Inlägg från: Anonym (sen sexdebut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sen sexdebut)

    Onani utan porr

    Den där forskaren ger jag inte mycket för. Filmen verkar mer bygga på moral än på vetenskap. USA är ett land med en speciell moral kring sex och med starka normer kring detta.

    När det gäller porrimpotens så är det starkt ifrågasatt av många forskare. Det är väldigt svårt att säga att frekvent onanerande till porr ger mer "sexuella" skador än frekvent onanerande till egna fantasier (vilket i princip är skadefritt). Det finns givetvis dem som har ett osunt förhållande till porr eller onani, ungefär som att vissa har ett osunt förhållande till mat. Det betyder ju inte då att mat eller sex är skadligt i sig.

    Min egen erfarenhet är att jag har haft en sen sexdebut och haft svårt att komma med kvinnor. Jag har läst att detta problem kan uppstå om man onanerar mycket och har en sen sexdebut som gör att man vänjer sig vid att bli sexuellt stimulerad på ett visst sätt. Men detta problem är inte kopplat till porr (jag har inte sett på porr heller) utan till själva onanin i sig. Det drabbar heller inte många utan endast ett litet fåtal.

    Du ska inte vara orolig över att du onanerar, det gör nästan alla. Du ska inte heller tycka att det är fult eller fel. Det är sunt, bra och viktigt och något som ligger på plussidan i livet!


    Hade du onanerat till porr hade det inte varit fel heller, såvida du varit besatt av det så att det hade påverkat dig på ett negativt sätt.

Svar på tråden Onani utan porr