• Anonym (Orkar inte)

Snälla, rester kvar efter 2 skrapningar och cytotec

Hur är det ens möjligt?! Fick mitt 2a ma den 14 augusti och sedan dess har helvetet pågått för oss!

Krävde skrapning då jaf har hemska upplevelser av cytotec från förra ma:t. Hade rester kvar efter skrapningen, så läkaren övertalade mig att det skulle gå så bra och lätt med cytotec... visst! Fick cytotec på gynmottagningen, hela 11 tabletter och INGET kom ut av det förutom smärta!

Happ, fick sova kvar och skrapas ändå dagen efter det.. På efterkontrollen förra veckan finns rester kvar ändå! Jag orkar inte. Nu väntar jag på min mens, vilket kan ta tid vad jag förstått och vad jag upplevde sist. Kommer det inte ut då blir det hysteroskopi, vilket jag absolut inte vill för att jag orkar inte :(

känns som om min livmoder kommer att ta skada av dessa ingrepp! Psyket är redan så skadat det kan bli, så det sista jag behöver är att kroppen tar stryk också och försvårar det för oss att kunna försöka få barn igen..

Är det vanligt att det är såhär långdragen process?? Läkaren pratade om att det kan sitta fast i ett ärr jag har på magen, så hur fan ska då en mens få ut det då om inte 2 skrapningar kan det ens? :(

Svar på tråden Snälla, rester kvar efter 2 skrapningar och cytotec