Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Bedragen/lurad

Anonym (Leo) skrev 2020-10-03 10:54:40 följande:
    Shoppingberoende kanske? Det känns som ett flyktbeteende att sälja sex för att ha råd med märkesgrejer. Kanske är både shoppingen och prostitutionen sätt att hantera ångest. Kanske bara shoppingen, och sexjobbet ett sätt att finansiera mussbruket/tvångsbeteendet.

Var rädd om dig själv. Jag tycker inte att det är orimligt att kräva att hon söker hjälp för sitt beteende.
    Och jag tycker det är orimligt att dra en massa slutsatser om anledningen till hennes agerande utan att ha ett dugg att utgå ifrån. Kanske hit och kanske dit, en massa lösa teorier utan grund.

Du tycker inte det är orimligt att be henne söka hjälp för vad det nu än är du inbillat dig att hon har för problem (kan ju lika gärna vara egoism och falskhet) men ingestan ber du TS själv söka hjälp för hur han mår? Är inte det lite märkligt?

Här sitter en snubbe och pratar om självmordstankar och hela ditt fokus ligger på HENNES välmående?
  • Anonym (sådär)
    Xenia skrev 2020-10-05 16:33:40 följande:
    Du skulle ju inte överge dina barn bara för att du lämnade deras mor. Massor av par separerar utan att det betyder att pappan försvinner för gott. Du skulle få gemensam vårdnad, det är det vanliga.

Jag gissar att hon kommer att fortsätta att bedra dig. Just för att du är så "tålmodig" (mesig skulle jag säga). Hon vet att du finner dig i vad som helst utan att lämna henne. Vad du borde ha gjort är att lämna henne och inte komma tillbaka innan hon visat sig verkligt ångerfull och beredd att ändra sig.

Tidigare beteende förutspår framtida beteende. Särskilt när hon inte gjort något som visar att hon verkligen vill sluta, som att gå till en psykolog/terapeut.

Detta är ännu en tråd där TS redan bestämt sig och bara vill lyssna till dem som stöder hans beslut.
    Exakt, allt som krävdes var att någon skulle komma in och göra henne till offer för att TS skulle bli nöjd och ha lösningen på alla problem.
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-10-14 20:05:00 följande:

Jag har sett vad ni har skrivit. Jag har faktiskt tagit tag i vissa saker. Jag hade redan spårat några av torkarna. Nu har de fått meddelande. Om de inte försvinner kommer de att träffa mig. Jag kan spåra. Jag har det som arbete. Jag vet hur man gör. Bilen hon kör har numera en GPS som jag kan följa. Det är min bil.  Ni har rätt i att få henne till någon Psykolog. Hon tycker att hon inte gör något fel utan en tjänst som skadar ingen. Nej det beror på om det är en annan man som bedrar sin fru så skadar det.Det är inte olagligt att sälja sex. Nej det är inte det utan att köpa.  Vi har haft en hel del diskussioner och för tillfället är det lugnt. Men jag litar inte mer på henne. Vet att det inte är rätt men jag har numera koll på mail etc.

Det vi sagt är inte att HON ska till en psykolog utan att DU ska till en psykolog. Du mår ju uppenbarligen inte bra psykiskt. Fattar du inte själv hur irrationellt ditt beteende är just nu? Tror du på fullt allvar att du kan leva såhär år efter år, spåra och kontrollera? Vad för slags liv är det? Och hur kommer era barn påverkas av att ha en pappa som mår så dåligt som du gör.

Försök förstå.... ert förhållande är slut, det finns liksom inget mer att bygga på. Framför allt när hon uppenbarligen inte vill medge att hon gjort något fel. Hon har i så fall väldigt sjuka värderingar som aldrig någonsin kommer vara kompatibla med dina.
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-10-16 14:48:57 följande:
    Undergiven! Ja när jag växte upp lärde mina föräldrar att man öppnar dörren för kvinnor och äldre. Man hjälper till att bära när hon har tunga kassar etc. En kvinnnas arbete i hemmet är inte i köket med att laga mat, ta hand om tvätten, stryka, städa etc utan det är något som man hjälps åt med. Det är lika ute att man kan hjälpas åt med lövkrattning, klippa gräs, skotta snö, köra trimmer etc. Hon har fått prova efter jag skaffat rätt utrustning typ skor mm. Jag skrapar rutorna på den bil hon kör för hon ska slippa. I sovrummet har jag tagit den sida som vätter mot fönstret för att hon inte ska känna något drag, som kan komma i alla hus. När man har sex så är det inte något töm och glöm utan min uppgift är att hon ska känna att det är skönt och kan komma. Om det är att vara undergiven , ja då är jag skyldig. Tycker mer att det är hyfs.
    Vi kan sitta och diskutera undergivenhet vs hyfs i 2 år om du vill... men det kommer inte hjälpa dig ett skit. De intressanta frågorna är...

1) Varför är du öht kvar?

2) Tror du på allvar att springa omkring och spåra och försöka kontrollera allt hon gör är en hållbar situation?

3) Hur tror du er situation påverkar era barn?
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-10-16 15:15:21 följande:
    1. Därför jag älskar henne och tror att det kan bli bra nu efter nästan allt är på bordet. Jag säger nästan för det är en sak hon ljög om men det låter jag vara. Jag kan förlåta. Innan detta uppdagades så levde jag i ett lyckorus. När annonserna dök upp så ville jag inte leva mer men så känner jag inte idag nu när vi talat ut.

2. Jag tror jag precis svarat dig i tråden.

3.Tror inte det blir bättre om man flyttar isär utan att riktigt försöka. Barn mår bra av att ha det tryggt. Om det fortsätter då kommer vi att gå isär, men just nu har jag förlåtit och då ska man försöka.
    1) Vadå allt på bordet? Du har ju redan allt du behöver på bordet. Hon har bedragit dig under väldigt lång tid och inte bara med en man utan en hel drös med män och hon vill inte ens erkänna att det var ett svek. Vad mer behöver du veta? tror du att bara för att du håller koll på hennes bil och jagar torskarna så kommer sveket bara försvinna? tror du att du sveket bara kommer försvinna genom att lägga skulden på torskarna?

2) Nej. det var inget svar, det enda du svarade på är om man har rätt eller inte rätt att spåra någon. Det säger inte ett skit om du tror att det är en hållbar situation att hålla på såhär.. tycker du verkligen att det är så ett normalt förhållande ska vara? Om man behöver kontrollera sin partner för att hon ska hålla sig på mattan, vad är poängen med att öht ha ett förhållande då? Då beter ju hon inte sig som du vill för att hon själv vill det utan för att du tvingar henne till det. Är det ett friskt tycker du?

3) Fast ett förhållande där pappa springer omkring och spårar mamma för att hon inte ska sälja sex är INTE en trygg miljö. Det är en väldigt dysfunktionell miljö som INGEN mår bra av. Enn förhållande där pappa tänker helt irrationellt och vägrar söka hjälp för det är inte heller en trygg miljö för barn.

Varför vägrar du prata med en psykolog eller terapeut? Det borde du väl kunna göra om inte annat för dina barns skull? Eller är du rädd att du ska få höra samma saker där som här?
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-11-03 05:54:20 följande:

Ja det var bra för ett tag. Fick av en slump se att en av hennes kunder tagit kontakt via whatsup. Såg deras konversation om hur mycket de saknade varandra. Fy fan va jag blev less. Hon sitter i soffan när vi alla är där och svarar fd kunder att hon saknar dom

Ja, och vad har du förväntat dig , du är ju kvar oavsett vad hon gör och tar allt hon gör i försvar så då får du väl gilla läget?
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-11-03 14:08:44 följande:
    Xenia Jag tror du har rätt. Vi vill skaffa ett barn till men just nu känns det inte rätt. Som du egentligen säger är jag är en åsna som betalar. Jag betyder ingenting
    Du betyder ingenting för HENNE, men du betyder väldigt mycket för era barn och andra människor än henne. 

Hon är inte centrum i universum som allt kretsar kring vettu. Hon blir det för att du VÄLJER att göra henne till det. Och en åsna som betalar blir du ENBART för att du tillåter det. Det är DU som väljer hur du vill leva ditt liv inte hon.
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-11-15 00:10:21 följande:

Ni må tänka jag är dum i huvudet(vilket vissa tycker). Jag älskar min fru trots allt som hänt. Har överhört svårt att smälta det som pågått bakom min rygg. Men vem är jag att döma, lika lite som ni kan döma. Ni kan ge råd som jag tar emot gladeligen men beslutet ligger hos mig. Ni som kastar sten på oss. Hur ser det ut i era förhållanden?

1) Jättefint att du älskar din fru, men det räcker ju inte med att du älskar henne för att ha ett bra förhållande, hon måste ju älska dig oxå och det är ju jävligt tveksamt om  hon gör.

2) Vem är du att döma, du är hennes partner som hon borde vara mån om och respektera istället för att såra och förnedra. Om du på allvar tror att människor kan göra som de vill mot vem de vill utan att dömas så tror du nog fel. ALLA döms på det ena eller andra sättet.

3) Ja beslutet ligger hos dig och vill du agera martyr och dörrmatta åt din fru så är det upp till dig. Men vi andra behöver ju inte hålla med om dina beslut. DU gör som du vill, vi tycker som vi vill.

4) Hur det ser ut hos mig? Det ser bra ut eftersom jag gör mig av med människor som beter sig illa mot mig, det som då blir kvar är människor som respekterar mig och är lojala... se det som att rensa ogräs. 
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2020-11-18 19:50:06 följande:
    Anonym (sådär­)
    Ja så kan man tycka. Har man varit som jag i ett förhållande i 16år som var 8år bra och 8år fullständigt katastrof. Så blir man hårdhudad. Jag vet att jag kan leva utan sex(8år) men önskar mer. Kanske är det så att livet inte ger mer. Att man ska vara glad åt de ljusglimtar livet ger. Mörka för de skadliga saker som händer. Kanske jag är ämnad att bara bry mig om barnen och deras välfärd. Ljuga om vad som felar. Jag älskar att vara med mina barn ink bonusbarn. Leva för dom. Kanske det är så bra det kan vara.
    Att lägga sig platt och låta andra pissa en i ansiktet är inte att vara hårdhudad. det är att vara mjuk som grädde på insidan. Vi hade varit ihop i 10 år när min fru var otrogen, jag slängde ut henne ändå och skaffade mig en bättre partner, det gick alldeles utmärkt och barnen mår hur bra som helst. Du förlorar inte barnen för att du skiljer dig.

Varför ska du leva utan sex? Din fru är väl inte den enda kvinnan på planeten?

Ja som förälder är du ämnad att ägna dig åt barnens välfärd, det ansvaret fick du så fort de föddes. Men vet du? Det ansvaret fick din fru med, och den verkar hon ha skitit i när hon började göra saker som hon visste skulle förstöra ert förhållande. Ansvaret för barnen ligger på er båda, inte bara på dig.

Dessutom är att leva kvar i ett trasigt förhållande, lägga sig platt och låta din partner pissa dig i ansiktet absolut inte "barnens välfärd". För vad lär du dem med det? Du lär dem att man INTE ska stå upp för sig själv utan bara lägga sig ner och kravla runt i skiten. Du lär dem att leva i ett trasigt förhållande är det normala.
    Hur tror du de kommer agera i sina egna förhållanden som stora när det är det de fått lära sig är det normala? Tror du att du gör dem en tjänst genom att lära upp dem så?
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2021-01-05 01:00:08 följande:

I kväll så blev jag beskyld för ha druckit sprit. När hon kom hem. Var spik nykter. Hon ville att jag skulle logga in på banken, vilket jag gjorde. Hon såg att jag gjort några inköp på systembolaget. Anklagade mig för att köpa. Ja det har jag. Köpte bla in till det företag jag arbetade för inför en julfest som blev inställd. Vidare har jag köpt till grannen som inte har bil. Visst även till mig men det är inga mängder. Blev så förbannad att jag drog från hemmet. Tog bilen och var borta ett par timmar. Som sagt var jag spik nykter. När jag drog tog jag med en Whiskey men använde den inte.

Tja, vad vill du att vi ska säga? Du jar ju valt att vara kvar med henne så då får du väl gilla läget?
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2021-01-10 16:09:57 följande:
    Tack för ditt svar Vanessa89. Sympati har jag aldrig sökt. Nere har jag känt mig och inte glad över situationen. Tacklar det bättre just nu. Delger er att det inte bara är män som är otrogna. Vi framstår oftast som svin. Mitt fel är att jag blev glad att en snygg tjej tyckte om mig och ville ha barn med mig. Det som jag alltid önskat men givit upp. Att sen inte allt var som jag trodde är en annan sak. Man är blind ibland. 

Vanessa89, jag hoppas att du får allt som du önskar dig av livet i din framtid och mer därtill. Lycka till.
    Fast det är ju dert som är grejen, du grämer dig , mår dåligt och går ner dig i skiten men gör ingenting åt det och era barn får betala priset för sin mammas idioti och sin pappas oförmmåga att släppa taget.
  • Anonym (sådär)
    Tufftiger skrev 2021-01-10 17:58:05 följande:

Till er övriga som tycker det är synd om barnen. brukar laga mat om inte frun gör det. Ja de brukar somna med mig eller på mig och sen bär jag dom till deras sängar och stoppar om dom. Den äldste brukar ge mig en kram och gå till sitt rum. Det har jag gjort de senaste åren. Minstingen brukar komma på morgonen och kura in sig hos mig i sängen ibland. Gissar att ni tycker det är hemskt. Jag tycker det är mysigt jag.

Och du tror att mat är det enda barn behöver?

Vad för slags värderingar tror du de lär sig av er?
    Vilken slags norm för förhållanden tror du ni sätter för era barn?
Svar på tråden Bedragen/lurad