• Sun 27 Sep 2020 21:46
    794 visningar
    8 svar
    8
    794

    Steriliserad honkatt! HJÄLP!

    Jag måste verkligen få hjälp med detta! I fredags så köpte jag en 12 veckor gammal honkatt.

    Jag hade redan en 1 år gammal STERILISERAD honkatt som jag älskade över allt annat, vi kallar henne strumpan, men nu har strumpan börjat försöka para sig med bebis honkatten? Jag fattar inte vad felet är på henne och jag är så otroligt arg på henne. Hon välter ner kattungen på marken, biter hennes mage, slåss med henne, men hon kan även vara den snällaste någonsin mot kattungen. Men när jag kom in i vardagsrummet så såg jag stumpan stående över kattungen som om Strumpan trodde att hon var en hankatt som skulle para sig.

    Strumpan har även gjort detta mot våran 5 åt gamla honkatt. Ända sedan hon blev kastrerad så har hon börjat göra sånhär, vilket hon aldrig gjorde förr.

    Vad ska jag göra? Jag måste till jobbet imorgon och då kommer kattungen vara själv med dehär monstret.

    Jag är så otroligt arg på strumpan och drog bort henne och pschade henne i ansiktet direkt efter, men strumpan är ju 3 gånger så stor som kattungen och kanske gör illa henne då jag är borta? Hur får jag bort detta beteende? Hon beter sig som en hankatt????


    Panik
  • Svar på tråden Steriliserad honkatt! HJÄLP!
  • Sun 27 Sep 2020 21:53
    #1

    Det finns så många konstiga saker i ditt inlägg så att jag betvivlar sanningshalten... det eller något annat. Oavsett vad kolla Jackson Galaxy på Youtube gällande hur man introducerar två katter för varandra. Och nej, din kastrerade honkatt försöker inte para sig med kattungen... Hon försöker visa att hon bestämmer.

  • Anonym (No)
    Sun 27 Sep 2020 21:56
    #2
    IceKitten skrev 2020-09-27 21:53:34 följande:

    Det finns så många konstiga saker i ditt inlägg så att jag betvivlar sanningshalten... det eller något annat. Oavsett vad kolla Jackson Galaxy på Youtube gällande hur man introducerar två katter för varandra. Och nej, din kastrerade honkatt försöker inte para sig med kattungen... Hon försöker visa att hon bestämmer.


    Vad är de som inte låter som sanning? Har sökt runt på hela internet om det beteende som min äldre honkatt har och jag skulle verkligen inte säga att de är något normalt, jag har även 6 st honkatter så vet definitivt hur man introducerar katter till varandra, men jo, hon försöker definitivt para sig men bebisen. Hon biter den även i nacken och har många gånger tryckt ner kattungen mot marken
  • Anonym (Hg)
    Sun 27 Sep 2020 23:33
    #3

    Om du åker till jobbet i morgon så ska du inte ha dom i samma rum när du är på jobbet. Vem vet vad katten gör med kattungen. Ta det säkra och skilj katterna åt medan du är på jobbet.

  • Anonym (Katt)
    Sun 27 Sep 2020 23:47
    #4
    +1

    Googla mer, inget helt ovanligt beteende. Var inte dum mot ettåringen, hon förstår inte att hon gör fel. Ta det lugnt, sära på dom när du inte är hemma i början. Försök att inte stressa upp dig, dom känner det.

    Det kommer att gå över. Hon visar bara att hon bestämmer. Var snäll och lugn mot båda, ge lika mycket kärlek men låt den lilla ha fri zon från den stora så den får vara ifred.

  • Mon 28 Sep 2020 17:59
    #5
    +1

    Men du förstår väl att du inte kan lämna en 12veckors kattunge ensam efter 3 dagar?

  • Tue 29 Sep 2020 08:47
    #6
    Anonym (No) skrev 2020-09-27 21:56:39 följande:

    Vad är de som inte låter som sanning? Har sökt runt på hela internet om det beteende som min äldre honkatt har och jag skulle verkligen inte säga att de är något normalt, jag har även 6 st honkatter så vet definitivt hur man introducerar katter till varandra, men jo, hon försöker definitivt para sig men bebisen. Hon biter den även i nacken och har många gånger tryckt ner kattungen mot marken


    Du har ingen aning om hur man introducerar katter för varandra för om du hade haft det så hade de två katterna inte ens sett varandra ännu.
  • Tue 29 Sep 2020 09:04
    #7

    Dessutom är din katt kastrerad, inte steriliserad... så vidare du inte gillar katter som löper utan anledning så att säga...

  • Tue 29 Sep 2020 14:55
    #8

    Du "älskar" din äldre katt samtidigt som du kallar henne "monstret".  Känns liiite skevt.

Svar på tråden Steriliserad honkatt! HJÄLP!