• Elotzzz

    Bilfärd med bebis

    Hur gör ni när bebis börjar skrika under bilfärd och det inte går att stanna på en gång? Har en sju veckors som ofta vaknar i babyskyddet och blir jätteledsen men det är inte helt lätt att stanna på e4an hur som helst... det bara skär i mammahjärtat! Vissa gånger somnar hon om av sig själv efter en tid när man inte 'hunnit' stanna...

    Finns det några bra tips?

  • Svar på tråden Bilfärd med bebis
  • MinaBernt

    Fy, det är hemskt. Jag var ofta med om det, just på e4:an. Det är inte mycket att göra förutom att köra vidare till nästa avfart. Någon gång har jag stannat med fyrblink i vägrenen och ammat, men det är fruktansvärt otäckt tycker jag, nästan värre än att köra vidare med en skrikande bebis.

  • Poppy75

    Det är inget annat att göra än att prata lugnande eller sjunga för att visa att man är där.

  • Litorina

    Usch vad hemskt det är! Jag brukade prata lugnande. Om jag inte var den som körde brukade jag klappa, smeka, prata, sjunga.

  • S23

    Ha med hörselkåpor eller öronproppar i bilen. På så sätt slipper du bli lika stressad av barnets skrik. Betyder inte att du ska låta bli att stanna, men ger troligtvi en säkrare bilkörning från din sida 

  • LaFontaine

    Man fokuserar på det som viktigast, att framför bilen på ett säkert sätt, och inte på att barnet skriker. Ingen dör av att skrika en stund, men man dö av att krocka.

Svar på tråden Bilfärd med bebis