• Bärryhosch

    Dejting paradoxalt mobbing?

    Min tanke när jag läser ditt inlägg är att jag tycker att du tänker fel när du skriver att tjejer automatiskt får bättre självkänsla för de får oftare en flört eller en klapp på axeln. En person får inte bättre självkänsla av det. Självkänslan kan man bara hitta inom sig själv och inte genom hur andra agerar mot en. Har man en bra självkänsla så behöver man inte andras bekräftelse för att må bra. Tvärtom kan flörter och klappar på axeln göra att man ännu starkare tror att ens värde ligger i vad andra tycker om en och beter sig mot en. Det gör det inte. Att prata om sådant här med någon professionell kan vara ett bra sätt att öppna upp för nya tankar om sig själv och gå vidare från det som varit. Strunta i vad dina gamla mobbare har för sig. På utsidan är de kanske framgångsrika, men det säger ingenting om hur de egentligen mår och ha det. Pengar och framgång är inte vägen till lycka. Jag själv var bra mycket lyckligare som fattig student än som nu, med bra inkomst och fint hus m.m. Jobba med ditt mående och din självkänsla och jämför dig bara med dig själv framöver.

Svar på tråden Dejting paradoxalt mobbing?