• Mascaraklumpar

    Vilka regioner står för ökningen av antal sjukhusvårdade?

    Nu ses en tydlig uppgång i kurvan för antal sjukhusvårdade enl c19.se Det går däremot inte längre att se läget i samtliga olika regioner, trots att det finns sjukhus/iva-fall i åtminstone vissa av dessa. Är det någon som har koll på var det ökar och inte? Finns det någon bättre sammanställning än på denna sida?

    Det börjar kännas lite oroväckande, detta. Hade väntat mig att vi skulle ha kapaciteten vi det här laget att upptäcka och isolera kluster i tid, men med 100k tester per vecka och en miljon förkylda svenskar blir det nog inte så lätt.

  • Svar på tråden Vilka regioner står för ökningen av antal sjukhusvårdade?
  • Mentat

    Fungerar inte Folkhälsomyndighetens statistik för dig? 
    Det finns olika länkar beroende på vilken webbläsare man använder men det kan du välja här: www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/
    Nere på den sida man får upp så småningom finns en tab för karta och vidare länkar för statistik på regionnivå som jag inte har kollat närmare på. Eller var du ute efter något annat?

  • Mascaraklumpar

    Det jag letar efter är antalet inlagda på sjukhus (inte enbart iva) med covid-19 och det finns varken på sidan eller i excelfilen vad jag kan se. Eller är det jag som är blind?

  • Aniiee

    Jag kan se det på den sidan. Man får dock titta i grafen, inte i tabellen.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Vilka regioner står för ökningen av antal sjukhusvårdade?