Vad är en becknarväska ?
Vad är en becknarväska?
Vad är en becknarväska?
Det är en liten magväska som bärs på axeln eller en liten mini-läderväska som är full med knark. Båda har knark och pengar i sig.
Beckna är slang för sälja, inte sällan så förknippas det med "olagliga varor" eller varor man kommit över olagligt.
Man kan beckna en baxad moppe exempelvis...
Order härrör sig från romernas språk Romani.
En becknare (bestämd form) syftar dock till en person som säljer knark.
Helst ska becknarväskan vara av ett schysst märke, duger inte med vilken slags "midjeväska" som helst
Idag så får man väl säga att det klassas som multietniskt ungdomsspråk från orten.
Shoo bre måste gitta, aina kommer... aight
Beckna är slang för sälja, inte sällan så förknippas det med "olagliga varor" eller varor man kommit över olagligt.
Man kan beckna en baxad moppe exempelvis...
Order härrör sig från romernas språk Romani.
En becknare (bestämd form) syftar dock till en person som säljer knark.
Helst ska becknarväskan vara av ett schysst märke, duger inte med vilken slags "midjeväska" som helst
Idag så får man väl säga att det klassas som multietniskt ungdomsspråk från orten.
Shoo bre måste gitta, aina kommer... aight
Ingen penis på mig, så ingen farfar. Flyttade ifrån Sverige för 30 år sen så jag har väl missat ett och annat slang. För jag antar att det är slang och inget officiellt ord?
Tycker det är bättre att ha puffran nån annanstans. Min becknarväska är ganska liten.
e du brud eller
Hej! Vad kul att ni diskuterar det här ämnet hos oss. Här finns en artikel där du kan läsa vad ordet "Becknarväska" faktiskt kommer ifrån!
Jag kollade nyss på lite olika becknarväskor och de finns så himla många olika märken nuförtiden.
Jag tyckte becknarväska.se hade väldigt mycket bra information om allt möjligt som jag inte hade någon aning om innan.
Där kunde jag även se massor av olika fina becknarväskor, gucci fastnade jag speciellt för.