• Anonym (Johanna)

Ingen känsel i Fittan...

Har inte så mycket känsel i min vagina.. spelar ingen roll hur hårt killen pullar mig eller hur stor kuken är... jag känner såklart att nånting är inne i mig, men känner ingen skön njutning som jag känner av att stimulera klitoris... och nej jag är inte slapp, har inte fött barn heller... vet att jag är ganska trång. Känner mycket när jag har sex men ingen sexuell skön njutning. Nej är inte asexuell då jag älskar att bli smekt och slickad och så.. tänder på ett bli påsatt ... när jag går utan sex ett tag så glömmer jag lite bort hur det är och jag fantiserar om hur skönt det skulle vara med en kuk i mig. Sen när jag väl har sex så känner jag ingen njutning alls??

Har haft sex med erfarna killar med normalstor och även killar som jag har känslor för o är kär i... vet att det inte beror på killen då vissa av mina vänner legat med nån snubbe innan mig och dom fick fontänorgasm och det va så skönt blablabla... sen när jag har sex med samma snubbe så får jag ingen vaginalorgasm, inte ens med hjälp av fingrarna på klitoris... kan bara komma oralt eller med smek eller vibrator på klitoris... känslan försvinner på klitoris när jag har nånting i mig... är avslappnad och kåt innan men ändå blir det såhär? Kan tillägga att jag är 30 + så har lärt känna min kropp...

Har många olika sexleksaker med dildos som ska stimulera g-punkten, har glidmedel och tar god tid på mig att hålla på.. kan använda g-punkt vibrator i typ 1 h utan att komma...

Träffat flera killar som försökt ge mig vaginal orgasm med 2 fingrar mot främre slidväggen.. men inget går..

Ni tjejer som kommer av endast vaginal penetration, har några frågor till er.

1. Har ni alltid haft lätt för att komma via enbart penetration? Om inte , när började det hända?

2 kommer ni via penetration varje gång ni har sex? Hur lång tid tar det?

3 spelar killens storlek roll? Går fingrar lika bra eller lättare än kuken?

4. Spelar ställningen större roll? Går det bra i vilken ställning som helst?

5. Måste ni vara rejält kåta för att det ska gå? Eller har ni fått vaginal orgasm utan att vara kåt?

• Svar på tråden Ingen känsel i Fittan...
  • Isaaa93

Jag kan inte komma vaginalt så har inget tips att ge. Men antar att du kanske behöver vara mer kåt? Du kanske inte är tillräckligt kåt. Området behöver ju svälla och det händer bara när man är riktigt upphetsad..

• Anonym (asd)

Jag vet hur det är. Jag tror dock att jag förstört den funktionen i mig själv. När jag var 15 år och förlorade oskulden kunde jag bli superkåt, kände att det svällde där nere och penetration var jätteskönt verkligen.

Sedan hade jag mycket sex fast att jag egentligen inte ville så det mest gjorde ont eller inte kände någonting alls, i samband med att jag åt p-piller som torkade ur slemhinnorna så jag kopplade mest sex till obehag.

Nu är jag 24 och det har blivit bättre. Jag blir väldigt våt, men känner fortfarande inte det där supersköna av att ha penetrerande sex. Är så ledsen över det, vet inte hur man kan fixa det heller.. Däremot när jag är så kåt som jag kan bli så kan jag fortfarande få orgasm av G-punkten. Tycker det är jättekonstigt, men det är väldigt skönt när mannen kommer emot den och till slut så kommer jag, men bara om han lyckas stimulera den, annars känner jag inte ett jävla någe där inne.

• New  Dawn

Jag känner igen din känsla att det känns mindre i klitoris vid samlag. Jag vet inte varför. Det kan ha att göra med hur jag vill spänna kroppen och skjuta fram underlivet.

Jag tycker du ska fokusera på det du tycker är skönt.

Om du absolut vill lära dig njuta mer av vaginal stimulans skulle jag rekommendera att du smeker klitoris samtidigt som mannen stimulerar dig vaginalt med fingrar. (Utifrån min egen upplevelse) Testa och känn efter vad som känns skönt. Det låter som att sex är väldigt prestationsinriktat för dig. Fundera på om du inte kan ändra inställning till sex och se det mer som något kul och skönt. Är det inte skönt så fortsätt inte. Risken är att du tröttnar på sex om du har sex du inte trivs med.

För mig har det blivit så att jag inte vill vara utan vaginal stimulans längre. Endast klitorisstimulans känns halvt numera.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Rådgivare)

Hur långa förhållanden har du haft med de du "haft känslor" för? Kanske är detta nått som kommer växa fram i ett långvarigt förhållande? Min hustru har aldrig fått orgasm med en annan sexpartner innan mig, och det tog kanske två år in i vårt förhållande innan hon började få orgasmer, nu med rätt teknik får jag henne att komma på ett par tre minuter, men inte vid penetration, det har jag lyckats med två gånger tror jag med henne under 10år.

• riversnroads

Hela klitoriskroppen är ju ganska stor, om du har sett en bild på den.

G-punkten är ju egentligen bara klitoris som blir stimulerad inifrån.

Läste senast en diskussion idag, gällande vaginala orgasmer. Ett fåtal kan få dem och det beror, enligt artikeln på att personens klitoris är större och mer lättillgänglig inifrån.

Hur funkar det med penetrering och en vibrator samtidigt? Har du testat lufttrycksleksaker?

• Anonym (Kommer lätt)

Jag har alltid haft lätt för att komma. Började med onani vid typ 11 års ålder och kunde stimulera klitoris till orgasm. Upptäckte vaginal orgasm något år senare när jag kände att något fattades och prövade att föra in skaftet på en hårborste i vagina och låta den sakta glida in och ut längs med g-punkkten. Testade riktig penetrerande sex med min pojkvän när jag var tretton. Han kunde smeka mig till orgasm (klitoris) men jag kom inte av penetrationen direkt. Först en stund efter första samlaget för dagen, när vagina var extra känslig, svullen och fylld av hans sperma kom jag när han kom in i mig igen en andra gång. Detta skedde i princip dagligen i nästan 8 månader.

Min nuvarande man kan få mig att komma på en kort stund genom att trycka lite på g-punkten. Vill han göra det extra skönt masserar han klitoris samtidigt och ser till att sluta innan jag kommer för att kunna börja om igen. Om jag ska komma enbart av penetration krävs det att jag är ordentlig blöt (eller att vi tar glidmedel) och det går lättast om jag rider honom och kan bestämma takt och djup. Annars funkar det om han retas lite långsamt precis en bit innanför öppningen.

• Anonym (Kommer lätt)
    Anonym (Kommer lätt) skrev 2020-10-06 10:16:32 följande:

Jag har alltid haft lätt för att komma. Började med onani vid typ 11 års ålder och kunde stimulera klitoris till orgasm. Upptäckte vaginal orgasm något år senare när jag kände att något fattades och prövade att föra in skaftet på en hårborste i vagina och låta den sakta glida in och ut längs med g-punkkten. Testade riktig penetrerande sex med min pojkvän när jag var tretton. Han kunde smeka mig till orgasm (klitoris) men jag kom inte av penetrationen direkt. Först en stund efter första samlaget för dagen, när vagina var extra känslig, svullen och fylld av hans sperma kom jag när han kom in i mig igen en andra gång. Detta skedde i princip dagligen i nästan 8 månader.

Min nuvarande man kan få mig att komma på en kort stund genom att trycka lite på g-punkten. Vill han göra det extra skönt masserar han klitoris samtidigt och ser till att sluta innan jag kommer för att kunna börja om igen. Om jag ska komma enbart av penetration krävs det att jag är ordentlig blöt (eller att vi tar glidmedel) och det går lättast om jag rider honom och kan bestämma takt och djup. Annars funkar det om han retas lite långsamt precis en bit innanför öppningen.

Kan tillägga att jag har lyckats komma enbart av knipövningar utan någon som helst beröring och att jag kan komma när jag drömmer.
  • Anonym (äldre)

Jag tror att en nyckelfråga är hur kåt du är innan penetrationen.

Testa att inte röra klitoris och inte ha någon form av penetration innan du känner att hela din kropp inte vill något annat än att få k*k. Det är bättre att ha ett mentalt förspel med mannen, som sen blir fysisk kontakt och att han rör närheten till ditt kön först sent i processen. 

Jag fick vaginal orgasm första gången när jag blev av med oskulden. Men efter det har jag haft långa perioder när jag knappt fått orgasm alls med en man. Det har alltid berott på dåliga relationer eller avsaknad av tillräckligt starka känslor för mannen i fråga. 

Sex utan känslor är helt värdelöst för min del. 

• Anonym (Eh va)

Känsel i fittan? Vem har det? Aldrig hört om ngn kvinna som har det då hade man ju inte kunnat föda barn.

• Anonym (Seriöst)
    Anonym (Eh va) skrev 2020-10-07 08:01:07 följande:

Känsel i fittan? Vem har det? Aldrig hört om ngn kvinna som har det då hade man ju inte kunnat föda barn.

Eh jo, man har känsel i fittan. Du vet att det gör ont att föda barn va?
  • Anonym (Eh va)
    Anonym (Seriöst) skrev 2020-10-07 08:29:15 följande:

Eh jo, man har känsel i fittan. Du vet att det gör ont att föda barn va?

Det är ju inte pga känsel i fittan som det gör ont, det är ju värkarna och att man spricker i fittan.
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Eh va) skrev 2020-10-07 08:41:27 följande:

Det är ju inte pga känsel i fittan som det gör ont, det är ju värkarna och att man spricker i fittan.

Att man spricker i fittan? Har du fött barn?

Man har absolut känsel i fittan, hur tror du annars att man tex tycker penetrering är skönt eller njuter av g-punktsstimulans?
  • lazlo09
    riversnroads skrev 2020-10-03 18:40:44 följande:

Hela klitoriskroppen är ju ganska stor, om du har sett en bild på den.

G-punkten är ju egentligen bara klitoris som blir stimulerad inifrån.

Läste senast en diskussion idag, gällande vaginala orgasmer. Ett fåtal kan få dem och det beror, enligt artikeln på att personens klitoris är större och mer lättillgänglig inifrån.

Hur funkar det med penetrering och en vibrator samtidigt? Har du testat lufttrycksleksaker?

Det är en ganska tröttsam sak att hela tiden höra att det bara är ett fåtal kvinnor som kan få orgasm enbart av penetrering. Och så fort en kille (som jag) säger ifrån så får man höra att ens kvinnor fejkar. Och säger kvinnor att dom kan få det så får dom höra att dom tillhör det fåtal som kan få dessa orgasmer.

Nej, det är inte bara ett fåtal kvinnor som kan få orgasm enbart av penetrering. Har killen ganska liten penis så kan det vara svårare då penisen mycket riktigt behöver kunna stimulera klitorisen inifrån vaginan.
  • Oerhörd
    Anonym (Johanna) skrev 2020-10-03 10:44:59 följande:

1. Har ni alltid haft lätt för att komma via enbart penetration? Om inte , när började det hända?

2 kommer ni via penetration varje gång ni har sex? Hur lång tid tar det?

3 spelar killens storlek roll? Går fingrar lika bra eller lättare än kuken?

4. Spelar ställningen större roll? Går det bra i vilken ställning som helst?

5. Måste ni vara rejält kåta för att det ska gå? Eller har ni fått vaginal orgasm utan att vara kåt?

1) Nej, i perioder när min lust varit nedsatt har också förmågan att lätt få orgasm varit nedsatt.

2) Nej. Ibland kommer jag direkt när han penetrerar mig, ibland inte alls. Beror mest på hur kåt jag är och har varit före sexet - har jag blivit eggad i flera dagar kan jag explodera vid första långsamma stöten.

3) Ja, storlek och vinkel spelar roll. Fingrar är lättare än kuk eftersom de flesta gör ett bättre jobb med fingrarna än med kuken. Fingrar är bättre att öva med tycker jag, män verkar notera mer av vad som verkligen händer i mig när deras kuk inte är involverad, och vill jag bli ordentligt uppfylld har de ju ganska många fingrar, jag har ännu inte mött en man vars kuk är större än hans knutna näve...

4) Inte direkt. Teknik och uppbyggd lust är viktigare. De ställningar som gör mig mest kåt mentalt fungerar bäst.

5) Ja. Vid upphetsning svullnar fittan och blir känsligare, ju mer upphetsad desto bättre.

För mig är det inte en passiv akt att bli penetrerad, jag möter kuken med att krama om den och justerar vinkeln för att jag ska få maximal stimulans. Lyhörda älskare känner efter hur de välkomnas i fittan och låter dess skick styra penetrationen. Är jag svullen, spänd som en fjäder i vaginan, nästan vibrerar av förväntan och låter slidan pulsera kring kuken som långsamt glider in brukar det bli en nästan omedelbar orgasm. En bonus är att jag får orgasm av att göra knipövningar, det är så tätt förknippat med njutning för mig.
  • Anonym (Kommer lätt)
    Oerhörd skrev 2020-10-07 10:31:57 följande:
    1) Nej, i perioder när min lust varit nedsatt har också förmågan att lätt få orgasm varit nedsatt.

2) Nej. Ibland kommer jag direkt när han penetrerar mig, ibland inte alls. Beror mest på hur kåt jag är och har varit före sexet - har jag blivit eggad i flera dagar kan jag explodera vid första långsamma stöten.

3) Ja, storlek och vinkel spelar roll. Fingrar är lättare än kuk eftersom de flesta gör ett bättre jobb med fingrarna än med kuken. Fingrar är bättre att öva med tycker jag, män verkar notera mer av vad som verkligen händer i mig när deras kuk inte är involverad, och vill jag bli ordentligt uppfylld har de ju ganska många fingrar, jag har ännu inte mött en man vars kuk är större än hans knutna näve...

4) Inte direkt. Teknik och uppbyggd lust är viktigare. De ställningar som gör mig mest kåt mentalt fungerar bäst.

5) Ja. Vid upphetsning svullnar fittan och blir känsligare, ju mer upphetsad desto bättre.

För mig är det inte en passiv akt att bli penetrerad, jag möter kuken med att krama om den och justerar vinkeln för att jag ska få maximal stimulans. Lyhörda älskare känner efter hur de välkomnas i fittan och låter dess skick styra penetrationen. Är jag svullen, spänd som en fjäder i vaginan, nästan vibrerar av förväntan och låter slidan pulsera kring kuken som långsamt glider in brukar det bli en nästan omedelbar orgasm. En bonus är att jag får orgasm av att göra knipövningar, det är så tätt förknippat med njutning för mig.
    Det känns som ett återkommande tema. Känn till din egen sexualitet och utforska vad som får dig att komma. Knipövningar hjälper till (kan rekommendera med stimulerande kulor med glidmedel). Graden av upphetsning är avgörande! Man måste känna sig trygg med sin partner så att man kan släppa på kontrollen och ge sig hän i sin njutning. Mannens teknik är också avgörande. Fittan kommer att pulsera, du kanske utstöter ljud, du kanske skakar och är helt bortom egen kontroll.

Samtidig stimulans av inre g-punkten och klitoris är en så obeskrivlig njutning så jag önskar att alla kan få uppleva den. Bara tanken får mig att skälva och bli våt.
  • Danne007

Jag vet att förespel kan vara något viktigt+ känslomässigt spelar stor roll as well ... jag läser massa intressanta svar här också :))

Svar på tråden Ingen känsel i Fittan...