Tufftiger skrev 2020-10-03 10:52:51 följande:
Jag är inte den som sticker utan är oerhört tålmodig. Vill att allt ska ordna sig om jag själv ska få några ärr. Jag tror att allt har något gott i sig. Gäller att leva med det och bearbeta detta. Finns inte på kartan att jag överger mina barn eller henne om hon inte ber om det.
Du skulle ju inte överge dina
barn bara för att du lämnade deras mor. Massor av par separerar utan att det betyder att pappan försvinner för gott. Du skulle få gemensam vårdnad, det är det vanliga.
Jag gissar att hon kommer att fortsätta att bedra dig. Just för att du är så "tålmodig" (mesig skulle jag säga). Hon vet att du finner dig i vad som helst utan att lämna henne. Vad du borde ha gjort är att lämna henne och inte komma tillbaka innan hon visat sig verkligt ångerfull och beredd att ändra sig.
Tidigare beteende förutspår framtida beteende. Särskilt när hon inte gjort något som visar att hon verkligen vill sluta, som att gå till en psykolog/terapeut.
Detta är ännu en tråd där TS redan bestämt sig och bara vill lyssna till dem som stöder hans beslut.