• S9191

    Det här med symptom...

    Hallå,

    Jag har aldrig haft några symptom? Är i v. 8+4 nu och känner mig väldigt ogravid...

    Var på UL 8+0 och såg hjärtslag men kan inte släppa känslan av att något inte är bra.

    Borde man inte må lite illa? Ha lite ömma bröst? Det är det ända jag känt av någon gång.

    Hur mår ni och mått under er graviditet?

  • Svar på tråden Det här med symptom...
  • Anotherone

    Jag har två barn och har inte heller haft några direkta symtom, inte under nån av graviditeterna. Ömma bröst i början och sen sjukt trött v 8-14,15 ungefär.
    Senast såg man hjärtat i v 7+3 och allt var precis som det skulle, och den graviditeten gick fint.

  • Fjäril kär

    Att inte ha mens är ju ett symtom... Ibland blir det inte mer än så..

    Ibland kommer fler symtom med tidens gång, alla mår inte illa och har ömma bröst från början. Ibland kan mna må illa längre fram i graviditeten. Vet många som börjar kräkas först halvvägs in i graviditeten tex

    Jag lovar att du hinner få en hel del besvär och krämpor med tiden..

    Ibland kan symtom också vara lite diffusa och kanske inte alltid typiska besvär. Nån kan få en täppt näsborre men bara utomhus, en del kan tycka att de upplever dofter extra mycket, nån får kliande ben på natten, en annan upplever att de kissar väldigt mycket, nån blir lite extra hungrig och nån annan upplever att de klarar sig på mindre mat, nån tycker plötsligt att cigaretten smakar annorlunda men inget annat.. etc etc...

  • Anonym (myself)

    Jag skulle säga - va glad för det Med min dotter hade jag inga symtom alls och det var verkligen skönt. Det uppskattar jag ännu mer nu, när jag är gravid med nr 2 och har konstant illamående (förutom när jag äter eller sover) och det är inte alls skönt.

  • jemalot

    Jag har inte heller några symptom, är nu i v12+3.. Endast lite ömma bröst och behöver stiga upp och kissa på natten, men ingen trötthet eller illamående eller så. Ingen mage alls heller, helt platt fortfarande, fast det är väl normalt i synnerhet som det är den första.

    Var också på tidigt UL i v8 och allt var som det skulle, hjärtat slog osv. Men känns lite spooky oberoende, som att det inte är påriktigt.. På måndag ska jag på KUB, förhoppningsvis kommer det bekräfta att allt fortsättningsvis är bra!

    Jag har försökt trösta mej med att det tidiga ultraljudet visade att allt var bra, och tänka att det är skönt att slippa må dåligt :)

    Lycka till och allt gott!

  • S9191

    Skönt att göra att det är fler som känner so. Jag! Och att det går ty bra för flera. Det är säkert som ni säger inget att oroa såg för.

    Men man har ju svårt att slappna av iallafall jag. Får hålla tummarna både för mig och för er som väntar nu också <3

Svar på tråden Det här med symptom...