• Anonym (EN)
    Wed 30 Sep 2020 15:30
    9735 visningar
    43 svar
    43
    9735

    Rakning

    Anonym (-) skrev 2020-09-30 02:16:31 följande:

    Män som kräver rakat är pedofiler. De enda som naturligt inte har hår mellan benen är barn.

    Jag har aldrig rakat (är född 95) och kommer aldrig att raka mig heller.


    Trams. Ett vuxet underlig ser inte ut som ett barns oavsett hår. Du borde nog inte använda ord du inte förstår betydelsen av.
  • Anonym (EN)
    Thu 1 Oct 2020 15:50
    #21
    Tusselina skrev 2020-10-01 15:48:45 följande:

    Stämmer kanske i en del fall men mitt ser precis lika ut som när jag var 5-6 år gammal förutom just att det finns hårväxt. 


    Det sitter på en vuxen kropp och ingen gör ens en koppling till barn även om det inte finns hår
  • Anonym (EN)
    Thu 1 Oct 2020 15:54
    #22
    Anonym (Obskurb) skrev 2020-10-01 14:38:53 följande:

    Ansa bikinilinjen? Tja, det kanske krävs för att smälta in i dagens samhälle. Samma med att raka sig under armarna, även om det enligt mig är onödigt och kanske även leder till fördomar om att orakade är ofräscha, eller annat idiotiskt tänk. 

    Men helrakat kön? Jag antar att det är det som TS syftar på. Det låter verkligen inte som något en tonåring bör syssla med. Reaktionär som jag är skulle jag bli väldigt bekymrad om min dotter skaffade pojkvän och började raka sig. Inte för min dotter i sig, utan jag skulle undra vilken jäkla typ hon blivit ihop med.

    Consenting adults gör som de vill, whatever floats their boats, eller vad man ska säga. 

    Jag tror f.ö att modet håller på att svänga gällande könshår, däremot kommer nog hår under armarna fortsätta att vara tabu på samma sätt som de senaste 30 åren. Det kommer att vara ett aktivt val att inte raka sig under armarna, men ett aktivt val att raka sig mellan benen, med tanke på normen. 


    Min 16-åring rakar armar, ben, armhålor, kön. Hon är inte ens i närheten av att ha pojkvän och har aldrig haft heller. Vi har aldrig pratat rakning - även om hon givetvis ser att jag är rakad - det är helt på hennes eget bevåg. Hon trivs helt enkelt inte med hår - jag har själv rakat mig sedan jag fick hår av samma anledning, ingen har någonsin haft en åsikt om mitt könshår. Varför tror alla som ogillar rakning att man hör det för någon annans skull?
  • Anonym (EN)
    Thu 1 Oct 2020 19:03
    #26
    Anonym (Helrakat) skrev 2020-10-01 16:51:52 följande:

    16 tycker jag är en ok ålder. När började hon?

    Skulle du tycka det va lika ok om hon va 13?


    Tror hon började för något år sedan med kön etc, armhålor direkt hon fick hår. Hennes kropp, hennes val. Hon gör det ju för sin egen skull
  • Anonym (EN)
    Thu 1 Oct 2020 19:04
    #27
    Tusselina skrev 2020-10-01 17:51:57 följande:

    Det får man väl hoppas, men du hävdade att en vuxen persons underliv inte ser lika ut som ett barns även utan hår. Du är inte heller ensam om att hävda det som någon slags självklar sanning, men det är det verkligen inte. Rimligen är det fallet när det gäller män om de inte har något fel, men en del av oss kvinnor har det inte ändrat sig alls. 


    Den absoluta majoriteten får ju fick ändrat, mer vuxet underliv. Större blygdläppar etc.
  • Anonym (EN)
    Sat 3 Oct 2020 20:44
    #31
    Kexsmula skrev 2020-10-03 20:07:11 följande:

    Precis! Tror det är ett ytterst fåtal som rakar fittan bara för att pojkvännen vill. Jag rakade mig innan jag fick pojkvän och även om det var tidigt i vissa ögon så ville jag det eftersom jag tyckte bättre om det än massa äckligt hår (i mina ögon, bryr mig inte om andra har buske). Tonåring eller ej, det är hennes kropp och hennes val.


    Precis. Jag började också långt innan jag fick pojkvän och det var inte ens något som diskuterades på min tid
  • Anonym (EN)
    Sun 4 Oct 2020 15:13
    #35
    Anonym (Helrakat) skrev 2020-10-04 14:53:22 följande:

    När va detta? Tycker det är lite sjukt med 13-14 åringar som är rakade. Som varken har pojkvän eller sex. Byter väl inte ens om efter idrotten i skolan.


    Slutet 80- början på 90-talet
Svar på tråden Rakning