Anonym (Elin) skrev 2020-11-04 21:04:33 följande:
Ja men att man ens ha mage att ha sex med andra bakom din rygg, även om det är ett jobb (!?!?) gör inte saken bättre, å att skriva med dem på kärleksfulla sätt osv. Hur mycket vill du stå ut med? Hur fin hon än är annars, varför vill du utstå otrohet från den du ska lita på mest? Att hon kan göra så bakom ryggen på någon hon ?säger sig älska?, säger mycket om henne som person.
Hur hade du tänkt ifall din bästa vän eller bror hade en partner som gått bakom ryggen på samma sätt?
Men känns som du inte riktigt vill lämna även fast du innerst inne vet att detta är fel. Men då är det liksom ?ditt eget fel? om du förstår mig rätt. Du har alltid ett val att lämna. ????
Obs blev massa frågetecken på slutet, jag gjorde egentligen ett hjärta. Är liksom inte meningen att döma eller peaka dig. Men kan säga att jag själv fått utstå otrohet, vilket fick mig otroligt olycklig, svartsjuk, ständig ångest och osäkerhet. Gick aldrig att komma över. Att gå ifrån relationen, gjorde att mig så oerhört stark att jag inte ens kan beskriva. Är jättesvårt att lämna speciellt toxic relationer, men när man väl gjort det så är det sån befrielse, och all ångest och mindervärde partnern gett en med dess lögner och otrohet, bara försvinner.