• Xenia

Bedragen/lurad

Men hon har ju tydligen problem. Ovanligt girig, sexberoende eller nåt annat.

Om du stannar hos henne så blir du medberoende. Säg till henne att hon får gå i terapi annars är det slut. I själva verket tycker jag du ska dra direkt. Hon har ljugit för dig hela tiden och fortsatt med att ha sex med kunder. Hur kan du acceptera detta? Inget tyder på att hon kommer att sluta heller, hon fortsätter och ljuger för dig.

• Xenia
    Tufftiger skrev 2020-09-30 21:10:28 följande:

Tja du har rätt. Polisen för prostitution sa att jag borde ta hjälp av en psykolog. Jag tänkte ta mitt liv till jag såg mina barn i mobilen. Kan inte göra så. Jag är en pappa.  Sen har jag problem med min fru. Men jag älskar när hon kryper upp mot mig och vill ha min värme för hon fryser. Då är jag lycklig. Känna hennes hud mot min. Sen har jag en annan sida.

Men så gott som alla kvinnor kan vara gosiga utan att ljuga och sälja sex. Någon bättre kan du hitta.

Hon sviker inte bara dig utan barnen också. Tänk om de får reda på att mamma säljer sex. Om hon påstår att det är vilket yrke som helst, så ljuger hon. De allra flesta tycker inte att det är vilket yrke som helst. En "bra mamma" säljer inte sex (om hon inte )måste av ekonomiska skäl men så är inte fallet här).

Jag undrar vad dina barn  skulle tycka om dig om de dessutom fick veta att du accepterade att vara ihop med henne trots att hon säljer sex.

Jag har kartlagt alla hennes kunder. Har deras kontantkort men även deras adresser. Personnummer etc. Den informationen har polisen fått. Och jag tvekar inte att agera. Har kapat hennes annonssida, mail för detta så jag har koll på torkarna. Allt är kartlagt. Detta är mitt yrke att kartlägga sådant.

Du kan anmäla alla hennes kunder. Men det är ju inte det viktigaste. Det är att du "grow a spine" och lämnar henne. Vill hon sälja sex kommer hon att göra det. 
  • Xenia
    Tufftiger skrev 2020-10-03 10:52:51 följande:

Jag är inte den som sticker utan är oerhört tålmodig. Vill att allt ska ordna sig om jag själv ska få några ärr. Jag tror att allt har något gott i sig. Gäller att leva med det och bearbeta detta. Finns inte på kartan att jag överger mina barn eller henne om hon inte ber om det.

Du skulle ju inte överge dina barn bara för att du lämnade deras mor. Massor av par separerar utan att det betyder att pappan försvinner för gott. Du skulle få gemensam vårdnad, det är det vanliga.

Jag gissar att hon kommer att fortsätta att bedra dig. Just för att du är så "tålmodig" (mesig skulle jag säga). Hon vet att du finner dig i vad som helst utan att lämna henne. Vad du borde ha gjort är att lämna henne och inte komma tillbaka innan hon visat sig verkligt ångerfull och beredd att ändra sig.

Tidigare beteende förutspår framtida beteende. Särskilt när hon inte gjort något som visar att hon verkligen vill sluta, som att gå till en psykolog/terapeut.

Detta är ännu en tråd där TS redan bestämt sig och bara vill lyssna till dem som stöder hans beslut.
  • Xenia

Du ska inte hota hennes kunder. Du kan anmäla dem till polisen om du har bevis.

Men det är ju alldeles fel ända att försöka påverka kunderna. Det är ju hon som ska sluta för att hon vill, för att hon inser att det är fel och att det skadar dig och er relation. Du är som en medberoende till en alkoholist som häller ut flaskorna.

Din fru tänker verkligen konstigt. Det är som en man med flera älskarinnor som säger att han är inte otrogen för han älskar inte någon av dem. Dessutom är det ju ett olämpligt yrke i sig. Vill hon att barnen en dag ska få veta vilket yrke hon utövar? Vill hon att era grannar och vänner ska få veta det? Det är inte något som är accepterat. Dessutom tycker jag det låter farligt, hon vet ju inte hurdana hennes kunder är, kan finnas någon som är våldsam och farlig.

Gentemot dina kvinnor är du ingen tuff tiger utan en mesig hare. Du kan behöva terapi själv också, för att reda ut varför du är så undergiven. 

• Xenia
    Tufftiger skrev 2020-10-16 14:48:57 följande:
    Undergiven! Ja när jag växte upp lärde mina föräldrar att man öppnar dörren för kvinnor och äldre. Man hjälper till att bära när hon har tunga kassar etc. En kvinnnas arbete i hemmet är inte i köket med att laga mat, ta hand om tvätten, stryka, städa etc utan det är något som man hjälps åt med. Det är lika ute att man kan hjälpas åt med lövkrattning, klippa gräs, skotta snö, köra trimmer etc. Hon har fått prova efter jag skaffat rätt utrustning typ skor mm. Jag skrapar rutorna på den bil hon kör för hon ska slippa. I sovrummet har jag tagit den sida som vätter mot fönstret för att hon inte ska känna något drag, som kan komma i alla hus. När man har sex så är det inte något töm och glöm utan min uppgift är att hon ska känna att det är skönt och kan komma. Om det är att vara undergiven , ja då är jag skyldig. Tycker mer att det är hyfs.
    Att vara artig och hjälpsam är inte samma sak som undergivenhet. Det verkar som du missförstår med flit.

Men att finna sig i att ens sambo bedrar en och ljuger för en, det är undergivenhet. Vad hon än gör förlåter du henne och kommer aldrig att lämna henne. 

Jag misstänker att de flesta kvinnor inte heller respekterar undergivna män. Det gäller nog både kvinnor och män, vet man att ens partner finner sig i allt, så tappar man respekten.
  • Xenia

Funderat på styckeindelning?

Ursäkta, men jag har väldigt svårt att tro på det med kulturen i din frus hemland. Jag har inte läst om någon kultur där man inte kräver trohet av fruarna. Hur ska annars mannen veta om barnen är hans?

Det finns vissa kulturer som praktiserar polyandri men där är frun gift med flera bröder. En mans barn är alltså antingen hans egna el hans brorsbarn. Samma gener.

Sen kan det finnas vissa subkulturer, typ slummen, där männen sticker ifrån sitt ansvar och kvinnorna själva får ta hand om barnen. Där kan jag tänka mig att det blir ok att sälja sex, helt enkelt göra vad som behövs.

Men jag har ändå svårt att tro att din fru är så okunnig om att gifta män föredrar att deras fruar är monogama. Jag undrar om du inte blivit bedragen igen. Hon skyller på sin "kultur" för att slippa ansvaret för sina val.

Alltså när du väljer att förlåta, så misstänker jag att du också väljer att blunda. Din fru behövde inte sälja sex här för att överleva, ändå gjorde hon det. Hon visste att du inte skulle gilla det, varför skulle hon annars ljuga?

Är det bäst för barnen att växa upp med en fru som ljuger för sin man och säljer sex? Hon tycks ha mycket märkliga värderingar och preferenser. 

Kommer du någonsin att kunna lita på henne igen?

Ja, en undergiven man som accepterar att hans partner ljuger och bedrar honom, en sådan man kan ju vara mycket användbar för en del kvinnor.

Jag klagar inte, jag bara påpekar vilka tankar din historia väcker.

Tufftiger skrev 2020-10-17 16:42:29 följande:

Kultur behöver inte betyda samma. I hennes hemland fick jag frågan när jag gifte mig om Polygami (om jag ville ha fler fruar). Jag svarade att det räckte med en. i hennes hemland så är det inte så ovanligt att man säljer sexuella tjänster för att kunna överleva. Tänk er nu att hon kommer till Sverige. Kommer i kontakt med en man som sedermera blir hennes hallick. Hon säger att i Sverige s ka du se det som en tjänst du utför mot pengar. Vilket kan förklara hu hon har tänkt. Ja i Sverige är det olagligt att köpa sex men inte att sälja. Vilket gör de som köper en tjänst blir skyldig till KRINELL HANDLING. Inte dem säljer. När vi hade vårt senaste samtal så sa hon att jag inte sagt att hon inte skulle sälja sig själv. Ja det hade jag inte sagt för i mitt sinne fanns det inte. kultur igen. Jag i min enfald trodde att när man är gift och skaffar barn så är det trohet som gäller. Kultur igen. Vi tänker inte lika. Ni som kastar skit på mig och talar om Psykolog. Jag är inte rädd att gå till en Psykolog. Frågan som jag ställer. Hur ser det ut i era förhållanden. Jag väljer att förlåta. Ni säger att sticka. Vilket ger bäst för barnen? Jag tror att man kan få allting utrett och få att fungera om man talar ut. Vilket jag anser vi gjort. Hur är det med er? Ni som klagar. Att vara kvinna och snoka i sin mans plånbok, mobil ser ni som okej. Men som man är det inte? I lagen namn så gör man sig undskyldig till straff på upp till 2 års fängelse vid sådan handling. Handen på hjärtat. Vet ni om detF

• Xenia

Det är det här jag tycker är konstigt:
    "Jag i min enfald trodde att när man är gift och skaffar barn så är det trohet som gäller. Kultur igen. Vi tänker inte lika."
    Nej, ni tänker inte lika. Men trohet gäller för kvinnor i alla kulturer. Så skyll inte på "kulturen" när hon är otrogen.

Det låter som din fru tröstäter. Hon saknar den spänning och bekräftelse hon fick i sitt "yrke".

Kanske tränade hon för att vara snygg och smal inför sina kunder. Nu saknar hon motivation. Att träna för sina hälsas skull eller för din skull räcker inte.

Jag misstänker att hon är uttråkad. Varningsklockorna ringer. 

Tufftiger skrev 2020-11-01 16:25:01 följande:
    Nu fick jag inte höra detta från min fru utan av andra när jag var i hennes hemland. Att man som man kunde ha flera fruar. Man kunde välja om man skulle ha en fru eller flera när man gifter sig. Jag valde att ha en fru.

Du frågar om jag kan lita på henne igen. Det vet jag inte. Just nu väljer jag att förlåta och försöker lita på henne igen.

Läget just nu är lugnt och en ändring har jag märkt. Hon tränar inte längre och småäter ofta. Säger att hon är sugen.  Klagar att hon går upp i vikt. Jag som numera inte tar en öl har gått ner i vikt.Lålte
  • Xenia

Ja, alla kan vara blåögda när man ingår en relation men man behöver för den skull inte fortsätta relationen hur illa man än blir behandlad.

Om din fru verkligen vore en from katolik så skulle hon inte tycka att det var ok att vara otrogen. Det bryter ju mot sjätte budet "Du skall inte begå äktenskapsbrott". Men hon kan vara katolik till det yttre och inför släkten.

Oavsett så bor ni i Sverige och här är skilsmässa tillåten.

Barn behöver både sin far och mor, men varför skulle du försvinna bara för att ni skiljer er? Tror du att hon tänker ta barnen och sticka till sitt hemland? Annars är gemensam vårdnad det vanliga i Sverige och då kan ni komma överens om hur ofta barnen ska vara hos resp förälder. Jag tycker det låter som du skyller på barnen för att slippa stå upp för dig själv.

• Xenia

Med rätt eller orätt associerar jag till:

Det handlar om ett överdrivet ansvarstagande för en annan persons handlande. Alkohol, andra droger, sexualitet, eller spel har ingen betydelse egentligen.
    ---
    Konsekvensen blir att den beroende personen inte behöver ta ansvar/konsekvenser för sitt beteende, utan kan fortsätta tack vare att ingen nära anhörig sätter stopp. Skälet är oftast en omedvetenhet om egna sårbarhetsfaktorer, ofta grundade i barndomen. Låg självkänsla, skuldkänslor och oförmåga till sund gränssättning i förhållande till sig själv, skapar en "hjälpoholic"-personlighet. www.fralsningsarmen.se/vad-vi-gor/vuxna/container/medberoende/

• Xenia

Har du (haft) alkoholproblem? Om inte, så är det väl ett fall av "anfall är bästa försvar".

• Xenia
    Tufftiger skrev 2021-01-05 15:50:38 följande:
    Har inte haft och har inte. Sist jag drack sprit var några skål midsommar. Annars tar jag mig en öl ibland. Sällan 2st. Blev dock paff när hon bara tog mobilen och började bläddra i bankutdragen. Hade hon frågat hade jag givit mobilen och talat om bandid för henne. Jag har inget att dölja.
    Jag skulle inte berätta om mitt BankID för någon. Definitivt inte för någon som verkar så opålitlig som din sambo.

Men går du hos en psykolog/terapeut? Du behöver verkligen få stöd av någon. Och prata om din barndom. En gång kan man ha otur med den kvinna man blir ihop med, men två gånger?

Tycker du inte att du är värd något bättre än att ständigt känna att du måste övervaka din sambo för att hon alltid går bakom ryggen på dig? Eller att finna dig i att hon inte bryr sig om att vara trogen?
  • Xenia

Men varför utgår du från att mamman skulle få enskild vårdnad? Det vanliga är att föräldrarna har gemensam vårdnad och då kan barnen bo växelvis varannan vecka. Mtp hur din fru lever skulle du kanske kunna få enskild vårdnad själv. Oavsett skulle du visa dina barn ett normalt familjeliv när de bor hos dig.

Det verkar som du letar efter förevändningar att stanna och bli förnedrad och olycklig.

En kvinna (eller man) kan förlåta en gång men inte i all evighet. Då saknar man modet att stå upp för sig själv.

Dina barn kanske inte förstått något ännu, men de blir större och då kommer de att förstå att du är en toffelhjälte och att du inte mår bra. En dag kommer de att fråga dig varför du inte skildes. Ska du då ge dem skulden genom att säga "för er skull"? Eller så kommer de att ta avstånd från både dig och sin mamma. Ingen av er är någon bra förebild för barnen.

• Xenia
    Tufftiger skrev 2021-02-14 12:46:40 följande:
    Hej Xenia. När jag tittar på din info finner jag ingenting. Så jag vet inte vad dina råd är värda då.
    Vad har det med saken att göra? Måste jag ha genomgått samma saker som du för att mina råd ska vara värda något? Om du bara vill ha råd av experter typ socialsekreterare och terapeuter, skriv det i ditt startinlägg då.

Det räcker med sunt förnuft för att inse vart du är på väg. Vi som läser ser saker som du inte vill se. 
Svar på tråden Bedragen/lurad