Tufftiger skrev 2020-11-18 19:50:06 följande:
Anonym (sådär)
Ja så kan man tycka. Har man varit som jag i ett förhållande i 16år som var 8år bra och 8år fullständigt katastrof. Så blir man hårdhudad. Jag vet att jag kan leva utan sex(8år) men önskar mer. Kanske är det så att livet inte ger mer. Att man ska vara glad åt de ljusglimtar livet ger. Mörka för de skadliga saker som händer. Kanske jag är ämnad att bara bry mig om barnen och deras välfärd. Ljuga om vad som felar. Jag älskar att vara med mina barn ink bonusbarn. Leva för dom. Kanske det är så bra det kan vara.
Att lägga sig platt och låta andra pissa en i ansiktet är inte att vara hårdhudad. det är att vara mjuk som grädde på insidan. Vi hade varit ihop i 10 år när min fru var otrogen, jag slängde ut henne ändå och skaffade mig en bättre partner, det gick alldeles utmärkt och barnen mår hur bra som helst. Du förlorar inte barnen för att du skiljer dig.
Varför ska du leva utan sex? Din fru är väl inte den enda kvinnan på planeten?
Ja som förälder är du ämnad att ägna dig åt barnens välfärd, det ansvaret fick du så fort de föddes. Men vet du? Det ansvaret fick din fru med, och den verkar hon ha skitit i när hon började göra saker som hon visste skulle förstöra ert förhållande. Ansvaret för barnen ligger på er båda, inte bara på dig.
Dessutom är att leva kvar i ett trasigt förhållande, lägga sig platt och låta din partner pissa dig i ansiktet absolut inte "barnens välfärd". För vad lär du dem med det? Du lär dem att man INTE ska stå upp för sig själv utan bara lägga sig ner och kravla runt i skiten. Du lär dem att leva i ett trasigt förhållande är det normala.
Hur tror du de kommer agera i sina egna förhållanden som stora när det är det de fått lära sig är det normala? Tror du att du gör dem en tjänst genom att lära upp dem så?