• Anonym (Kluve­n)
    Fri 18 Sep 2020 18:38
    1140 visningar
    24 svar
    24
    1140

    Fortvarande tydligt plus efter MF

    Det var ca 5 veckor sen jag plussade och började blöda. Har fortvarande tydligt pluss. Hur länge ska det hålla på? Känns som det tar lång tid.. ska man avvakta eller ringa gyn?

  • Svar på tråden Fortvarande tydligt plus efter MF
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:27
    #4
    syntharen skrev 2020-09-18 19:02:09 följande:

    Hur långt gången var du när du började blöda? Om jag förstår det du skriver rätt så plussade du ungefär samtidigt som du började blöda. Dvs du var rätt tidigt gravid, typ v 5? För då är det rätt ovanligt att fortfarande få positivt test. Kanske var det inte missfall, kanske har du rester kvar. Det är nog läge att kolla vad som gör att du fortfarande får positivt.


    De tror jag var i v.6 då. Absolut, ringer direkt på måndag! Blev lite förvånad, fick rätt svagt efter blödningen men nu blev det starkare?! Förvirrad om inte annat.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:28
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 20:10:08 följande:

    Har du kontaktat vården?? Till mig sa de att det var viktigt att höra av sig om man fortfarande plussade två veckor efter!


    Ska ringa på måndag direkt! Tack. De så inget till mig om det, bara snäste av mig och sa att kroppen sköter det själv.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:30
    #6

    Tycker ni att strecket är starkt eller svagt? Så jag vet vad jag ska säga när jag ringer dem.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 11:48
    #8

    Ok tack. Hade 2-3 innan, som blev 1-2 efter blödning men idag är den igen på 2-3. Skumt. (DIGITALA)

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 17:56
    #10

    Jag blödde med klumpar den 21-22 augusti med knappast mensvärk och inte mycket. Blöder fortvarande än idag men utan smärta. Hade samlag den 5:e sept bara, blödde inget den dagen så vi tänkte varför inte. Började dock blöda dagen efter. Men hade inga tecken på äl, det var fortvarande plus på stickan så trodde ej det.. oi tack för infon, får ha is i magen..

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 18:03
    #11

    Finns det möjligt att bli gravid under blödning? 14 dagar efter sista rikliga blödning med klumpar? Blödde efteråt men sparsamt och bara rent blod.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 20:11
    #15
    Anonym (??) skrev 2020-09-19 18:15:44 följande:

    Skulle ju kunna finnas en chans till att det var tvillingar, varpå den ena blir mf (hcg sjunker), men ena fortsätter och hcg stiger...

    Ingen aning om min teori kan stämma och vill inte ge allt för mycket förhoppningar, men tror det skulle kunna bli så.

    Själv hade jag ett missfall tidigare i år i v. 5 då sjönk hcg väldigt snabbt, bara efter jag blödigt ca 2 dagar var testet blankt (det började sjunka även innan blödningen kom, så jag förstod att det säkert var mf på g redan innan jag började blöda).


    Jag hoppades på det med men mina sympton försvann samband med det. Känner kanske en minimal trötthet (haft nyligen valpar så det kan förklara lite). Annars noll sympton och det känns ju negativt:(

    Det var 5 veckor sen jag plussade och strecket idag är starkare än då jag plussade. Det som får mig tveka är att jag blöder fortvarande och inga sympton. :(
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 20:12
    #16
    Danni 83 skrev 2020-09-19 18:36:40 följande:

    Tycker också du ska boka en tid på gyn för vul och se om det finns rester kvar eller en pågående graviditet eller att kroppen bara behöver mer tid för att stabilisera alla hormoner.


    Måste göra det! Hos privat gyn isåfall då?
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 12:22
    #19

    Förra veckan fick jag mer blödning under en dag, inga bitar eller så men något mer rikligt, då blev testerna ljusa. Men igår och idag är de åter starkare. Kanske ingen betydelse men konstigt tycker jag. Tagna samma tid.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 15:52
    #20

    Någon?

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Wed 2 Dec 2020 22:43
    #22
    Anonym (Puffen) skrev 2020-11-17 22:44:24 följande:

    Hur har det gått??


    Jag hade Utomhavandeskap. Blödde varje dag i ungefär 3 månader innan jag fick hjälp.. Hade ett föremål på vänstra äggledare på ca 30mm×14mm.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Thu 3 Dec 2020 11:22
    #24
    Anonym (Puffen) skrev 2020-12-02 23:22:54 följande:

    Nej va hemsk att behöva gå med det så länge innan du fick hjälp :( man måste verkligen va döende, å knappt det räcker, för att de ska göra något för en ibland här.


    Ja verkligen. Jag blev så svag och trött pga det men ingen reagerade. Första besöket hos dem 3 mån tidigare sa jag att jag misstänkte Utomhavandeskap, och de viftade bort det. 3 mån senare bevisades att jag hade det ich gått runt med det så länge. Hade allt från ont, större blödningar, trött och kände mig grovt idiotförklarad av vården.
Svar på tråden Fortvarande tydligt plus efter MF