Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Oro för MA/MF

Jag förstår att du är orolig! Jag hade 4 missfall före första barnet och egentligen trodde jag inte på det förrän han var född. Dock fick jag upp hoppet lite pö om pö. Det började efter första VUL v.13 när jag såg hjärtat slå. Risken för m.f då är nere i 0,5%. 99,5% får alltså levande barn efter att ha sett hjärtat då. Glad Ditt VUL v.12 är ungefär samma siffror.

Du har fått svar på vad dina blödningar beror på- en polyp. Jag blödde rejält v.7 och sen rött igen v.18 och det gick bra ändå. Nån början till m.f kan jag i princip garantera att du inte har. Ingen mage är inte alls ovanligt så tidigt heller. Jag hade en bekant som på slutet bara var så rund som kanske normalt sett 6:e månaden! En ynka kula bara.

Ta dag för dag! {#emotions_dlg.flower}  Försök att inte tänka så mycket. Sysselsätt dig med roliga saker. Även om det känns långt bort går en månad rätt fort. Då får du se en jätte på UL jämfört med lilla pyret du såg v.12. Glad

• Jag är bara jag

Då har du nog svaret där på dina tidigare m.f och varför det gått vägen nu. Jag mådde bra och hade i princip inga symptom alla graviditeter som slutade i m.f. De båda som gick vägen mådde jag pest!  Min egen helt ovetenskapliga tes är att det berodde på just levande barn och högre hcg. Till slut hade jag nog alla krämpor som tänkas kan, men hellre det och få ett levande barn till slut. Det är värt allt!  {#emotions_dlg.flower} 

Lycka till nu! Solig

• Jag är bara jag
    Lolml skrev 2020-09-17 17:05:40 följande:
    Ja men så är det förhoppningsvis, dom här första veckorna har vart hemska men det är självklart värt det om bebis kommer i mars, skönt att det gick hela vägen för dig och att höra att vi vart i ganska lik sits, tack snälla! ????????
    Kan jag ge nån hopp så gör det hela min dag!  Glad
Svar på tråden Oro för MA/MF