• Maramba

    Bim 22-25 oktober 2020

    Några fler med bim ungefär samtidigt som vill följas åt?

  • Svar på tråden Bim 22-25 oktober 2020
  • sofia198801

    Bim 17 okt. Hoppas men tycker mig börja få lite känningar i ländryggen som jag alltid har innan mens, så är inte speciellt hoppfull. Försökt 6 månader nu så börjar kännas lite segt. 

  • Maramba
    sofia198801 skrev 2020-10-09 09:57:08 följande:

    Bim 17 okt. Hoppas men tycker mig börja få lite känningar i ländryggen som jag alltid har innan mens, så är inte speciellt hoppfull. Försökt 6 månader nu så börjar kännas lite segt. 


    Då har du inte så långt kvar. Hur många dagar efter ÄL är du?

    Själv väntar jag på ägglossning så Bim känns långt borta än :)
  • sofia198801

    Äl plus 6. Ska försöka att inte testa denna gång. Men kommer nog inte kunna hålla mig.

    Ok, när är förväntad ägglossning?

  • Maramba
    sofia198801 skrev 2020-10-09 11:26:59 följande:

    Äl plus 6. Ska försöka att inte testa denna gång. Men kommer nog inte kunna hålla mig.

    Ok, när är förväntad ägglossning?


    Jag förstår precis, jag brukar själv ha så himla svårt att hålla mig från att testa.

    Förväntat ägglossning är cd 15-17 och min sambo åker bort imorgonbitti på cd 14 så jag hade egentligen räknat bort den här månaden. Men tar ÄL-test och kunde ana en stegring nu imorse. Så om jag har tur kommer ÄL lite tidigare och vi har en chans. Blir till att ligga imorgon precis innan sambon ska åka hehe. Har du barn sen innan?
  • sofia198801

    Härligt med stegring. Då kan det ju absolut vara chans om ni kör ikväll. Håller tummarna. Hur länge har ni försökt? 

    Inga barn sen tidigare. Dock två aborter i bagaget (med annan man), så det känns ju lite jobbigt nu. Dålig karma typ... Har ni barn sen tidigare?

  • Dunisar

    Hoppar in här. Har BIM (beräknad mens?) den 24/10. Ägglossningtest positivt idag :) Så mysa nu i tre dagar för att gardera sig tänker jag.

    Vi är på första försöket med trean. Har två barn sedan tidigare, 5 & 3 år.

  • Maramba
    Dunisar skrev 2020-10-09 16:07:45 följande:

    Hoppar in här. Har BIM (beräknad mens?) den 24/10. Ägglossningtest positivt idag :) Så mysa nu i tre dagar för att gardera sig tänker jag.

    Vi är på första försöket med trean. Har två barn sedan tidigare, 5 & 3 år.


    Då ligger vi ganska lika! Ska ta ett nytt äl-test när jag kommer hem från jobbet om drygt en timme. Hoppas på mer stegring då.

    Gick det snabbt att bli gravid med dina andra barn?
  • Maramba
    sofia198801 skrev 2020-10-09 15:55:47 följande:

    Härligt med stegring. Då kan det ju absolut vara chans om ni kör ikväll. Håller tummarna. Hur länge har ni försökt? 

    Inga barn sen tidigare. Dock två aborter i bagaget (med annan man), så det känns ju lite jobbigt nu. Dålig karma typ... Har ni barn sen tidigare?


    Förstår att det känns jobbigt men det är nog ingen fara, sex månader är inte så lång tid i långa loppet (även om det så klart känns så nu). Vi har försökt 7 månader nu med vårt andra barn.

    Vår första tog nästan 3 år att få till. Tog drygt ett år innan jag blev gravid första gången och det slutade med MA och sen tog det drygt ett år till innan jag blev gravid med dottern som nu snart är två år.
  • Dunisar
    Maramba skrev 2020-10-09 16:30:23 följande:

    Då ligger vi ganska lika! Ska ta ett nytt äl-test när jag kommer hem från jobbet om drygt en timme. Hoppas på mer stegring då.

    Gick det snabbt att bli gravid med dina andra barn?


    Första barnet var inte planerat men så välkommet. Andra barnet började vi försöka när första var tre månader men då helammade jag, vilket jag inte ville sluta med. Så när första började äta riktigt mat så blev jag gravid på andra försöket. Men vet inte hur det är nu, haft nuvaring som jag tog ut och fick mens. Detta är första försöket och jag vågar knappt hoppas att det kan gå så lätt.
  • Dunisar

    Fick två positiva ÄL test igår. Och igårkväll hade jag molande verk, något mer än vanligt. Idag nu precis, neg test. Så det måste betyda att ägget släppt? :)

    Vi har haft sex tre dagar i rad och tänkte även mysa ikväll.

    Sen är de bara att vänta...

Svar på tråden Bim 22-25 oktober 2020