Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Täta barn !?

Jag har 13 månader mellan ungarna. Jag hade inte velat ha det annorlunda även om det var sjukt tufft emellanåt. Det var inte planerat att få dem så tätt, men jag är en av dem som tyckte det var jätteskönt att "ha det undanstökat". Jag gillar inte bebis- och småbarnstiden alls utav började tycka det var riktigt kul när de började bli mer självgående. Första barnet var enkelt. Alltid glad, sov hela nätter vid 4 veckor, hängde med på allt. Andra barnet var en pärs. Konstant missnöjd, sov knappt alls dagtid, skrek varje vaken stund...hade jag inte haft foton på henne när hon log som bebis så hade jag inte trott det för jag har inga minnen av att hon någonsin var glad. Tack och lov sov hon hela nätter från 2 månader, vilket gjorde att vi orkade med det. 

Det vände när hon var runt 2. Plötsligt blev hon en glad, rolig och social unge. Nu är de 10 och 11 och det är faktiskt skitkul att ha dem så tätt. Vi har hela tiden anpassat allt efter yngsta utan att äldsta har behövt stå tillbaka. Jag tyckte det var skönt att slippa lämna bebisbubblan när äldsta blev större för att sedan behöva gå tillbaka i den igen, det var liksom bara att köra på.

Hur det blir beror mycket på hur ungarna är. Hade vi fått yngsta först så vet jag inte om jag vågat skaffa fler överhuvudtaget. 

Svar på tråden Täta barn !?