• Anonym (Ulla)

    Han slår henne och säljer knark och visas här illegalt

    Jag behöver råd och tips i det här ärendet....

    Jag har en bekant som är född i Sverige och som är svensk medborgare. Jag har nyss lärt känna henne och hon lever med en man som är från Afrika.

    Dom har en dotter tillsammans som är 6 år.

    Den här mannen har varit här i Sverige i över 6 år antar jag då deras dotter är 6 år gammal.

    Han är här illegalt och försörjer sig på att sälja droger. Han tycker det verkar soft.

    Han har under tiden gjort två andra kvinnor gravida men bor alltså och är ännu tillsammans med min bekant. När hon har konfronterat honom angående sin otrohet så slår han henne.

    Grannar har anmält det till socialen som har fått nys om deras livsstil men efter ett möte där så lades sllt ner och jag kan bara inte förstå det här.

    Mannen gör inga försök till att komma in i det svenska samhället, han är en värdelös pappa och jag tror att kvinnan är tillsammans med honom bara av rädsla. Hon har fastnat i en ohälsosam cirkel, hon tycker det är bra att han kan vara barnvakt åt deras dotter ibland. Hon är nedbruten och saknar helt självkänsla så inget hat om henne behövs här tack även om jag vet att många kommer att känna behov i att klanka ner på henne. Det får dock stå för er och det är inget som ger något som helst kreativt här.

    Det jag behöver veta är om socialen inte agerar hur kan man gå vidare i det här?

  • Svar på tråden Han slår henne och säljer knark och visas här illegalt
  • Anonym (Ulla)

    Ps

    Polisen förstår jag att man kan vända sig till men jag vet ju inte ens karlns hela namn?

    Hon tänker inte säga det av rädsla.

    Ska jag anmäla det till socialen en andra gång?

    Dom la ju nyss ner ärendet så jag undrar bara varför det är verkningslöst?

  • Anonym (Ja)

    Anmäl till socialen igen.

    Ring polisen, är han är illigalt så kommer dom föra honom till migrationsverket.

  • Anonym (Ulla)

    Så jag ska ringa till socialen igen? Första gången det anmäldes så gjordes det inte av mig utan av en granne trodde hon själv min bekant alltså.

    Räcker det att säga det jag vet till polisen undrar jag.

    Jag vet bara att han vistas mycket hos henne på hennes adress utan att såklart vara skriven där. Han är ute bara när han ligger med andra kvinnor och säljer knark.

    Kan polisen ta med en sökhund undrar jag det vore ju det ultimataste för det förvaras knark där även om inte för stunden så märker ju en knarkhund det menar jag.

    Han är nog svår att få tag i känner jag direkt eftersom han är ute mycket....

    När och om polisen kan ta med en knarkhund så borde ju en mer verksam process påbörjas eller vad tror ni

    Jag vill bara rädda barnet och henne

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ulla) skrev 2020-09-21 10:50:59 följande:

    Så jag ska ringa till socialen igen? Första gången det anmäldes så gjordes det inte av mig utan av en granne trodde hon själv min bekant alltså.

    Räcker det att säga det jag vet till polisen undrar jag.

    Jag vet bara att han vistas mycket hos henne på hennes adress utan att såklart vara skriven där. Han är ute bara när han ligger med andra kvinnor och säljer knark.

    Kan polisen ta med en sökhund undrar jag det vore ju det ultimataste för det förvaras knark där även om inte för stunden så märker ju en knarkhund det menar jag.

    Han är nog svår att få tag i känner jag direkt eftersom han är ute mycket....

    När och om polisen kan ta med en knarkhund så borde ju en mer verksam process påbörjas eller vad tror ni

    Jag vill bara rädda barnet och henne


    Tvivlar starkt på att dom lägger så mycket resurser på det utifrån bara dina ord. Men är han illigal så kommer de hämta honom. Vet du dock säkert att han är illigal?
  • Kjell2
    Anonym (Ulla) skrev 2020-09-21 10:27:29 följande:

    Jag behöver råd och tips i det här ärendet....

    Jag har en bekant som är född i Sverige och som är svensk medborgare. Jag har nyss lärt känna henne och hon lever med en man som är från Afrika.

    Dom har en dotter tillsammans som är 6 år.

    Den här mannen har varit här i Sverige i över 6 år antar jag då deras dotter är 6 år gammal.

    Han är här illegalt och försörjer sig på att sälja droger. Han tycker det verkar soft.

    Han har under tiden gjort två andra kvinnor gravida men bor alltså och är ännu tillsammans med min bekant. När hon har konfronterat honom angående sin otrohet så slår han henne.

    Grannar har anmält det till socialen som har fått nys om deras livsstil men efter ett möte där så lades sllt ner och jag kan bara inte förstå det här.

    Mannen gör inga försök till att komma in i det svenska samhället, han är en värdelös pappa och jag tror att kvinnan är tillsammans med honom bara av rädsla. Hon har fastnat i en ohälsosam cirkel, hon tycker det är bra att han kan vara barnvakt åt deras dotter ibland. Hon är nedbruten och saknar helt självkänsla så inget hat om henne behövs här tack även om jag vet att många kommer att känna behov i att klanka ner på henne. Det får dock stå för er och det är inget som ger något som helst kreativt här.

    Det jag behöver veta är om socialen inte agerar hur kan man gå vidare i det här?


    Så länge hon skyddar honom genom att inte berätta för soc och polisen mm lär det bli svårt att få till en ändring.


  • fornminne

    Far barnet illa? Det är lättare att gå den vägen än att få en kvinna att lämna en osund relation om hon inte vill.

  • Anonym (Ulla)

    Ja barnet far illa och har bevittnat pappans kriminella beteende. Att inte lägga sig i låter därför inte något av min natur sen får ni säga vad ni vill.

    Jag förstår att mammans beteende gör allt svårt men att bara låta familjen lida såghär är inget man bör blunda åt anser jag och därför söker jag råd.

  • Unhappy

    Ring både soc och polisen.

    1. Det är en olämplig miljö för ett barn att växa upp i.

    2. Du säger att han säljer droger, det är ett brott.

    3. Han vistas olagligt i Sverige

    Berätta detta för både soc och polisen

  • Anonym (Ulla)

    Att

    han

    är

    Här

    Illegalt

    Vet

    Jag

    Med

    Säkerhet

Svar på tråden Han slår henne och säljer knark och visas här illegalt