Inlägg från: Theresestelin |Visa alla inlägg
  • Theresestelin

    Vad ska jag göra?

    Hallå! Hoppas på att kunna få lite hjälp,blir inte klok längre.

    I oktober 2018 tog jag ut min p-stav efter nästan 6år,fick min första mens på nyår 2018-19 därefter mens i månadsskiftet jan-feb,sen dess är den som bortblåst,gick upp väldigt mycket pga staven men tänkte inte att det spela så stor roll eftersom mensen började då. Fått en blodig flytning ca ett år efteråt. Hörde av mig till ungdomsmottagningen efter ca ett halvår,då sa dom att det kan ta upp till ett år. När jag efter ett år skrev igen,så skrev dom att efter ett halvår utan mens så hänvisade dom till gyn. (Vilket dom inte alls nämde första gången,gick alltså och väntade i ett år i onödan.) efter jag fått en tid tog det ytterligare 4månader innan jag fick komma dit. Väl där så frågade läkaren lite frågor om min livsstil,vilken inte är något avvikande. Sen tar hon min vikt och längd,och då är det som att hon redan bestämt sig att det är ju för att jag är tjock. Vägrade undersöka mig och propsade i princip bara på att om jag blir smal så kommer allting att lösa sig. 4-5 som hon ska skulle göra allting bättre. Hon skrev ut provera för att framkalla en blödning,men enligt henne som inte ens undersökt mig var det avslut inga fel på mina äggstockar eller sådant. Hon tog även blodprov som tydligen visade en aningen för höga östrogenhalter,och att det tyder på att jag har pcos. Men det hade hon ju vetat om hon undersökt mig? Har tagit dom 4 gånger men ingenting har hänt.Har nu sedan jag varit där för ca 6månader sen gått ner ca 7kg,och ingenting händer fortfarande,inte ens ett litet tecken på att någonting vill starta. Värt att nämna är att jag inte snabbbantat eller så som kan störa. Vet inte vad jag ska göra längre,har så dåligt självförståelse och bara gråter över detta,vill ju så gärna ha barn nu. Vill inte heller ringa kvinnokliniken för att ännu en gång höra att jag är för tjock. Ursäkta mig för väldigt långt och väldigt krånglig text,hoppas bara någon snäll själ kan hjälpa mig..

Svar på tråden Vad ska jag göra?