• Anonym (Lolla)

    Ni som är på Tinder

    Har flera tjejkompisar i 35-40 års ålder som har sina barn varannan vecka och spenderar extremt mycket tid på tinder. Allt känns så lätt alla ligger med alla och det äcklar mig. Vad tycker ni om Tinder? Hur mycket tid lägger ni på det?

  • Svar på tråden Ni som är på Tinder
  • melicia

    Jag har daglig verksamhet kan man säga det till personer på tinder eller vill de ej träffa en då? 

  • Anonym (skriver)

    Skriver tjejer till många killar hur går det? 

  • Hans71

    Jag är på tinder o matchar sällan med någon har haft kontakt med några stycken kvinnor oftast skriver dom några gånger o hoppar vidare har hängt där av o till i 4år men aldrig träffat någon varken där eller på någon annan appar heller.

  • Hans71

    Någon I tråden skrev att dom sökt inom 30km jag får vara glad om jag matchar med någon inom 30mil

  • Hans71

    Någon I tråden skrev att dom sökt inom 30km jag får vara glad om jag matchar med någon inom 30mil

  • Hans71
    KatjaL skrev 2023-06-25 09:32:37 följande:

    Använder inte Tinder av just den anledningen. Det är för sexbetonat och inget för mig som söker något seriöst.


    O vart hittar man någon seriös då.
  • Hans71
    KatjaL skrev 2023-06-25 11:58:04 följande:
    Bättre att prova på etablerade datingsiter som funnits länge, som Happypancake t.ex.
    Har hängt där i 3år inget napp tuvärr
  • Anonym (Surkärring!)

    Jag tycker Tinder är toxiskt. Appen förvandlar en del män till bittra uppgivna misogyna spillror och andra män till slemmiga misogyna runtknullare. Tinder fungerar väldigt dåligt eller alldeles för bra (så bra att det blir dåligt) för män, ytterst sällan eller kanske aldrig lagom.

    Män var trevligare innan Tinder blev en grej, och Tinder är nog den största orsaken till att det inte går att hitta vettiga män idag. Jag tror Tinder är en stor del av orsaken till att typ alla mina killkompisar äter antidepressiva idag. F Tinder, förbjud skiten.

  • Anonym (Anna)

    Lägger kanske en halvtimme i månaden, men jag chattar inte med någon och matchar inte med någon heller. Har låg självkänsla i dejting pga dåliga erfarenheter och vet inte om jag orkar dejta något mer. Tror att hoppet är dötr för mig.
    är inne en stund då och då och swipar lite men inaktiverar mig snabbt igen. Jag saknar intimitet och närhet extremt mycket, men orkar inte föröka då det tar en massa energi och slutar det med ghostning eller dumpning ändå.

  • deduu
    Anonym (Anna) skrev 2023-06-25 15:34:35 följande:

    Lägger kanske en halvtimme i månaden, men jag chattar inte med någon och matchar inte med någon heller. Har låg självkänsla i dejting pga dåliga erfarenheter och vet inte om jag orkar dejta något mer. Tror att hoppet är dötr för mig.
    är inne en stund då och då och swipar lite men inaktiverar mig snabbt igen. Jag saknar intimitet och närhet extremt mycket, men orkar inte föröka då det tar en massa energi och slutar det med ghostning eller dumpning ändå.


    Tråkigt att höra. Själv har jag inte ens gett mig på tinder pga allt man hört om det, men jag har provat ett par datingsiter och tröttnat på det med. Jag har förstått att många män verkar se det som ett "numbers game" och hör av sig till så många som möjligt. Jag skriver bara om jag har ett genuint intresse och då ett par rader som visar att jag läst profilen och är intresserad, men det mesta blir inte ens läst så det känns inte som nån idé.
  • Hans71

    Kanche lika bra o vänta tills någon dam dyker upp efter vägen då o skita i allt köpa älghund i stället så i dessa gämnstäldhetens tidevarv så får väll damerna leta upp mej I stället eller dras med dom män som blir kvar o som skickar kukbilder. Det verkar som det är bara dom som är nog attraktiva. Vi andra får ta ekan o ro ut o meta abborrar då får man hugg.

  • Anonym (Herren)

    Tinder och liknande är plattformer Har jag ingen respekt för. Visst kanske vissa hittar sina respektive där men i stora drag så är det för sex, mest. 


    När jag hör att en kvinna använder Tinder, går jag vidare! Det är så enormt osexig och avtändande. 


    Så tumme ner för Tinder!

  • Pixie99

    Själv är jag inte det, men under en kortare tid skaffade vår 19-åriga dotter ett premiumkonto. Under de första veckorna fick hon över 6000 swipes. Hon träffade ett tiotal av dem i verkliga livet, hamnade i säng med två eller tre och fastnade till sist för en. De har nu varit tillsammans i snart åtta månader.

    Så visst fungerar det, i alla fall om man är en ursnygg ung kvinna.

  • Man 78
    Pixie99 skrev 2023-08-09 23:20:54 följande:

    Själv är jag inte det, men under en kortare tid skaffade vår 19-åriga dotter ett premiumkonto. Under de första veckorna fick hon över 6000 swipes. Hon träffade ett tiotal av dem i verkliga livet, hamnade i säng med två eller tre och fastnade till sist för en. De har nu varit tillsammans i snart åtta månader.

    Så visst fungerar det, i alla fall om man är en ursnygg ung kvinna.


    Du verkar ha en tajt relation med din dotter
  • Pixie99
    Man 78 skrev 2023-08-09 23:43:52 följande:
    Du verkar ha en tajt relation med din dotter
    Tack, jadå, det finns inte mycket som vi inte talar om. Solig
  • Man 78
    Pixie99 skrev 2023-08-10 06:07:49 följande:
    Tack, jadå, det finns inte mycket som vi inte talar om. Solig
    Kanske enklare om man är mamma att prata med sin dotter om sånt. 
  • wifey33

    Har blandade erfarenheter som tjej av Tinder. Nästan vid alla dejter har mannen förutsatt att jag ska ligga med dom per automatik. Några har det blivit men tyvårr inget mer än så. Träffar numera mest genom mer seriösa relationssidor.

  • Hans71
    wifey33 skrev 2023-08-12 00:27:56 följande:

    Har blandade erfarenheter som tjej av Tinder. Nästan vid alla dejter har mannen förutsatt att jag ska ligga med dom per automatik. Några har det blivit men tyvårr inget mer än så. Träffar numera mest genom mer seriösa relationssidor.


    Som vilken då
  • Anonym (vägra)
    Hans71 skrev 2023-06-25 21:30:22 följande:

    Kanche lika bra o vänta tills någon dam dyker upp efter vägen då o skita i allt köpa älghund i stället så i dessa gämnstäldhetens tidevarv så får väll damerna leta upp mej I stället eller dras med dom män som blir kvar o som skickar kukbilder. Det verkar som det är bara dom som är nog attraktiva. Vi andra får ta ekan o ro ut o meta abborrar då får man hugg.


    Finns ju långtbortlistan om du inte är för bekväm, rädd eller snål. Andra ideal och mindre feministiskt där, trygghet viktigare än ålder och utseende hos mannen.
  • Anonym (Riggi)

    Varför är unga tjejer på Tinder? Bekräftelse? Det får de irl.

Svar på tråden Ni som är på Tinder