Inlägg från: Trent |Visa alla inlägg
  • Trent

Ni som INTE kör rosa barnvagn...

Vad har färgen rosa med feminism att göra?

• Trent
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 20:30:47 följande:

Det var inte det jag frågade i ts. Men om du nu vill veta så är det en flickfärg.

Enligt dig.

Vad har en eventuell flickfärg med feminism att göra?
  • Trent
    Anonym (Maryam) skrev 2020-09-22 20:40:11 följande:

Vill du nt att dina feminstsystrar skal gilla d du gör??

Är bara kvinnor feminister?
  • Trent
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 20:51:33 följande:

Läste du vad jag skrev i ts? Jag skrev att jag inte var ironisk (dvs ingen trolltråd). Rosa barnvagn bör man välja för att flickor och det som är flickigt ska få uppmärksamhet samt att rosa är en mjuk färg.

Du säger att rosa är flickigt. Du säger att rosa barnvagnar ger uppmärksamhet till flickor.

Allt du behöver göra nu är att visa att det faktiskt är så.
  • Trent
    Anonym (Maryam) skrev 2020-09-22 20:53:48 följande:

Nej, men feminisrmän är så löjliga oftast, så dm orkar nt ens blanda in ;)

Ja med glimten ögat måste du ju få skämta om att män som är feminister är löjliga. Allt annat vore ju barockt.
  • Trent

Varför har du inte en grön barnvagn? Är inte naturen viktig?

Varför har du inte en blå barnvagn? Är inte haven viktiga?

• Trent
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 21:02:30 följande:

Då provar jag att ställa frågan igen, då de flesta av er inte har lyckats svara på det jag efterfrågar: VARFÖR KÖR INTE FLER ROSA BARNVAGN FÖR ATT STÖTTA FLICKOR/GÖRA SÅ FLICKOR FÅR HÖGRE STATUS I SAMHÄLLET?

Du har bevisbördan. På vilket sätt ger rosa barnvagnar flickor högre status i samhället?
  • Trent
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 21:02:30 följande:

Då provar jag att ställa frågan igen, då de flesta av er inte har lyckats svara på det jag efterfrågar: VARFÖR KÖR INTE FLER ROSA BARNVAGN FÖR ATT STÖTTA FLICKOR/GÖRA SÅ FLICKOR FÅR HÖGRE STATUS I SAMHÄLLET?

Du har bevisbördan. På vilket sätt ger rosa barnvagnar flickor högre status i samhället?
Svar på tråden Ni som INTE kör rosa barnvagn...