• Luli

    Jag vill bara dö!

    Hej!

    Kan någon ge mig lite typs eller lite kärlek?

    Jag är en 21 årig tjej och jag kom till Sverige för snart 6 år sedan och jag har ingen biologisk nära till mig här, alltså Hela min ??familj?? bor i Afrika och jag är livrädd att förlora någon av mina föräldrar utan att träffa de för EN gång till efter allt jag har gått igenom allt vad det innebär att fly hela vägen från Afrika som en tjej.

    Vad är meningen med livet utan att träffa de man älskar? och utan att ha något socialt nätverk?

    Den rädslan gör att jag vill bara DÖ och inte känna den ångesten. HJÄLP MIG!

  • Svar på tråden Jag vill bara dö!
  • Dimisi

    Vad sorgligt att du känner att livet är meningslöst, när du har kämpat så hårt för att överleva och få ett bättre liv.

    Hjälper det om du försöker tänka tillbaka på din resa hit och det liv du har byggt upp här (även om det är ensamt) som fantastisk prestation? Du har ju varit oerhört modig och kämpat hårt, så det är ju inte konstigt att du känner dig utmattad och inte har mycket energi kvar just nu. Men glöm inte bort att också vara stolt över det!

    Om några år, när du har fått tillbaka energin och hittat din plats i samhället kommer du att tacka dig själv för att du inte gav upp nu. 

    KRAM!

  • FuckGoggleAskMe
    Luli skrev 2020-09-18 23:01:01 följande:

    Hej!

    Kan någon ge mig lite typs eller lite kärlek?

    Jag är en 21 årig tjej och jag kom till Sverige för snart 6 år sedan och jag har ingen biologisk nära till mig här, alltså Hela min ??familj?? bor i Afrika och jag är livrädd att förlora någon av mina föräldrar utan att träffa de för EN gång till efter allt jag har gått igenom allt vad det innebär att fly hela vägen från Afrika som en tjej.

    Vad är meningen med livet utan att träffa de man älskar? och utan att ha något socialt nätverk?

    Den rädslan gör att jag vill bara DÖ och inte känna den ångesten. HJÄLP MIG!


    Nej, meningen med livet är att man ska träffa de man älskar, du måste därför bygga upp ett bra liv i Sverige, utbilda dig, få en bra lön etc så du kan åka och hälsa på dina nära och kära. Om du dör gör du din familj i Afrika bara ont, och ingenting blir någonsin bra för dom eller för dig. 
  • Jess75

    Det brister i mig när jag läser ditt inlägg.....att du känner dig ensam, utan någon alls.

    Jag finns om du behöver någon.......

Svar på tråden Jag vill bara dö!