Inlägg från: Katizi80 |Visa alla inlägg
  • Katizi80

    Dålig äggkvalité

    Hej! För 3 år sedan när jag var singel frös jag in ägg i väntan på att träffa den rätte. Jag gjorde två äggplock och fick totalt ut 16 ägg. Idag är jag 40 och har en partner. Vi bestämde oss för att återinföra äggen i somras och började med att tina upp 8 st ägg. Fick ett tråkigt samtal om att inget av äggen klarat sig. De tinade då upp resterande 8. Fick samma besked. Talade med läkarn efteråt som sa att det kan bero på att mina ägg inte klarar av att frysas (detta var en teori) och att vi istället skulle försöka med färska ägg. Gjorde min första IVF för två veckor sedan. Fick ta 375 av gonal f. Fick ut sju ägg varav bara ett blev befruktat. De ringde dag 3 som var planerad ET och sa att den inte utvecklats bra så de sköt upp ET till dag 5. Dag 5 ringde de och sa att den stannat upp i utvecklingen. Min sambos spermier ser bra ut säger de, mina äggreserver är ok för min ålder. Drar då slutsatsen att kvalitén på mina ägg är dåliga. Känns hopplöst men har två behandlingar kvar då jag köpt ett paket på 3 behandlingar. Tänkte testa Q10, DHEA , vitaminer etc. Men hur vet man vad som är rätt dosering? Och var köper ni era tabletter? Nån annan som vart i min situation? Ska tala med läkarn imorgon. Är bara rädd att han säger att han inte rekommenderar DHEA etc. 

     

  • Svar på tråden Dålig äggkvalité
  • Katizi80

    I 45 dagar har jag boostat med följande:

    Zink, D-vitamin, Omega 3, Folsyra med b-vitaminer och Q10.

    Idag gjorde jag äggplock igen. Fick 9 ägg. Dock upptäckte man att jag hade vaginal infektion så det blir antibiotika och ET dag fem oavsett hur många embryon det blir. Detta för att det ska hinna läka innan man stoppar tillbaka det. Hoppas ju nu bara det blir något att stoppa tillbaka :)

  • Katizi80
    Marialinnea91 skrev 2020-11-16 16:17:31 följande:

    9 ägg är ju super! Jag håller tummarna för att du ska få alla befruktade! Det hänger ju på om äggen är mogna och det kan man inte se vid plocket. Jag fick en blastocyst från frysen för en vecka sen. Väntan är så svår.


    Det körde ICSI på alla ägg. 8 st blev befruktade. Blev superglad. Tyvärr ringde det samma dag och sa att ingen av dom var tillräckligt bra för att sätta tillbaka. Dagen efter (dvs sjätte dagen) så hade ett repat sig och såg riktigt fint ut. De frös in det så om ca två veckor ska jag göra en fet. Dock orolig över att det inte klarar upptining.. Det är ju så många steg som man måste ta sig igenom. Känns nästan omöjligt ibland.. 
    Håller tummarna för dig. Väntan är verkligen svår..  
  • Katizi80
    Sussna85 skrev 2020-11-16 17:06:14 följande:

    Har fått utskrivet DHEA pga av dålig äggkvalitet, här i Norden är det ett dopingsklassat preparat tydligen...75 mg /dag tar jag. Ibland lite extra,haha.


    Får jag fråga vilken fertilitetsklinik det var? Min läkare avfärdade det helt. Funkar inte min fet som jag ska göra snart så beställer jag i värsta fall från utländsk sida tänker jag.. 
    Lite extra skadar väl inte. Hehe.
  • Katizi80
    Sussna85 skrev 2020-11-19 11:31:03 följande:
    Nämen så tänker jag oxå och shåffar in lite extra nu och då,hehe. Vi går privat till en klinik i Åbo som heter Mehiläinen Felicitas. Bytte till denna kliniken efter 3 misslyckade försök från en annan klinik oxå i Åbo.

    Läkaren på den nya kliniken föreslog direkt DHEA tabletter för min dåliga äggkvalitet.
    Ok. tack för info. Hur länge ska du ta det innan du kör nästa ivf? 3 månader innan bör man minst ta det va? 
  • Katizi80
    Sussna85 skrev 2020-11-19 21:35:21 följande:
    Nu kommer det bli ÄD för oss,fick veta imorse att vår fjärde ivf hade misslyckats. Men jo, läkaren rekommenderar 3 månader,men minst 2 månader med DHEA för att det ska hinna göra nytta Glad
    Oj, tråkigt. Hur funkar det med ÄD då? Är det lång väntetid? 
  • Katizi80
    Marialinnea91 skrev 2020-12-04 01:33:45 följande:
    Hur gick upptiningen? Håller tummarna för dig!

    Än så länge är mitt försök lyckat, nu är ju oron att inte se hjärtslag om en vecka på ultraljudet. Alltid är det något man ska oroa sig för men känslan är bra och jag ska inte klaga.
    Jaaa, va kul! Grattis! Hoppas allt går bra nu då. Förstår dig, det är så många milstolpar..

    Jag hade min FET idag. Stirrade på mobilen hela förmiddagen, t o m när jag duschade. Haha. Men inget samtal så det klarade upptiningen och jag gjorde mitt första återförande idag. Beräknad mens 11/12 så nu får vi se.. Hur det än går så känns det bra att jag lyckades ta mig så långt. 
  • Katizi80
    Nata1979 skrev 2020-12-07 13:51:42 följande:
    Jag är 41 :) gå och läs om prp....många forskare har sagt att det föryngrar kvinnans äggstockar.

    Mina har precis vaknat till liv.

    Olga efter andra gången sa till oss vi borde fundera på äggdonation och jag var inte redo för det.

    Blev även nekat på sophiahemmet och andra kliniker.
    Gud va intressant. Kanske ska byta klinik då om det inte går vägen för mig. Jag har iofs en behandling kvar (köpte paketpris). Mitt amh låg på 1,82 för ett år sedan. I somras låg det på 1,04. Känns som det har gått väldigt fort nedför senaste året. Fyllde 40 i somras.. 
    Det enda är att jag bor i Gbg och det är väldigt bekvämt med gå till en klinik i sin stad. Men vi får se. Jag ska läsa om prp nu :) 
  • Katizi80
    Marialinnea91 skrev 2020-12-04 01:33:45 följande:
    Hur gick upptiningen? Håller tummarna för dig!

    Än så länge är mitt försök lyckat, nu är ju oron att inte se hjärtslag om en vecka på ultraljudet. Alltid är det något man ska oroa sig för men känslan är bra och jag ska inte klaga.
    Hur gick det på första ultraljudet? Hoppas det gick bra :)
  • Katizi80
    Nata1979 skrev 2020-12-07 10:26:45 följande:

    Efter 11 misslyckade ivf med dålig kvalité. Äntligen hittade jag rätt clinic som hjälpte mig. Vi Fick ut 4 ägg med topp kvalité. Satte in 2 av dom 25/11.

    Test dag 10/12 ruvar på dag 13 Bim+1

    Hon lyckades bosta upp mig ganska mkt med vitaminer plus PRP behandlingar som hjälpte mig.

    Jag varken producerade ägg el hade kvalité.

    Inte ens i Ryssland hos Olga kunde få ut några ägg.

    Alla läkare sa till mig det är omöjligt och jag borde ge upp. Även sophiahemmet nekade mig.


    Frågar dig också :) hur gick det idag? Har du testat dig?
  • Katizi80
    Nata1979 skrev 2020-12-10 21:36:40 följande:
    Min mens kom för 2 dagars sen ,Börjat med ny behandling :( men ska skrapa min livmoder nästa vecka och sätta in ägg igen. Får se hur det går , kommer inte ge upp för min läkare kommer lyckas till slut.
    Nej, vad tråkigt!! :( Men bra kämparglöd! Har du testat med Dhea? Om det inte funkar för mig nu så ska jag beställa Dhea på nätet. 
  • Katizi80
    Marialinnea91 skrev 2020-12-13 22:33:30 följande:
    Vad härligt att det klarade sig, hur har det gått nu? Hoppas att du har plussat!! Jag var på ultraljud för tre dagar sen och nog slog lilla hjärtat, så pirrigt!
    Åh, härligt att höra :) 
    Jag har testdag på torsdag. Tänkte tjuvtesta idag men glömde av det. Var så angelägen att kissa imorse för att se om mensen hade kommit. Hehe. Men ingen mens än så länge. Rd 10 idag. Börjar känna hopp.. 
  • Katizi80
    Måste dela med mig av glädjebeskedet och samtidigt ge lite hopp till alla i samma situation. Tjuvtestade igår och det var positivt Officiella testdagen är om 2 dgr (rd13). Ganska tidigt men det var FET i naturlig cykel. Herregud kan inte fatta det... Det var verkligen ett guldägg!!!
  • Katizi80

    Då var man tillbaka på ruta ett. Fick tyvärr missfall förra veckan. Var då i v.9 och skulle på första ultraljudet. Förstod nästan direkt när läkarn var tyst och mätte om och om igen. Dagen efter började blödningen.. På fredag ska jag träffa läkarn för att diskutera hur vi går vidare med nästa behandling.
    Hur går det för er andra? 

  • Katizi80
    Marialinnea91 skrev 2021-02-15 20:22:47 följande:
    Fy fan vad tråkigt att höra, lider med dig! Hoppas du får ett positivt besked snart igen och att det då går hela vägen, håller alla tummar och tår.

    Har inte varit inne här på länge då det går bra för min del. Känns orättvis att skriva samtidigt som jag såklart är överlycklig att kunna säga att jag är i v18. Nu ska jag ha jävla otur om det inte går hela vägen.
    Tack snälla. Jag har faktiskt redan börjat med ny IVF behandling. Trejde dagen idag. Försöker var lite mer cool den här gången. Inte fixerat mig vid speciell mat och har låtit bli att googla om allt.. 
    Va härligt att det gått så långt för dig! Blir bara glad när jag hör det. Hoppas jag är där snart med :) 
Svar på tråden Dålig äggkvalité