• Plina

    Venlafaxin Krka, någon som använder/använt?

    Hej. Idag började jag äta Venlafaxin Krka, 75 mg. Jag har varit trött, yr och illamående. Jag vet att det kan ta upp till 2 veckor tills man är som vanligt. (sa läkaren).

    Någon som har erfarenhet om denna medeciner? Biverkningar? Om dom är bra? Osv..


    Venlafaxin Krka, medecin, biverkningar
  • Svar på tråden Venlafaxin Krka, någon som använder/använt?
  • Anonym (Jag)

    Jag tar 300mg sedan flera. Minns inte om jag fick några biverkningar, antagligen fick jag det. De funkade kanon i början men nu upplever jag att de inte har någon effekt alls. Det är dock väldigt viktigt att ta dem samma tid varje dag.

  • Anonym (Sambo)

    Min sambo äter venlafaxin. Han blev dålig i magen av kapslarna men tabletterna funkar fint.

    Det trista är att medicinen tagit bort hans sexlust, vilket försvårar för oss i bebisverkstaden. Men jag vill inte han ska sluta med en medicin som funkar bra mot hans ångest bara för att jag ska få ligga.

    Lycka till.

  • AndreaBD

    Inte bara två veckor, det tog sex månader för mig. Jag mådde illa i ett halvt år. Sedan försvann illamåendet. Venlafaxin är bra för många, men det har sina biverkningar. 

  • Södermannen

    Använt och anser att det är placebo personligen. Läkemedel ska man, speciellt när det gäller psykofarmaka, vara skeptisk till.

  • Anonym (H)

    Jag har använt det. Jag mådde bra av dom. Men vad är egentligen skillnaden på om dom heter krka eller annat?

Svar på tråden Venlafaxin Krka, någon som använder/använt?