• Anonym (Anonym)

Utflyttad

Jag läste en annan tråd nyligen där en ts hade släktingars grejer stående i ett garage och då berättade någon (nu minns jag inte exakt) att om man sagt till att personen ska hämta grejerna så har man efter ett tag rätt att göra sig av med dem eftersom de då räknas som att de tillhör personen som ville bli av med dem.

• Anonym (Anonym)

Är bodelningen gjord? Har skilsmässan gått igenom? Har ditt ex bytt folkbokföringsadress? Har du sagt till att hen ska hämta sakerna?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-28 12:12:13 följande:
    Jag har gjort det men dom säger att dom inte gör något
    Vilket konstigt svar från KF, det är ju de som gör handräckningar! Kolla länken här t ex, kan vara en start. Tänk på att personen som skriver är den som är utflyttad men man får iaf ett svar.

lawline.se/answers/nar-kan-f.d.-sambo-slanga-ens-egendom
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-28 13:21:32 följande:
    Boendet är mitt då hyresvärden gjorde klart och tydligt att han inte ville ha mitt ex som hyresgäst. Och jag står på kontraktet sedan många år. Vi är gifta på papper men skilsmässopapper är inskickade. Jag har ingen möjlighet att köra dit dom då jag inte har plats i bilen. Just nu har jag saker i 2 garderober och i förråd men behöver bli av med det. Har haft kontroll av fkassan som tror att jag söker bostadsbidrag ensam fast han bor här. Och det var inte lätt att förklara när hans saker är här.
    Jaha, ja då förstår jag. Tyvärr har KF rätt. Ni är gifta, då får du stå ut med att ha hans saker hos dig. Gör du dig av med dem begår du ett brott. Släng ner skiten i källaren så länge om du kan.

Dessutom är han försörjningsskyldig för dig eftersom ni är gifta så jag förstår att FK backar lite.
Svar på tråden Utflyttad