• Fri 9 Oct 2020 14:05
    623 visningar
    8 svar
    8
    623

    Gravidmage barn #2

    Har precis fått reda på att jag är gravid igen! Är bara i v 5 så det är en bra bit kvar till bebis. Jag undrade bara när ni som är omföderskor har fått mage? Är så taggad på en bula! Förra gången började det syns i v 16-17, hoppas på tidigare denna gången :)

  • Svar på tråden Gravidmage barn #2
  • Fri 9 Oct 2020 14:12
    #1

    Övergick till enbart mammabyxor v.10. Några veckor senare kunde nog ingen tvivla på att jag var gravid. Hade storlek xxxl på slutet.

  • Fri 9 Oct 2020 14:32
    #2

    Syntes tidigare med första barnet än med andra. Tidigast med tredje barnet faktiskt! Är gravid i vecka 22 med fjärde barnet nu - syns knappt alls än... Så det är svårt att sia om

    (Är normalviktig-smal, 174 cm ca 58 kg som ogravid, så det är ju inget hull som skulle dölja heller...)

  • Fri 9 Oct 2020 17:11
    #3

    I vecka 8 var det definitivt en bula, nu i vecka 13 ser jag lika gravid ut som jag gjorde i vecka 20 med förra. Rätt jobbigt att hålla graviditeten hemlig så att säga..

  • Sat 10 Oct 2020 10:16
    #4

    Med andra började det synas efter vecka 27, jag kunde ha mina vanliga byxor till vecka 35. Med första började det synas i vecka 22. Med tredje efter vecka 25 och med fjärde i vecka 10.

  • Anonym (mysel­f)
    Mon 12 Oct 2020 09:07
    #5

    Hormoner och uppblåshet har fixat magen redan sen v. 7 (är i v. 14 nu) - så irriterande! Avskydde magen förra gången också (även om den var liten och fin, men för min i vanliga fall helt platta mage var det är förskräckelse), är redan likadant nu också. Och som sagt, om det vore redan barnet, så är det överkomligt med gaser och annat tjafs gör det inte lättare, haha

Svar på tråden Gravidmage barn #2