• Anonym (saraS)

Lämna för annan, hur vet man

Ni som på något sätt varit med om att ni i ett långt förhållande blivit störtförälskade i en annan- har ni lämnat eller stannat?

Å ena sidan finns det dem som säger Gräset är inte grönare på andra sidan!

Och på andra sidan finns de som lämnat och säger Blir du förälskad i en annan är det fel på din nuvarande relation.

Jag är så kluven. Stanna hos min kille som jag haft i många år, som är VÄRLDENS bästa och finaste kille. Eller gå till den jag nu blivit förälskad i, där attraktionen är på en helt annan nivå.

• Svar på tråden Lämna för annan, hur vet man
  • Anonym (She)

Tror att även om man lämnar för en annan så blir även det förhållandet vardagligt. Det kan bli bättre på vissa punkter absolut, men det kan även bli sämre.

Om du ska lämna ditt förhållande tycker jag att du ska göra det för att du vill, för att det inte är bra och inte för någon annan. Förälskelse kan uppstå, absolut, men ta reda på om det är något tillfälligt eller om du faktiskt lyckats hitta the One.

• Fjäril kär

Varför måste man lämna bara för att man blev förälskad i nån annan? Det finns ingen skyldighet att lämna sin partner i det läget. Det blir en tankevurpa där.

Man måste inte agera på såna känslor mer än att fundera på om varför det dök upp precis nu och backa undan lite och se nyktert på läget.

Alla förhållanden når en tråkig och grå vardag med disk och skitiga kalsonger. Det är var och ens egna ansvar att inte fastna i den vardagen för då är man snabbt där och drömmer sig bort i någon annans famn med romantik och pirr och man "tror" plötsligt att ens förhållande är dåligt och slut. Fast man igår var nöjd med det..

Ska du göra slut så gör det för att du verkligen gjort allt du kan för att få det att fungera och att du känner att det inte finns någon framtid ihop och att du känner att du tröttnat på din partner och verkligen vill göra slut för att det inte finns något annat val.

Lev sedan själv och se vad som händer med den nya och om han faktiskt var så himla underbar som du trodde vartefter ni lär känna varandra.

• Anonym (f)

Jag brukade stanna tills attraktionen dog ut, utan att ta den på så stort allvar. Han drog dock i samma läge.

• Anonym (ooo)

Det är äpplen och päron, dvs jämför inte! 

Tänk så här: hade jag lämnat min nuvarande om den här nya personen inte hade dykt upp? Om svaret är Ja = lämna. 
    Om svaret är "nja/vet inte", då behöver du reda ut det för dig själv först. Är det här nya bara ett symptom på något som gå att ordna upp hemma? 

• Anonym (Den andre)

Hur känner den andre dä?

Det händer ju rätt ofta att bara en tar steget fullt ut i affären och att den andra fegar ut

• Anonym (Louise)

Jag lämnade. Bröt upp efter 15 år. Jag är fortfarande tillsammans med "den nya" såhär fem år senare. Gräset var grönare på andra sidan. Det bästa jag gjort.

• Anonym (saraS)
    Anonym (Louise) skrev 2020-10-06 20:42:38 följande:

Jag lämnade. Bröt upp efter 15 år. Jag är fortfarande tillsammans med "den nya" såhär fem år senare. Gräset var grönare på andra sidan. Det bästa jag gjort.

Varför bröt ni? Pga den andre?

Det hade varit lättare att bryta om jag hade haft något att klaga på, vilket jag inte har. Han är världens bästa kille. Så jag vet varken ut lr in.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (saraS) skrev 2020-10-06 20:49:51 följande:

Varför bröt ni? Pga den andre?

Det hade varit lättare att bryta om jag hade haft något att klaga på, vilket jag inte har. Han är världens bästa kille. Så jag vet varken ut lr in.

Både och. Den nya fick mig att inse att mitt äktenskap inte var bra.
  • Miss Skywalker

Berätta att du har en annan så löser det sig säkert av sig självt..

• Anonym (Crushes)

Förälskelser /crushes kommer och går, i alla fall för mig som är känslomänniska. Jag har aldrig agerat på det. Jag tror personligen på att man ska lämna en relation när den tar mer energi än den ger, as simple as that.

Svar på tråden Lämna för annan, hur vet man