Bedragen/lurad
Tufftiger skrev 2021-01-14 00:10:58 följande:
Tack för ditt svar. Om vi vänder på saken och hon blir man. Är det mer förståelse då? Flera tycker jag ska lämna. Men vad visar jag då mina barn. Att mannen ska vara den som ger upp? Realistisk så vid en skilsmässa så får hon vårdnaden om barnen samt huset. Att vara man är att vara på förlorarsidan oavsett. Så blir man dömd i samhället idag. Om jag inte lämnar, då visar jag mina barn att deras pappa står upp för dem. Att deras pappa kan förlåta och ändå ge dom trygghet när det blåser isvindar. Att vara en rå modell att stå emot andras åsikter och bry sig om deras åsikter. Gjort är gjort när det gäller frun men det kan bli bra. Om någon sätter barnen först. Att vara kvar är att göra detta. Att vara där när de ska sova, läsa saga. Väcka dom och göra dom färdiga för skola, förskola. Att vara förälder är inte lätt, men man gör det bara. Sitter i ryggraden. Att smita är feg utväg. Stå upp för det man tror på och agera därefter.
Ja alla gör fel men om det ändras, varför inte ge det en chans. Vad jag vet har det inte varit något. Kan vara på Whatsup eller messinger men det vet jag inte. Jag kan inte se eller veta att det skett något fysiskt. Då har jag inget bevis. Fria är bättre än fälla.
Du skriver Om vi vänder på saken och hon blir man. Är det mer förståelse då? - HUR MENAR DU???? Menar du att det skulle vara mer ok om en man håller på som hon gör och att kvinnan är i din sits? - Vad vill du att folk ska svara på det. Det är helt horribelt oavsett kön!!!!
och nästa sak du skriver :Om jag inte lämnar, då visar jag mina barn att deras pappa står upp för dem. Att deras pappa kan förlåta och ändå ge dom trygghet när det blåser isvindar.
Du tänker ju helt bakvänt! Du visar dem att deras pappa INTE står upp för dem när du stannar iden här smeten! Barnen kommer se tillbaka på sin konstiga barndom och säga "men pappa, varför skilde du dig inte från mamma när vi var små? Det hade varit så mycket bättre och vi hade sluppit oroa oss. Vi smög på tå därhemma för att vi märkte att allt inte var ok". (eller liknande). Du lär inte barnen hur en kärleksfull relation är (eftersom ni inte riktigt lever i ett sånt, du lär barnen hur du också tassar på tå runt denna kvinna)
detta: Att vara där när de ska sova, läsa saga. Väcka dom och göra dom färdiga för skola, förskola. Att vara förälder är inte lätt, men man gör det bara.
Det är exakt det du ska fortsätta göra, men i en egen trygg bostad och du kommer ha barnen mest. Det är rätt uppenbart att din fru inte kommer klara att ha barnen varannan vecka, om ni skulle dela på er. Om hon skulle kräva varannan vecka kommer barnen så småningom säga att de vill bo mer hos dig för det är "konstigt" hos mamma (om hon inte skärper till sig) . De kommer ha en lugn fristad när de är hos dig.
Varför tycker du att du smiter om du gör slut? Man gör aldrig slut med sina barn och i ert läge är det du som sitter i ett bättre läge än mamman.
Dessutom: Det finns faktiskt en chans att det blir bättre hos henne efter en skilsmässa, när hon tvingas sköta allt själv och inte har dig som en fallskärm hela tiden. Om du vill henne väl, så kan det vara henne chans att få till ett bättre liv för egen del.
Kontakta soc, berätta allt, be om föräldrastöd. Det är ju uppenbarligen hon som behöver det mest men vägrar hon, så ta allt du kan få för egen del.
Du kan också prata med en mansjour.