• Anonym (vettlös)

Nätdejting... Hjälp!

Som kvinna behöver du inte ha varken foto eller skriva om dig själv. Du får mejl ändå.
    Bra va?

Tyvärr så får du nog söka efter kvinnor om du vill slippa dickpics och sexförslag.
    Män är nämligen helt värdelösa.

• Anonym (vettlös)
    Anonym (vettlös) skrev 2020-09-19 15:57:28 följande:

Som kvinna behöver du inte ha varken foto eller skriva om dig själv. Du får mejl ändå.
    Bra va?

Tyvärr så får du nog söka efter kvinnor om du vill slippa dickpics och sexförslag.
    Män är nämligen helt värdelösa.

Såhär skrev Aftonbladet:

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

• Anonym (vettlös)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-19 15:44:11 följande:

Flera skriver att man ska vara tydlig med vad man söker, vad menar ni då? Typ om man är ute efter något seriöst eller inte? Känns svårt att veta bara, när man kommit ut ur ett långt förhållande, vad man söker?

Du behöver inte skriva nåt alls. Det ger sig själv vad det blir, beroende på vilka män som du pratar med.
    Det är nästan så man blir avis på kvinnor som dig, måste vara jättespännande att ge sig ut i dejtingvärlden och veta vad lätt det är att träffa män, hihi.
    För oss män är det tvärtom, hihi.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Linda) skrev 2020-09-19 16:28:57 följande:

Alltså - så himla lätt är det inte att träffa bra killar via nätdejting! 
    Visst får man en del matchningar respektive meddelanden, men jag tror att det är en del killar som skickar extremt många meddelanden eller swipar höger på alla. De är sedan inte intresserade av någon konversation eller att ses egentligen. Ofta är de som kontaktar en också i fel ålder, bor 50 mil bort och delar inga av mina intressen...

Ja, jag tipsade om att hon bör söka kvinnor istället.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-20 10:04:52 följande:

Tack för alla svar! Det var mycket att tänka på! Jag kommer nog gå lite på (erfaren)s rekommendationer. Inte skriva så mkt i profilen, speciellt inte om barnen eller vad jag söker och så, eftersom jag har ganska hög integritet och ogärna vill att alla möjliga ska veta massa saker om mig och min familj. Tänker att kanske en allmän text, som någon skrev, att jag är glad och spontan osv, samt någon enstaka bild, kan vara bra att börja med? Och sen skriva mer detaljerat om någon frågar. Kanske ändå nämna att jag har barn, då de flesta ändå nog vill veta det.

Ja, skriv nån standard-text så att du låter som alla andra. Svenskar gillar inte när nån sticker ut och har personlighet. Glöm inte att nämna att du gymmar, det är viktigt.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-20 10:19:29 följande:
    Tycker du låter lite bitter haha! Bara för att man inte sticker ut i profilen betyder det ju inte att man är slätstruken som person. Nej jag gymmar inte, så då får det väl bli det som sticker ut med mig. Glad öppen spontan otränad tjej! ;)
    Nej, det har du rätt i. Tjejer behöver inte sticka ut alls, behöver inte ens skriva nåt. Killar däremot måste anstränga sig lite, visa att han vill ha en tjej. Han måste visa att han har nåt speciellt, att han inte är slätstruken.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (vettlös) skrev 2020-09-20 10:51:46 följande:
    Nej, det har du rätt i. Tjejer behöver inte sticka ut alls, behöver inte ens skriva nåt. Killar däremot måste anstränga sig lite, visa att han vill ha en tjej. Han måste visa att han har nåt speciellt, att han inte är slätstruken.
    Ett bra exempel är hur man skriver till varann första gången. En tjej tycker att hon kan skriva "hej". Hon har ju faktiskt ansträngt sig, och skrev först.
    En kille däremot kan inte bara skriva ett "hej". Det svarar hon inte på. Han måste visa att han är intresserad av henne som person, att hon inte bara är en i mängden. Han ska nämna/fråga nåt som han läst i hennes presentation.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (vettlös) skrev 2020-09-20 11:04:53 följande:
    Han måste visa att han är intresserad av henne som person, att hon inte bara är en i mängden. Han ska nämna/fråga nåt som han läst i hennes presentation.
    Det beror på att tjejer vill känna sig speciella, utvalda, att de har ett värde. En kille är däremot bara en i mängden, lätt utbytbar.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-20 11:53:49 följande:
    Tycker inte att du gett ett enda tips hittils faktiskt, utan endast skrivit lite halvbittert om dejtingvärlden. Om du har något bra tips till mig kan du ju skriva det, annars finns det massor av inceltrådar redan.
    Synd att mina tips gick dig helt förbi, tyckte mycket jag skrev var uppmuntrande för kvinnor.
  • Anonym (vettlös)
    Martina1970 skrev 2020-09-20 12:07:18 följande:
    Hahahha, den sista meningen skulle jag vilja lägga till i min presentation, bästa på länge!!! Kör du med den kommer allt gå som en dans! Lycka till önskar jag dig, och även mig själv som också vistas i dejtingdjungeln...
    Tror jag också. Lycka till tjejer, det blir nog en mysig höst med kanske lite kärlek för er Skrattande
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Linda) skrev 2020-09-20 18:53:35 följande:
    När man läser alla dina inlägg i denna tråden låter du extremt bitter och har en tråkig och negativ attityd. Det verkar som om det inte går så bra för dig med dejtingen, så fundera över om denna bitterhet syns i andra sammanhang...
    Ta detta som ett uppmuntrande tips! 
    Jag är bitter och det går inte bra med dejtandet. Min bitterhet syns inte på min profil, och jag skriver inte med nån kvinna heller just nu, så de får inte heller ta del av min bitterhet.
    Mina inlägg är lite mer positiva för kvinnor att läsa, då de kan se att nätdejting är kvinnornas marknad. Det är ju bra.
  • Anonym (vettlös)
    Anonym (Nej) skrev 2020-09-20 23:19:52 följande:
    Det är verkligen inte det minsta positvt för kvinnor. Snarare tvärtom. När jag tänker på att det finns män som tänker som du gör, vill jag aldrig dejta igen.
    Tänk på de andra männen istället då.
  • Anonym (vettlös)
    Just Precis skrev 2020-09-21 00:04:37 följande:
    Ursäkta men hur hjälper den här ranten TS?
    Vet inte om det hjälper TS, men kanske att hon kan förstå att även killar tycker det är roligt att få känna att man är intressant för en tjej, att hon är nyfiken på vem man är, och frågar om nåt hon läst.
    Vi killar vet att tjejer får mycket fler mejl, och att det är vi som oftast måste skriva först, och att vi bara är en i mängden. Det känns inte så bra helt enkelt.
Svar på tråden Nätdejting... Hjälp!