• Anonym (Osäke­r)
    Sat 19 Sep 2020 08:41
    1072 visningar
    53 svar
    53
    1072

    Nätdejting... Hjälp!

    Hej, kvinna, skilsmässa för snart ett år sen... Har inte haft ork eller tid att dejta innan men börjar känna mig sugen/nyfiken... När jag var singel sist så var jag i 20-års åldern och det var lätt att träffa någon, behövde aldrig anstränga mig utan hade alltid några på kö... Nu är jag i 40- års åldern med barn och har insett att det inte finns någon kö längre... Haha! Så då återstår nätdejting. Har verkligen inte vågat ens ladda ner nån app!! Vet inte vad jag ska skriva... Vilken bild jag ska välja... Rädd att någon känner igen mig (är genom mitt yrke välkänd på orten). Alla tips mottages! Jag är alltså inte ute efter enstaka ligg utan mer seriös dejting, dock inte ute efter att gifta mig igen eller så, men vill helst slippa dickpicks om ni fattar vad jag menar... ;) Var/hur börjar jag??

  • Svar på tråden Nätdejting... Hjälp!
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 08:49
    #2
    Pinotage skrev 2020-09-19 08:44:03 följande:

    Börja med något gratis - Happy Pancake. Börja utan profilbild och titta omkring lite först. Jag lovar att du har en kö där snabbt.


    Tack! Försökte registrera mig på nån sida för ett tag sen utan bild (minns inte vilken), men då fick man inte kolla på de andra profilerna om man inte hade bild, haha. Ska man skriva sitt riktiga namn?
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 09:00
    #4
    Pinotage skrev 2020-09-19 08:53:16 följande:

    På HP kan du vara utan bild men ändå titta runt på allt.

    Använd absolut inte ditt riktiga namn - hitta på något bra nick som inte går att spåra.

    Har man lagt ut namn, ålder och var man bor är det buslätt att hitta en på till exempel Ratsit - speciellt om man har lite ovanligt namn och bor på en lite ort.


    Tack! Ja det har du rätt i, är ju det jag är lite rädd för då jag har ett ovanligt namn och dessutom är välkänd här som sagt. Vad skriver man då? Har förstått att presentationen är viktig... Har liksom inga jätteintressanta intressen, barn, hus och jobb tar ju all tid...
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 10:59
    #6
    Pinotage skrev 2020-09-19 09:09:49 följande:

    Jag skulle säga att börja med en enkel profiltext - titta runt ett tag och utöka texten vartefter. Du kommer troligen få massor med meddelande oavsett vad du skriver - speciellt när man är ny på en site - många som håller koll på när det kommer nya.

    Kolla runt lite på andras profiltexter så får du snabbt en idé vad som fungerar. Ett tips är också att be en manlig vän att läsa profiltexten och se vad han tycker.


    Tack för alla bra tips! Kan du inte ge exempel på en kort bra profiltext?
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 11:14
    #9
    Pinotage skrev 2020-09-19 11:06:10 följande:

    Börja bara med en liten kort beskrivning om dig själv och din levnadssituation. Sedan lite kort om vad du söker. Kom ihåg att vara dig själv. Det kan också vara så att om du skriver fritt från hjärtat utan att kolla vad andra skriver så kanske du sticker ut från den stora massan och blir väldigt intressant.

    Du får gärna messa mig din text så kan jag ge lite tips. Jag är i en relation, så jag är helt ofarlig 


    Tack, haha ja jag får verkligen fundera på det där!!
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 11:15
    #10
    Anonym (Li) skrev 2020-09-19 11:12:26 följande:

    Tidigare när jag varit med på dejtingsidor har jag aldrig lagt ut bild, så det kanske beror på vilken sida, kika runt lite du.. Som tjej har det gått bra utan bild, och få meddelanden från andra ändå..

    Sedan om man skrivit lite med någon så kan man ju dela en bild med den då om man vill :)


    Oj är det sant! Men är de som skriver till någon utan bild seriösa då? Vad skrev du i din text?
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 11:58
    #13
    Anonym (Li) skrev 2020-09-19 11:32:39 följande:

    Ja det va seriösa som svarade..

    Minns inte riktigt vad jag skrev men typ att jag är en positiv och glad och öppen tjej som gillar att vara ute i naturen och hitta på spontana saker. Har två barn varannan vecka. Typ :D

    Skriv ner på ett papper allt du kommer på så väljer du ut vad som känns bäst sedan :)


    Låter som mig! :)
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 15:40
    #16
    Anonym (erfaren) skrev 2020-09-19 12:22:28 följande:

    Hej TS!

    Tror du känner samma panik som många av oss gjort i den situationen.

    Det finns massor av misstag man kan göra eftersom det är något nytt man ger sig in i.

    Jag tror det viktigaste är att inte lägga för stor press på sig själv, vara lite nyfiken och ha kul medan man lär sig hur det funkar. Innan man vet hur det funkar behöver man ha tur för att pricka rätt och slippa en massa idioter. Det gäller särskilt tjejer, tror jag.

    Några tips från coachen:

    Så, ett bra sätt att snabbt få grepp om hur/vad folk skriver kan vara att regga ett konto (hp är bra för ändamålet) som man. Du behöver inte skriva nåt speciellt, ingen bild men klicka runt lite bland kvinnor som dig själv och snabba upp bra och dåliga knep.

    När jag var ute i svängen noterade jag ett par avskräckande saker som ganska många kvinnor, du bör undvika det om du inte vill skrämma bort fel män.

    - Skriv vad du önskar, uppskattar och söker men undvik INTE-listor.

    Jag förstår idén med detta men bara för att man fått 93 skamliga förslag från idioter så kommer du inte avskräcka den 94 idioten från att skriva, däremot ger man ett surt och bitchigt intryck om man skriver i versaler vad man INTE vill ha. Du riskerar att skrämma bort fel män. Använd humor och en lättsam ton.

    Du kommer ändå behöva vara inställd på att rensa och ev. blocka en del jobbiga killar. Tyvärr funkar det så, särskilt på gratis-sajterna.

    Ett annat tips som jag verkligen rekommenderar: Skriv gärna själv till killar som verkar intressanta! Många tjejer tycks tro att det inte behövs eftersom de får 100-tals mail från killar.. Tyvärr är de relativt få intressanta/normala killarna snabbt upptagna i ett fåtal samtal, de jagar inte så mycket som man kan tro och riskerar att missa dig.. Tala om att du finns!

    Mitt sista tips är att, efter en liten test-/lekperiod, hitta en seriös sida och betala lite (om man har råd). Du slipper då en mycket stor andel av idioterna och kan återfå hoppet om mänskligheten.

    Svarar gärna och ger mer tips (det finns massor) :)

    Lycka till!


    Väldigt bra tips! Vilken seriös sida är bra då? Jag betalar gärna om det kan göra det hela mer seriöst...
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 15:42
    #17
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-19 12:34:15 följande:

    Minst en helkroppsbild. Jag swipar bort alla utan då det är mulliga eller tjocka.

    Skriv gärna hur gamla barnen är och om du har dom varannan vecka. Så slipper man fråga det och avsluta samtalet om de är småbarn på heltid.


    Aha det har jag inte tänkt på att man ens skulle skriva något om barnen. Det kan vara bra att veta.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 15:44
    #18

    Flera skriver att man ska vara tydlig med vad man söker, vad menar ni då? Typ om man är ute efter något seriöst eller inte? Känns svårt att veta bara, när man kommit ut ur ett långt förhållande, vad man söker?

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 15:56
    #21
    Pinotage skrev 2020-09-19 15:49:31 följande:

    Precis - om man vill ha något seriöst eller bara något lättsamt. Det kan var bra att ta upp barnfrågan tidigt också - det kan vara en avgörande fråga hos många. Jag har träffat på kvinnor i övre 40 som vill ha barn - passar inte mig alls som ör över 50.


    Oj men vad svårt det blev nu haha! Vet ju inte alls vad jag vill egentligen, det ger sig väl när man ses tänker jag, blir man blixtförälskad så vill man väl vara ihop, annars kanske bara ses lite då och då... Svårt! Barnfrågan vet jag absolut vart jag står, men känns också konstigt att skriva i presentationen kanske? Har x antal barn, ålder ... varannan vecka... vill ej ha fler? Haha! Låter som ett konstigt cv...
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 10:04
    #29

    Tack för alla svar! Det var mycket att tänka på! Jag kommer nog gå lite på (erfaren)s rekommendationer. Inte skriva så mkt i profilen, speciellt inte om barnen eller vad jag söker och så, eftersom jag har ganska hög integritet och ogärna vill att alla möjliga ska veta massa saker om mig och min familj. Tänker att kanske en allmän text, som någon skrev, att jag är glad och spontan osv, samt någon enstaka bild, kan vara bra att börja med? Och sen skriva mer detaljerat om någon frågar. Kanske ändå nämna att jag har barn, då de flesta ändå nog vill veta det.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 10:19
    #31
    Anonym (vettlös) skrev 2020-09-20 10:08:15 följande:

    Ja, skriv nån standard-text så att du låter som alla andra. Svenskar gillar inte när nån sticker ut och har personlighet. Glöm inte att nämna att du gymmar, det är viktigt.


    Tycker du låter lite bitter haha! Bara för att man inte sticker ut i profilen betyder det ju inte att man är slätstruken som person. Nej jag gymmar inte, så då får det väl bli det som sticker ut med mig. Glad öppen spontan otränad tjej! ;)
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 11:53
    #35
    Anonym (vettlös) skrev 2020-09-20 11:10:12 följande:

    Det beror på att tjejer vill känna sig speciella, utvalda, att de har ett värde. En kille är däremot bara en i mängden, lätt utbytbar.


    Tycker inte att du gett ett enda tips hittils faktiskt, utan endast skrivit lite halvbittert om dejtingvärlden. Om du har något bra tips till mig kan du ju skriva det, annars finns det massor av inceltrådar redan.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sun 20 Sep 2020 12:43
    #41
    Martina1970 skrev 2020-09-20 12:07:18 följande:

    Hahahha, den sista meningen skulle jag vilja lägga till i min presentation, bästa på länge!!! Kör du med den kommer allt gå som en dans! Lycka till önskar jag dig, och även mig själv som också vistas i dejtingdjungeln...


    Lycka till själv! :D
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 20:51
    #52
    Just Precis skrev 2020-09-21 00:17:53 följande:

    Haha! Du är lite rolig, men bör ändå inte kapa TS tråd.

    TS: jag tror också att du inte ska vara rädd att skriva till en man som verkar intressant. De kapigaste männnen verkar jobba mer kval än kvant så det är inte säkert att de hittar dig annars.


    Kan absolut vara värt att tänka på, tack! :)
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 20:53
    #53
    Anonym (erfaren) skrev 2020-09-20 15:10:39 följande:

    Jag tycker detta verkar klokt utifrån det du beskriver om dig själv.

    Kom dock ihåg att det innebär att du får väldigt många generella förfrågningar - mer eller mindre seriösa - som du behöver rensa bland. (det får du nog oavsett men...)

    Så, var aktiv själv och skriv till killar som du tycker verkar intressanta.

    Ett tips ang. bilder förresten är att du kan lägga upp lite fler bilder som är mer privata och välja att låsa dem. Du kan sen välja att öppna dessa för dem du vill..


    Aha, kan man det? Bra idé! :)
Svar på tråden Nätdejting... Hjälp!