• Lexikon

BF juni 2021

Hej!

Precis fått plus, och lite hemligt ännu. Någon mer som nyss fått ett positivt besked? Vill snabbspola till sommaren nu!

• Svar på tråden BF juni 2021
  • Enkeli

Hoppas av kroppen- allt tyder på att min graviditet inte fortskrider vanligt. Lycka till alla ni!

• Anonym ((45år))

Testade positivt för en vecka sedan. Enligt sista mens är jag i v 4+6 idag. Är sååå chockad! Är 45 år, har pcos och har blivit gravid helt spontant och oväntat. Trodde det var klimakteriebesvär jag kände av... Har tre tonårsbarn sedan innan, var tvungen att hormonbehandla för att få dem.

Har gjort flera gravtester under veckan som varit, har så svårt att ta in detta! Plusset blir allt starkare för varje gång. Är supertrött, har huvudvärk och ont i brösten. Hoppas hoppas att bebisen får stanna hos oss! ??

• Enkeli
    Enkeli skrev 2020-10-24 09:27:35 följande:

Hoppas av kroppen- allt tyder på att min graviditet inte fortskrider vanligt. Lycka till alla ni!

Ska stå ?hoppar av gruppen?
  • rutins
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-10-24 07:53:16 följande:
    Första tillfället brukar vara ett hälsosamtal. Där går ni igenom dina levnadsvanor, tips på kost etc. Väger dig och så för att kunna följa utvecklingen under graviditeten. Man får oftast inget ultraljud eller på annat vis kolla graviditeten så tidigt, om det inte finns speciella skäl (man vet inte hur långt gången man är eller om man har medicinska problem).

Dina symptom och positivt graviditetstest är det som tydligt visar att det växer något inom dig ;)

Grattis till graviditeten! Kul att få följas <3
    Aha okej, då vet jag... det stod något om blodprov? det gör man kanske också? 

Hehe skönt att höra <3 hoppas allt går kanonfint med dig också!! 
  • rutins
    Sanna1986 skrev 2020-09-29 20:12:25 följande:

Hej!

Här är en länk till gruppen som är privat så att ingen kan se att du är medlem.

Alla får gärna ansöka så att vi kan lättare följas åt :)

www.facebook.com/groups/342418376876373/

Jag går gärna med, men som det ser ut kan ingen annan se att man är med i gruppen? Vill liksom inte att folk ska veta än :P 
  • Enkeli

Har ni andra fått ökning på det digitala direkt.. mitt test från idag är den ovan och längre ner från igår

• Anonym (Baby#2)
    rutins skrev 2020-10-24 11:05:45 följande:

Aha okej, då vet jag... det stod något om blodprov? det gör man kanske också? 

Hehe skönt att höra <3 hoppas allt går kanonfint med dig också!! 

Ja, jag tror de flesta landsting vill ta blodprov tidigt. Då kollar de dina värden och vilken blodgrupp du har, om du är sk. Rh-negativ. De vill bara säkerställa att dina värden är ok :)

Allt är ok här, mår "bara" illa och är supertrött. Du vet, vanliga graviditetsbesvär :D
  • Anonym (Baby#2)
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:45:30 följande:

Har ni andra fått ökning på det digitala direkt.. mitt test från idag är den ovan och längre ner från igår

Jag har bara tagit två test, ett jättesvagt och ett digitalt dagen efter för att få se ordet gravid. Så jag vet inte hur det ska se ut med ökning, men på digitalt antar jag att det ska byta från 1-2 till 2-3 till 3+ allt eftersom man går igenom veckorna.

Avvakta och ta ett test till om några dagar. Så länge du inte blöder än så vet du ju inte säkert vad som händer. Ring din barnmorska på måndag om du inte börjst blöda och du fortfarande är orolig, då kanske du kan få ett ultraljud för att se hur det ser ut?
  • FJulias

Det blev ingen bebis för mig denna gång. Trodde min helvetesväntan var över men tyvärr inte.

Önskar er alla ett stort lycka till och all kärlek och hälsa och lämnar tråden i nederlag.

Love, F

Svar på tråden BF juni 2021