Nätdejting... Hjälp!
Som kvinna behöver du inte ha varken foto eller skriva om dig själv. Du får mejl ändå.
Bra va?
Tyvärr så får du nog söka efter kvinnor om du vill slippa dickpics och sexförslag.
Män är nämligen helt värdelösa.
Som kvinna behöver du inte ha varken foto eller skriva om dig själv. Du får mejl ändå.
Bra va?
Tyvärr så får du nog söka efter kvinnor om du vill slippa dickpics och sexförslag.
Bra va?
Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.
Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?
Flera skriver att man ska vara tydlig med vad man söker, vad menar ni då? Typ om man är ute efter något seriöst eller inte? Känns svårt att veta bara, när man kommit ut ur ett långt förhållande, vad man söker?
Alltså - så himla lätt är det inte att träffa bra killar via nätdejting!
Visst får man en del matchningar respektive meddelanden, men jag tror att det är en del killar som skickar extremt många meddelanden eller swipar höger på alla. De är sedan inte intresserade av någon konversation eller att ses egentligen. Ofta är de som kontaktar en också i fel ålder, bor 50 mil bort och delar inga av mina intressen...
Tack för alla svar! Det var mycket att tänka på! Jag kommer nog gå lite på (erfaren)s rekommendationer. Inte skriva så mkt i profilen, speciellt inte om barnen eller vad jag söker och så, eftersom jag har ganska hög integritet och ogärna vill att alla möjliga ska veta massa saker om mig och min familj. Tänker att kanske en allmän text, som någon skrev, att jag är glad och spontan osv, samt någon enstaka bild, kan vara bra att börja med? Och sen skriva mer detaljerat om någon frågar. Kanske ändå nämna att jag har barn, då de flesta ändå nog vill veta det.
Läs gärna kommentarerna efter artikeln, två tuffa tjejer som vägrade följa reglerna, och som själv var aktiva och skrev till killar.
petramanstrom.se/i-natdejtingvarlden-frodas-de-gamla-unkna-konsrollerna/