Jag tror att jag är asexuell. Men vet inte helt säkert. Jag har också bara haft sex för andras skull, typ "ställt upp" men inte varit särskilt sugen själv, och skulle gärna ha ett förhållande men i min drömvärld skulle det vara typ som ett riktigt bra, djupt vänskapsförhållande med tillhörande hångel, men inget mer. De perioder jag varit singel så är det i princip kramar, kyssar och att hålla om någon om natten jag saknar, förutom hela grejen att känna tillit och närhet till någon på ett mer mentalt plan och dela vardagen med en annan människa, men jag har aldrig aldrig saknat sexet.
Har varit singel rätt länge nu för att jag bestämde mig för att inte ha sex för någon annans skull. Provat dejta lite som vanligt men det känns som att sex alltid ingår i den ekvationen, är ju inte heller något jag velat skriva ut i en profiltext "vill inte vara singel längre men förvänta dig inget sex". Känns som att samhället är så himla(!!!) sexuellt, man ska ha partner och man ska ha ett hälsosamt sexliv, sex är så himla positivt etc etc. Jag har t.ex. aldrig haft ett one night stand, vilket jag kände mig helt ensam om när jag var 18-25 och alla mina vänner hade det hyfsat regelbundet.
Vet inte om det finns dejtingsajter eller appar för specifikt asexuella?