• Anonym (Leo)

Bedragen/lurad

Hon verkar vara beroende av det. Sexet eller pengarna. Det är inte ovanligt att folk som säljer sex gör det som ett skadebeteende. Hon väljer att utsätta sig för den risk det innebär att sexarbeta. En del skär sig, andra skadar sig med sex och utsätter sig för stora risker.

Hon kan få hjälp om hon har problem. Du kan inte tvinga henne till det och det är inte ditt ansvar. Mår du dåligt i relationen så lämna den. Med det sagt undrar jag om du

har försökt förmå henne att söka hjälp?

Det finns en radioserie som heter Fallet kapten klänning. Där intervjuas en del tjejer om varför de ägnat sig åt sexarbete. En av dem kommer från en överklassfamilj - hon behövde verkligen inte pengarna. Kanske kan hjälpa dig att förstå. Men serien är obehaglig, bara så att du vet.

• Anonym (Leo)
    Tufftiger skrev 2020-09-29 19:46:52 följande:

Hon livnärde sig på detta för hon var för stolt att gå till socialen. Och han hade ett barn att ta hand om. Hon är välutbildad men det hjälper inte när man inte får jobb. Hon är från ett annat land och då kan det vara svårt. Hallicken som jag talade om letade just ensamma kvinnor på datingsidor från andra länder för att sen övertala dom till detta.

Så jävla fult! Påminner om hur pedofiler ofta gör - letar efter sårbara personer. Vidrigt är det. Lyssna på de där programmen om kapten klänning. Samma fenomen där. Finns på SR play. Du kommer att förstå mer och kanske känna dig mindre lurad.

Jättebra att du polisanmäler kunderna!
  • Anonym (Leo)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-01 17:04:20 följande:

Men sluta lägg allt ansvar på hallicken. TS fru är inget offer, hon valde skiten själv, hon hade kunna ta hjälp av soc istället men valde självmant att bedra TS istället. Och det hon gjort mot honom går knappast att snacka bort genom att dra på henne en offerkofta.

Hon är inget offer, hon är ett jävla as.

Har du lyssnat på radiodokumentären jag tipsade om? Om inte, så gör det.

Självklart ska man inte ljuga och jag har uppmanat ts att tänka över förhållandet. Men många som säljer sex är just offer. Det kan röra sig om ekonomisk utsatthet, metod att hantera tidigare övergrepp och självskadebeteende, tex. Bland unga som säljer sex gör var fjärde det som just självskadebeteende.

liu.se/nyhet/salja-sex-kan-vara-ett-sjalvskadebeteende-bland-unga
  • Anonym (Leo)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-01 22:05:12 följande:

Ja absolut, men du tar bort den viktigaste faktorn i ekvationen. Människors fria vilja och ansvaret man har för vilka val man gör i livet.  Bara för att du KAN vara ett offer för vad som helst så betyder inte det att du genast blir beafriad från ditt ansvar för dina handlingar. Bara för att du KAN vara ett offer så ger det dig inte immunitet för att offra andra människor.

Mao är offerspåret total jävla irrelevant i hela den här frågeställningen. För oavsett om TS fru KAN ha varit ett offer så spelar det ingen som helst jäva roll för hur extremt jävla sjukt hon har betett sig mot TS.Det ENDA som spelar TS någon roll just nu är att komma bort ifrån denna väldigt sjuka människa för att rädda sitt eget liv och sina barns välmående.

Men du sitter här och bortförklarar hennes sjuka beteende mot TS och gör henne till någon slags martyr som inte har någon som helst ansvar för vad hon gjort mot honom för att hon är ett stackars litet offer. På vilket sätt kommer det vara någon som helst hjälp för TS att komma bort från henne?

Vad är du ute efter egentligen? Tycker du på allvar att TS ska vara kvar med denna sjuka människa även om det kostar honom livet? Varför då?

Du läser ganska, vad ska jag kalla det?, fantasifullt...

Om du läser vad jag skriver istället för det du tror att jag tänker skriva kommer du inse hur fel ute du är.
  • Anonym (Leo)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-02 10:04:30 följande:

Ok, så vad är ditt syfte med att offerförklara henne?

På vilket sätt kommer det hjälpa TS?

Jag har inte skrivit att hon är ett offer. Jag har skrivit att det kan vara så.

Det är viktigt för TS att förstå varför hon agerat som hon gjort. TS är väldigt illa behandlad av en person han trodde att han kunde lita på. Sånt tar hårt. Om han kan förstå varför personen svek kan det kännas lättare (förutsatt att det finns förmildrande omständigheter dvs). Jag hade i alla fall tyckt att det hade varit värre om min partner svek mig för att han tyckte att jag inte förtjänade bättre, än om han gjorde det för att hantera psykisk ohälsa eller av annan orsak kände sig tvingad. Majoriteten av de som säljer sex gör det inte för att de gillar det, så risken är ganska stor att ts sambo tillhör den gruppen.
  • Anonym (Leo)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-02 17:26:11 följande:

Jaha och på vilket sätt spelar det någon som helst roll för TS om hon är ett offer eller bara ett rövhål när lösningen på hans problem är att komma bort ifrån henne?

Tycker du inte hans ska lämna henne?

Det kan spela roll för hans (hennes? Vet vi det?) förmåga att känna tillit till någon igen. Att lämna tar inte bort känslan av att ha blivit bedragen.

Han får avgöra själv om han ska lämna eller inte. Det är inte min sak. Jag hade nog krävt att min partner på allvar tog tag i sina problem om jag skulle ha stannat.
  • Anonym (Leo)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-02 18:33:58 följande:

Känslan av att ha blivit bedragen kommer han ha i många år oavsett vad han gör för han HAR ju blivit bedragen. 

Frågan är snarare om han kommer må bäst av att leva vidare med en bedragare eller utan en bedragare. (ja hon är faktiskt en bedragare, att sätta offerstämpel på henne tar inte bort det hon medvetet gjort mot TS). Jag tror att de allra flesta människor mår bäst av att hålla sig långt borta från bedragare.

Ja, men det är stor skillnad på om man kan förstå orsakerna till att någon gör en illa - om de gör det för att de är själviska eller för att de är känner sig tvugna eller lider avpsykisk ohälsa.

TS ska lämna relationen om han inte vill vara i den. Men oavsett om han lämnar eller ej kommer han kanske grubbla över varför hon betedde sig så illa. Med mer kunskaper om folk i hennes situation och kanske också samtal med henne kan han slippa undra varför. Vore ju synd om han själv börjar känna skuld, eller kanske mer troligt, skam tex.

TS sambo (fru?) kanske är en egoistisk skitstövel och förtjänar i så fall att behandlas därefter. Men hon kan också vara en våldtagen missbrukare eller suicidal självskadare. Vill TS inte vara ihop med henne ska han göra slut. Men hon förtjänar inte att behandlas som en egoistisk skitstövel om hon inte är det.
  • Anonym (Leo)
    Tufftiger skrev 2020-10-03 10:46:41 följande:

Anonym (Leo)

Du har rätt. Hon förtjänar inte att lämnas. Vi har talat ut om detta och hon lovat att inte fortsätta. Men det har sagt förut när jag konfronterade henne efter annonsen. Nu sa hon att efter vi talat att God Bye extrapengar. Jag har pengar men hon är nog för stolt att fråga om det när hon vill köpa skor, väskor och kläder. Och det ska vara av rätt märken. Jag har inrett ett rum i huset bara för hennes kläder. Jag kunde ha låtit allt bero om inte hon ljugit om den sista helt uppenbara händelsen.  Det stör mig om hon nu var uppriktig med mig om det övriga. Nej jag vill inte lämna henne för hon är det bästa som hänt mitt liv. Hon har gett mig det jag saknat. Barn.

Hon har varit med om en riktig traumatisk upplevelse i sitt hemland. På väg hem från sitt bröllop så blev de påkörda av någon. Hennes dåvarande man, hennes nyfödda barn samt föraren av bilen dog. Hon var den enda som överlevde med allvarliga skador på ben över hela kroppen. Hon var medvetslös under lång tid. När hon hade återkommit till medvetande och rehabilitering flyttade hon till Sverige för att studera. Hon är oerhört intelligent. Så kom hon till Sverige.

Men om det fortsätter kommer jag att vara borta ut hennes liv. Jag kommer att vara där för barnen. Typ när hon arbetar dygn kommer jag att hämta upp barnen och se till att de får mat. mysa med dom. Natta dom och se till att de kommer till skola och förskola. Se är jag borta igen till hon jobbar igen. Obs det är om det fortsätter. Jag kommer att ge vissa torskar ett meddelande att jag vet var de bor, vad de heter osv. Jag har spårat dom via ip adresser, mail, sms,  whatsup. Allt är dokumenterat. Vissa är som sagt redan anmälda till polis.

Till dig som frågar från vilket land hon kommer från så kommer du aldrig få reda det från mig.

Shoppingberoende kanske? Det känns som ett flyktbeteende att sälja sex för att ha råd med märkesgrejer. Kanske är både shoppingen och prostitutionen sätt att hantera ångest. Kanske bara shoppingen, och sexjobbet ett sätt att finansiera mussbruket/tvångsbeteendet.

Var rädd om dig själv. Jag tycker inte att det är orimligt att kräva att hon söker hjälp för sitt beteende.
  • Anonym (Leo)
    Tufftiger skrev 2020-10-14 20:05:00 följande:

Jag har sett vad ni har skrivit. Jag har faktiskt tagit tag i vissa saker. Jag hade redan spårat några av torkarna. Nu har de fått meddelande. Om de inte försvinner kommer de att träffa mig. Jag kan spåra. Jag har det som arbete. Jag vet hur man gör. Bilen hon kör har numera en GPS som jag kan följa. Det är min bil.  Ni har rätt i att få henne till någon Psykolog. Hon tycker att hon inte gör något fel utan en tjänst som skadar ingen. Nej det beror på om det är en annan man som bedrar sin fru så skadar det.Det är inte olagligt att sälja sex. Nej det är inte det utan att köpa.  Vi har haft en hel del diskussioner och för tillfället är det lugnt. Men jag litar inte mer på henne. Vet att det inte är rätt men jag har numera koll på mail etc.

Hon borde bry sig om att hon skadar dig när hon har sex med andra.
  • Anonym (Leo)

Håller med andra skribenter här om att det gått överstyr när du kontrollerar henne så mycket. Det är inte ok. Gör slut istället om du inte litar på henne.

Svar på tråden Bedragen/lurad