Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Bedragen/lurad

Jaha, men vad vill du att vi ska säga. Du har ju valt att vara kvar och då har du ju även accepterat hela skiten så det är väl bara att suga i dig och vänja dig vid smaken?

För du tror väl inte så naiv att du tror att du kommer kunna förändra en sån uppenbart störd person? Om du tror det så är mitt råd att du bollar detta med en psykolog eller terapeut för du kommer ju ändå inte ta till dig det om någon här säger att du behöver lämna.

• Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-09-30 21:10:28 följande:

Tja du har rätt. Polisen för prostitution sa att jag borde ta hjälp av en psykolog. Jag tänkte ta mitt liv till jag såg mina barn i mobilen. Kan inte göra så. Jag är en pappa.  Sen har jag problem med min fru. Men jag älskar när hon kryper upp mot mig och vill ha min värme för hon fryser. Då är jag lycklig. Känna hennes hud mot min. Sen har jag en annan sida. Jag har kartlagt alla hennes kunder. Har deras kontantkort men även deras adresser. Personnummer etc. Den informationen har polisen fått. Och jag tvekar inte att agera. Har kapat hennes annonssida, mail för detta så jag har koll på torkarna. Allt är kartlagt. Detta är mitt yrke att kartlägga sådant.

Ja du behöver onekligen hjälp för du tänker inte riktigt rationellt.

Ska du leva såhär resten av ditt liv?

Jag hoppas du förstår hur destruktivt det kommer vara för dig.

Jag hoppas att du förstå att om du sitter och funderar på att ta ditt liv pga henne så har hon ett väldigt dåligt inflytande på dig.

Jag hoppas att du på sikt inser att du kommer må mycket bättre utan henne.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-01 16:25:10 följande:
    Så jävla fult! Påminner om hur pedofiler ofta gör - letar efter sårbara personer. Vidrigt är det. Lyssna på de där programmen om kapten klänning. Samma fenomen där. Finns på SR play. Du kommer att förstå mer och kanske känna dig mindre lurad.

Jättebra att du polisanmäler kunderna!
    Men sluta lägg allt ansvar på hallicken. TS fru är inget offer, hon valde skiten själv, hon hade kunna ta hjälp av soc istället men valde självmant att bedra TS istället. Och det hon gjort mot honom går knappast att snacka bort genom att dra på henne en offerkofta.

Hon är inget offer, hon är ett jävla as.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-01 20:56:37 följande:
    Har du lyssnat på radiodokumentären jag tipsade om? Om inte, så gör det.

Självklart ska man inte ljuga och jag har uppmanat ts att tänka över förhållandet. Men många som säljer sex är just offer. Det kan röra sig om ekonomisk utsatthet, metod att hantera tidigare övergrepp och självskadebeteende, tex. Bland unga som säljer sex gör var fjärde det som just självskadebeteende.

liu.se/nyhet/salja-sex-kan-vara-ett-sjalvskadebeteende-bland-unga
    Ja absolut, men du tar bort den viktigaste faktorn i ekvationen. Människors fria vilja och ansvaret man har för vilka val man gör i livet.  Bara för att du KAN vara ett offer för vad som helst så betyder inte det att du genast blir beafriad från ditt ansvar för dina handlingar. Bara för att du KAN vara ett offer så ger det dig inte immunitet för att offra andra människor.

Mao är offerspåret total jävla irrelevant i hela den här frågeställningen. För oavsett om TS fru KAN ha varit ett offer så spelar det ingen som helst jäva roll för hur extremt jävla sjukt hon har betett sig mot TS.Det ENDA som spelar TS någon roll just nu är att komma bort ifrån denna väldigt sjuka människa för att rädda sitt eget liv och sina barns välmående.

Men du sitter här och bortförklarar hennes sjuka beteende mot TS och gör henne till någon slags martyr som inte har någon som helst ansvar för vad hon gjort mot honom för att hon är ett stackars litet offer. På vilket sätt kommer det vara någon som helst hjälp för TS att komma bort från henne?

Vad är du ute efter egentligen? Tycker du på allvar att TS ska vara kvar med denna sjuka människa även om det kostar honom livet? Varför då?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-02 07:40:24 följande:
    Du läser ganska, vad ska jag kalla det?, fantasifullt...

Om du läser vad jag skriver istället för det du tror att jag tänker skriva kommer du inse hur fel ute du är.
    Ok, så vad är ditt syfte med att offerförklara henne?

På vilket sätt kommer det hjälpa TS?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-02 16:13:02 följande:
    Jag har inte skrivit att hon är ett offer. Jag har skrivit att det kan vara så.

Det är viktigt för TS att förstå varför hon agerat som hon gjort. TS är väldigt illa behandlad av en person han trodde att han kunde lita på. Sånt tar hårt. Om han kan förstå varför personen svek kan det kännas lättare (förutsatt att det finns förmildrande omständigheter dvs). Jag hade i alla fall tyckt att det hade varit värre om min partner svek mig för att han tyckte att jag inte förtjänade bättre, än om han gjorde det för att hantera psykisk ohälsa eller av annan orsak kände sig tvingad. Majoriteten av de som säljer sex gör det inte för att de gillar det, så risken är ganska stor att ts sambo tillhör den gruppen.
    Jaha och på vilket sätt spelar det någon som helst roll för TS om hon är ett offer eller bara ett rövhål när lösningen på hans problem är att komma bort ifrån henne?

Tycker du inte hans ska lämna henne?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-02 17:45:57 följande:
    Det kan spela roll för hans (hennes? Vet vi det?) förmåga att känna tillit till någon igen. Att lämna tar inte bort känslan av att ha blivit bedragen.

Han får avgöra själv om han ska lämna eller inte. Det är inte min sak. Jag hade nog krävt att min partner på allvar tog tag i sina problem om jag skulle ha stannat.
    Känslan av att ha blivit bedragen kommer han ha i många år oavsett vad han gör för han HAR ju blivit bedragen. 

Frågan är snarare om han kommer må bäst av att leva vidare med en bedragare eller utan en bedragare. (ja hon är faktiskt en bedragare, att sätta offerstämpel på henne tar inte bort det hon medvetet gjort mot TS). Jag tror att de allra flesta människor mår bäst av att hålla sig långt borta från bedragare.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Leo) skrev 2020-10-02 20:11:41 följande:
    Ja, men det är stor skillnad på om man kan förstå orsakerna till att någon gör en illa - om de gör det för att de är själviska eller för att de är känner sig tvugna eller lider avpsykisk ohälsa.

TS ska lämna relationen om han inte vill vara i den. Men oavsett om han lämnar eller ej kommer han kanske grubbla över varför hon betedde sig så illa. Med mer kunskaper om folk i hennes situation och kanske också samtal med henne kan han slippa undra varför. Vore ju synd om han själv börjar känna skuld, eller kanske mer troligt, skam tex.

TS sambo (fru?) kanske är en egoistisk skitstövel och förtjänar i så fall att behandlas därefter. Men hon kan också vara en våldtagen missbrukare eller suicidal självskadare. Vill TS inte vara ihop med henne ska han göra slut. Men hon förtjänar inte att behandlas som en egoistisk skitstövel om hon inte är det.
    En egoistisk skitstövel är ju hon oavsett eftersom hon behandlat TS som skit. Bara för att hon möjligen har issues så förändras inte det. Det är vad man gör som räknas inte vilka ursäkter man har för det.  Och hela den här typiska offerresonemanget går ut på att rättfärdiga hennes handlingar med hennes ursäkter och helt ta bort ansvaret för hennes handlingar. Är man frisk i huvudet så har man ett ansvar för vad man gör, har man issues så har man inget ansvar och det är fritt fram att göra som man vill och allt ska bara förlåtas rakt av.

Men nu är det iof irrelevant, TS verkar ju ha svalt offersnacket med hull och hår eftersom det säger precis det han så desperat ville höra, att hon bara är ett offer som inte medvetet gjort honom illa utan allt är bara någon annans fel och bara han överöser hennes med kärlek och förståelse så kommer allt lösa sig.
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-10-03 10:52:51 följande:

Jag är inte den som sticker utan är oerhört tålmodig. Vill att allt ska ordna sig om jag själv ska få några ärr. Jag tror att allt har något gott i sig. Gäller att leva med det och bearbeta detta. Finns inte på kartan att jag överger mina barn eller henne om hon inte ber om det.

Nja, det är skillnad på att vara tålmodig och att vara naiv.   Att vara tålmodig är att ha tålamod men ändå ha gränser, du har inga gränser och låter henne kliva över dina gränser som hon vill. Det är inte tålamod, det är naivitet. Det är en svaghet som hon drar nytta av.

Men....ditt liv, ditt val. Oavsett vad du väljer så tycker jag fortfarande du behöver gå och prata med någon. En sån här upplevelse är traumatisk. Bara att du suttit och funderat på att ta ditt liv visar att du är i kris och är skäl nog att gå och prata med någon professionell om inte annat för dina barns skull.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-05 10:03:23 följande:
    Nja, det är skillnad på att vara tålmodig och att vara naiv.   Att vara tålmodig är att ha tålamod men ändå ha gränser, du har inga gränser och låter henne kliva över dina gränser som hon vill. Det är inte tålamod, det är naivitet. Det är en svaghet som hon drar nytta av.

Men....ditt liv, ditt val. Oavsett vad du väljer så tycker jag fortfarande du behöver gå och prata med någon. En sån här upplevelse är traumatisk. Bara att du suttit och funderat på att ta ditt liv visar att du är i kris och är skäl nog att gå och prata med någon professionell om inte annat för dina barns skull.
    Fortsättning...

Om du själv är i kris så tänker du inte rationellt och är inte i stånd att ta viktiga beslut. Det bästa du kan göra är att inte ta något beslut åt något håll (stanna eller dra) tills du själv läkt. SEN kan du ta ett beslut.

Hela den här offersnacket som du verkar ha gått på är ju bara lösa teorier som du inte vet stämmer. Så det är ju väldigt irrationellt att utgå ifrån att så är fallet bara för att du desperat över att få höra att hon inte gjort dig illa medvetet.

Som sagt, gå och prata med någon professionell, bolla allt du tänker med dem istället. De har mer erfarenhet än någon här och är utbildade för att hjälpa människor hantera såna kriser.
Svar på tråden Bedragen/lurad