• Anonym (kaffe­draken­)
    Mon 28 Sep 2020 12:12
    2714 visningar
    15 svar
    -4
    15
    2714

    Unga tjejer som har gubbar som arbetskamrater

    Hur föreställer ni er att det ser ut? Gubben och den unga tjejen jobbar ibland ihop, bara dom två.
    Stirrar han på hennes bak hela tiden?
    Säger han inte så mycket, utan går mest runt med ett sliskigt flin, som får henne att känna sig obekväm? 
    Och säger han nåt, så är det alltid med anspelningar på sex?
    Jag jobbade ihop med en tjej som jag blev kär i, och även andra unga tjejer. Ofta bara hon och jag. Tjejerna var mellan 21-25 år.
    Berätta hur ni tror att det ser ut när en gubbe jobbar ihop med en ung tjej. Så får vi se om det stämmer överens med hur det var för mig Glad

  • Svar på tråden Unga tjejer som har gubbar som arbetskamrater
  • Anonym (Igen)
    Mon 28 Sep 2020 12:16
    #1
    +1
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-28 12:12:40 följande:

    Hur föreställer ni er att det ser ut? Gubben och den unga tjejen jobbar ibland ihop, bara dom två.

    Stirrar han på hennes bak hela tiden?

    Säger han inte så mycket, utan går mest runt med ett sliskigt flin, som får henne att känna sig obekväm? 

    Och säger han nåt, så är det alltid med anspelningar på sex?

    Jag jobbade ihop med en tjej som jag blev kär i, och även andra unga tjejer. Ofta bara hon och jag. Tjejerna var mellan 21-25 år.

    Berätta hur ni tror att det ser ut när en gubbe jobbar ihop med en ung tjej. Så får vi se om det stämmer överens med hur det var för mig 


    Vilken gång i ordningen är det du startar en ny tråd om detta, 20?

    Hur länge tänker du älta innan du går vidare?
  • Anonym (Kr)
    Mon 28 Sep 2020 12:27
    #2
    +3

    Jag jobbar med äldre män (gubbar) på min arbetsplats och sexism, tafs eller olämpliga kommentarer är inga problem, det finns inte. Vi har en chef som länge jobbat med värdegrundsarbete och min erfarenhet på min arbetsplats är att gubbarna oftare ryter ifrån till kaxiga ungtuppar i 20-årsåldern som drar något olämpligt skämt här och där eller snackar om kvinnliga kollegor, oftast när de yngre killarna fortfarande är nya på jobbet. Gubbarna vet att sexistisk trams eller olämpliga närmanden är något som kan få dom att förlora jobbet, och jag upplever att dom respekterar kvinnorna (oavsett ålder) på arbetsplatsen lika mycket som alla män.

    Sen vill min chef ha jämn könsfördelning och blandad ålder för att det är bra för alla, och då måste man jobba med såna frågor för annars byter kvinnorna jobb direkt (och snackar skit om arbetsplatsen till alla dom känner efteråt). 

  • Anonym (T)
    Mon 28 Sep 2020 12:35
    #3
    +4

    Jag har som ung tjej jobbat med ?gubbar? och det var som att jobba med vem som helst. Snack om jobbet, fritiden, hans barn, chefen/ledningen, nya arbetstider osv. Och nej, inget sexuellt. Varken blickar eller antydningar.

  • Anonym (F)
    Mon 28 Sep 2020 12:36
    #4
    +1
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-28 12:12:40 följande:

    Hur föreställer ni er att det ser ut? Gubben och den unga tjejen jobbar ibland ihop, bara dom två.

    Stirrar han på hennes bak hela tiden?

    Säger han inte så mycket, utan går mest runt med ett sliskigt flin, som får henne att känna sig obekväm? 

    Och säger han nåt, så är det alltid med anspelningar på sex?

    Jag jobbade ihop med en tjej som jag blev kär i, och även andra unga tjejer. Ofta bara hon och jag. Tjejerna var mellan 21-25 år.

    Berätta hur ni tror att det ser ut när en gubbe jobbar ihop med en ung tjej. Så får vi se om det stämmer överens med hur det var för mig 


    Gubbslemmeriet får du drömma om själv. På min arbetsplats skulle gubben bli varnad sen få sparken med all rätt. Din värdegrund hör inte hemma på en arbetsplats.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 28 Sep 2020 12:38
    #5
    +1

    Kunde du bete dig eller du är ett svin????

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 28 Sep 2020 12:44
    #6

    Det där beror ju helt på hur "gubben" i fråga är! För det mesta har det inte varit problem att jobba med mycket äldre män men ibland händer det att man får stå ut med sexuella skämt och blickar och liknande småäckligt beteende.

  • Anonym (ja)
    Mon 28 Sep 2020 12:56
    #7
    +3
    Anonym (Igen) skrev 2020-09-28 12:16:32 följande:
    Vilken gång i ordningen är det du startar en ny tråd om detta, 20?

    Hur länge tänker du älta innan du går vidare?
    Håller med, helt jävla makalöst hur människor med uppenbara psykiska problem sitter och ältar samma saker i 20 trådar istället för att söka hjälp. 
  • Mon 28 Sep 2020 15:44
    #8
    +2

    blä du verkar vara ett riktigt gubbslem ts. Sjukt med alla trådar. Låt henne vara på en gång. Äckel.

  • Anonym (ge dig snälla­!)
    Mon 28 Sep 2020 16:02
    #9
    +1
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-28 12:12:40 följande:

    Hur föreställer ni er att det ser ut? Gubben och den unga tjejen jobbar ibland ihop, bara dom två.
    Stirrar han på hennes bak hela tiden?
    Säger han inte så mycket, utan går mest runt med ett sliskigt flin, som får henne att känna sig obekväm? 
    Och säger han nåt, så är det alltid med anspelningar på sex?
    Jag jobbade ihop med en tjej som jag blev kär i, och även andra unga tjejer. Ofta bara hon och jag. Tjejerna var mellan 21-25 år.
    Berätta hur ni tror att det ser ut när en gubbe jobbar ihop med en ung tjej. Så får vi se om det stämmer överens med hur det var för mig Glad


    men nu får du väl sluta! 
  • Tue 29 Sep 2020 11:12
    #10
    +2

    Jag har jobbat med många äldre män och de har alla varit normala kollegor. Vissa får man en bra kontakt med och pratar med livet om och andra är man mest artig mot och jobbar bredvid, precis som med övriga kollegor.


    Korrekturläser som en kratta
  • Tue 29 Sep 2020 11:24
    #11
    +1

    Om du med gubbar menar äldre män, så visst har jag jobbat med män som var äldre. Det fanns ingen sexuell spänning som jag märkte av, vi hade en trevlig ton och pratade jobbet, fritidsintressen osv.

    En del män blev jag kompis med och umgicks med även privat, men då i större grupper med andra gemensamma bekanta och vänner. Inga sexuella anspelningar.

    Visst har jag stött på slemmiga gubbar och även sliskiga unga män, men det har som tur är inte varit på mitt jobb utan i andra sammanhang.

  • Tue 29 Sep 2020 11:26
    #12

    Ah, såg ditt nick nu, kaffedraken. Släpp det. Hon var inte intresserad. Så är det i livet ibland.

  • Tue 29 Sep 2020 14:38
    #13
    -1
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-28 12:12:40 följande:

    Hur föreställer ni er att det ser ut? Gubben och den unga tjejen jobbar ibland ihop, bara dom två.
    Stirrar han på hennes bak hela tiden?
    Säger han inte så mycket, utan går mest runt med ett sliskigt flin, som får henne att känna sig obekväm? 
    Och säger han nåt, så är det alltid med anspelningar på sex?
    Jag jobbade ihop med en tjej som jag blev kär i, och även andra unga tjejer. Ofta bara hon och jag. Tjejerna var mellan 21-25 år.
    Berätta hur ni tror att det ser ut när en gubbe jobbar ihop med en ung tjej. Så får vi se om det stämmer överens med hur det var för mig Glad


    Jag föreställer mig att det ser ut precis som det gjorde för den stackars tjejen. Gubbslem som stirrar och dreglar. Som sen går hem och drar en runk och fantiserar ihop nåt som definitivt inte stämmer. 
    Skärp dig, och stöt på kvinnor i din egen ålder istället. 
  • Magica­l
    Tue 29 Sep 2020 14:51
    #14

    vad skönt att admin flyttade tråden till sandlådan ;) 

  • Tue 29 Sep 2020 14:58
    #15
    -1
    Magical skrev 2020-09-29 14:51:03 följande:

    vad skönt att admin flyttade tråden till sandlådan ;) 


    Jo, men det gör ju inte ts till ett mindre äckel. 
Svar på tråden Unga tjejer som har gubbar som arbetskamrater