• sextio­talist
    Sun 11 Oct 2020 07:50
    1845 visningar
    20 svar
    20
    1845

    Förlorade partner till antidepressiva

    Man får antidepressiva av en anledning. Den där sprudlande kvinnan du träffade var antagligen deprimerad och mådde troligen otroligt dåligt bakom detta sprudlande

  • sextio­talist
    Sun 11 Oct 2020 10:26
    #6
    +1
    Fab Five Freddy skrev 2020-10-11 10:24:00 följande:

    Alltså , jag är ingen sexturist bara för att jag är man och har ett distansförhållande. 

    Vi har haft en djupt vänskaplig och kärleksfull relation . Men efter andra vågen av utbrändhet så gick det liksom inte längre att nå henne . Fanns ingen närhet i varken telefon eller vid möten. 

    Vi har trevliga samtal när det berör praktiska ting, Men i övrigt så är hon ganska kall. 

    Hon ville ändå att vi skulle fortsätta träffas, hon ville ligga, hon ville nog egentligen mysa , prata och kanske gråta, men det var som en mur som stoppade henne.

    Hon har sagt att det är bättre om hon går igenom detta själv och rekommenderar mig nästan att träffa någon annan

    Jag kommer göra det så småningom, tyvärr. Efter sörjandet så går jag vidare. Men det känns inte så enkelt när den andra parten liksom bara har försvunnit. 

    Men hon har sagt att hon älskar mig och vi har lovat varandra att hålla kontakten genom livet.  

    Förra gången hon hade PMS så gjorde hon slut typ, för att tre dagar senare bjuda in mig igen, precis som om det tidigare samtalet aldrig ägt rum. 

    Grundfrågan kvarstår: Är det medicinerna som talar? 

    Kommer hon att ens minnas det här när hon blir bra igen?

    Jag vill inte kontakta henne när hon är så här, kommer ändå inte få några svar. 

    Hon har inga tidigare allvarliga  psykiska diagnoser. Så det känns ju lite hoppfullt. 


    Det är sjukdomen, depression är en sjukdom. SSRI hjälper henne hantera depressionen
Svar på tråden Förlorade partner till antidepressiva