tummarna. Tog det lång tid med första barnet?


    Nej det gick nästan direkt. Är lite nojig att jag inte kan bli gravid igen eller kommer ha svårt för det bara för att det denna gång inte gick direkt. 5 dagar till bim och jag småbröder än så det är förmedlingen mens på G ????
  • medioker
    Melissi skrev 2020-09-19 07:59:36 följande:
    Nej det gick nästan direkt. Är lite nojig att jag inte kan bli gravid igen eller kommer ha svårt för det bara för att det denna gång inte gick direkt. 5 dagar till bim och jag småbröder än så det är förmedlingen mens på G ????
    Har hört att har man blivit gravid tidigare så kan man bli gravid igen..men det kan ju fortfarande ta längre tid såklart. Jag hoppas verkligen det inte tar alltför lång tid för någon av oss. Vill så himla gärna skaffa ett syskon nu :)
  • medioker
    Onewayticket skrev 2020-09-19 06:09:51 följande:
    Vårt första gick på första försöket. Så vi är rätt säkra på att det kommer ta längre tid nu också.. :)
    Tiden får utvisa helt enkelt..nu är min mens slut så det är bara att vänta. Min cykel är rätt oregelbunden dock så ska testa med ÄL stickor lite längre fram, och ligga regelbundet helt enkelt..min man klagar inte då jag inte haft så stor lust sedan sonen föddes, haha.
  • Anonym (K)

    Vi har försökt i ett år snart, ett mf längs vägen men de senaste månaderna har jag börjat tveka på om jag orkar ha ett barn till ens Skäms Jag är lite 40+, äggen börjar bli sämre (hotar läkaren med iaf) och vårt första är nu så självgående så jag undrar om man orkar med blöjor, vaknätter och trotsålder en omgång till... Hur tänker ni andra som fortfarande vågar och vill?

  • medioker
    Anonym (K) skrev 2020-09-19 10:29:04 följande:

    Vi har försökt i ett år snart, ett mf längs vägen men de senaste månaderna har jag börjat tveka på om jag orkar ha ett barn till ens  Jag är lite 40+, äggen börjar bli sämre (hotar läkaren med iaf) och vårt första är nu så självgående så jag undrar om man orkar med blöjor, vaknätter och trotsålder en omgång till... Hur tänker ni andra som fortfarande vågar och vill?


    Nu är jag ?bara? 32 och sonen är så pass liten (snart 1.5) så vi har fortfarande inte kommit ur sömnbristen helt osv så känner här att det är lika bra att köra på haha. Men innan kände jag att jag absolut inte skulle orka en till någonsin. Nu har jag accepterat att jag kommer vara trött i ett par år framför och det känns lättare typ.

    Jag tänker om du innerst inne vill ha ett till barn så ge inte upp men låt det inte ta över dig samtidigt.
  • Anonym (K)
    medioker skrev 2020-09-19 11:44:12 följande:
    Nu är jag ?bara? 32 och sonen är så pass liten (snart 1.5) så vi har fortfarande inte kommit ur sömnbristen helt osv så känner här att det är lika bra att köra på haha. Men innan kände jag att jag absolut inte skulle orka en till någonsin. Nu har jag accepterat att jag kommer vara trött i ett par år framför och det känns lättare typ.

    Jag tänker om du innerst inne vill ha ett till barn så ge inte upp men låt det inte ta över dig samtidigt.
    Ja jag önskar nu att vi hade påbörjat tidigare! Men då var man mitt inne i början av trotsåldern, ovan vid den nyheten och allt kändes rätt kämpigt då. Det är först nu ett år senare som man ser ljuset i tunneln för att man faktiskt kan hantera det, för det mesta iaf ;)

    Jag känner olika, olika dagar. Jag skulle inte bli förtvivlad om vi inte fick fler barn för att det bara inte gick och min man stöttar mig i mina tankar, vi har ju trots allt en fin skrutt att vara tacksamma för :) 

    Tack för dina stöttande ord <3
  • Anonym (Baby nr 2)

    Hej, jag hoppar gärna in här!

    Har en dotter som är född juni 2019. Hon blev till på första försöket.

    Jag trodde att de skulle ta längre tid denna gång, så vi började försöka nu i början på september, och för bara några dagar sedan så plussade jag. Så ami slutet på maj väntar vi tillökning.

    Jag är överlycklig samtidigt som jag är sååå rädd att något ska hända.

    Hur kunde vi ha sådan fantastisk tur att dom blev till på första försöken. < 3

    Jag håller tummarna för er!

  • medioker
    Anonym (Baby nr 2) skrev 2020-09-19 14:05:19 följande:

    Hej, jag hoppar gärna in här!

    Har en dotter som är född juni 2019. Hon blev till på första försöket.

    Jag trodde att de skulle ta längre tid denna gång, så vi började försöka nu i början på september, och för bara några dagar sedan så plussade jag. Så ami slutet på maj väntar vi tillökning.

    Jag är överlycklig samtidigt som jag är sååå rädd att något ska hända.

    Hur kunde vi ha sådan fantastisk tur att dom blev till på första försöken. < 3

    Jag håller tummarna för er!


    Men gud vad kul, grattis!! Håller tummarna att allt går vägen!
Svar på tråden Vi som ska skaffa barn nummer 2 <3