Inlägg från: Anonym (Mizzy883) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mizzy883)

    Hur få bort hans sexlust?

    Hej alla forummedlemmar

    Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

    Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

    Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

    Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

    Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

    Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

  • Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-11 12:59:32 följande:

    Vill han detta själv också? Om inte kommer ingen ta din tråd seriöst.


    Han vill att vi skall kunna fortsätta vara tillsammans och han vet också att jag inte kommer att vilja ha sex. Det får räcka som svar. Har du något konkret förslag på min faktiska fråga eller?
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (sneaky) skrev 2020-10-11 13:02:33 följande:

    Antidepp kan fungera... Men tror mer på psykiskt långsam nedbrytning. Få han känna sej otillräcklig och menlös så bör sexlusten minska. Oftast räcker det med att bryta ner bitar inom det sexuella och kroppsliga.


    Men jag vill inte bryta ner honom psykiskt. Låter hemskt. Jag vill att han skall må psykiskt bra - som jag - men inte vilja ha sex. Jag vill inte att han skall känna sig otillräcklig men nöjd och glad med ett förhållande utan sex. Precis som jag.
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (troll) skrev 2020-10-11 13:18:46 följande:

    Du är väl antagligen ett troll.

    Men om du inte är det så är det väl bättre att DU tar någonting för att få sexlust istället? Eller så får du väl ställa upp då och då även om du inte känner för det, förhållande handlar om att ge och ta.


    Varför skall jag ställa upp på något som jag inte vill? Hör du själv hur dumt det låter? Det verkar nog vara du som är trollet här. 

    Man skall aldrig tvinga sig att göra något man inte vill. Har du aldrig hört eller läst det?
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Julie) skrev 2020-10-11 13:20:57 följande:

    Jag tror att alla bara kommer att missuppfatta vad du vill med tråden, oavsett vad du säger. Folk kommer säga att du är ego om du inte vill att din man, som du älskar, får vara otrogen. 

    Vet ärligt talat inte om det finns något att göra åt hans sexlust. Ni får väl helt enkelt bara bita ihop och acceptera att han fortfarande har lite sexlust just nu. Jag vet ju inte vad ni gör i dagsläget, men kanske är det extra viktigt att fokusera på alla andra delar i ert förhållande? Se till att hålla övriga delar av er relation vid liv?   


    Tack för ett vettigt svar. Äntligen en som i alla fall försöker svara på min fråga och inte bara ifrågasätta. 

    Jo vi håller relationen i liv och jag tänker fortsätta med det. Han har ju bitit ihop ett bra tag nu när han inte får sex med mig men jag vill ju att han skall slippa det. 
  • Anonym (Mizzy883)
    Fiona M skrev 2020-10-11 14:32:39 följande:

    Varför kan han inte få ha sex med andra då?


    Vill han ha sex med andra så är det inte i ett förhållande med mig. Då får han göra slut först. 
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Hon) skrev 2020-10-11 14:36:29 följande:

    Men varför ska han rätta sig efter dig och inte du efter honom? Varför är din vilja viktigare än hans? Varför ska han ta något preparat för att döda hans sexlust när du inte överväger samma för att istället väcka din lust?


    Va????

    Jag har ju skrivit att jag inte VILL HA SEX!!! Vad är det som är oklart? Jag kommer ALDRIG att göra våld på mig själv. Vill han vara kvar i förhållandet så måste han anpassa sig till min olust. Ett nej är ett nej. Ingen kan tvinga mig till sex mot min vilja. 
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Z) skrev 2020-10-11 15:31:40 följande:

    Varför inte försöka jobba på att få tillbaka din sexlust?


    Där för att jag INTE VILL det!!!!
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (8) skrev 2020-10-11 16:05:45 följande:
    Precis, man ska inte tvingas göra något man inte vill och då ska du inte ge honom preparat som sänker hans sexlust om han inte vill. Eller hur? Och att han inte vet om att du blandat preparatet i hans mat är irrelevant. Det är fortfarande brottsligt, det du funderar på att göra.
    Men han vill ju fortsätta att leva med mig och han vet ju att det innebär NOLL sex. Han vet det. Han har också sagt att det vore bäst om han inte hade någon lust alls. Precis som jag.
  • Anonym (Mizzy883)

    Men bara för att det ständigt återkommer här bland svaren så skall jag tala om rakt och tydligt att jag inte tänker blanda ner något i hans mat eller lura i honom något utan hans vetskap. Bra då?

    Men istället för att bara sitta och vänta på något som inte  händer eller förändras så är det väl bra att jag själv är aktiv och börjar ta fram åtgärder. 

  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2020-10-11 16:09:45 följande:
    Och likväl vill du tvinga honom att göra något han inte vill, dvs sluta ha sex. Hur går det ihop, tycker du?
    Jag tvingar ingen. Han väljer att stanna kvar och vet villkoren.

    I ett förhållande är det den med minst lust som styr sexet. Annars vore det våld mot denna. Det är aldrig våld mot den som får avstå sex. Sex är ingen rättighet. 
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Julie) skrev 2020-10-11 16:42:01 följande:
    Fast alltså. Ingen kan ju tvinga honom att stanna med TS. Vill han hellre ha sex än att leva med henne är det bara att begära skilsmässa. Det är hans eget beslut att ta. TS måste inte alls öppna upp förhållandet om hon inte vill.
    Men precis. Tack!!!!!!
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Kkf) skrev 2020-10-11 17:07:08 följande:
    Du har redan funderat på det. Så vem säger att du inte kommer göra det. Det kanske bara är nåt du skriver här för vi ska vara tysta. Stackars honom...
    Jag var på väg att svara på ditt första inlägg men sen såg jag att du noterade min komplettering. Bra.

    Det är väl klart att jag inte vill honom något illa eller tänker blanda ner något i hans mat utan hans vetskap. Jag kommer nog inte att blanda ner någonting i något alls. Men han kanske gör det själv en dag? Fast bara om vi hittar något som vi tror kan fungera. Så det är inte synd om honom att han har en hemsk kvinna som tänker förgifta honom eller något som vissa verkar tro här. Tvärtom...jag försöker hela tiden se till att vi alla äter sunt och bra mat. 

    Men om det visar sig finnas något preparat eller dylikt eller något annat sätt att dämpa lusten så tänker jag föreslå det till honom för att ge honom en möjlighet att slippa gå omkring och vara kåt.

    Bättre så?
  • Anonym (Mizzy883)
    Anonym (Dala-Janne) skrev 2020-10-12 08:05:05 följande:

    Jag tycker att många är onödigt hårda mot TS. Speciellt kvinnor. Förvånar mig att fler kvinnor inte ger stöd till henne.

    Själv kan jag faktiskt se en poäng i det som TS beskriver. Jag som man kan lätt tänka mig in i situationen där jag absolut skulle välja att försöka få bort min sexlust för att kunna få ett bättre liv tillsammans. Barn och ett liv tillsammans smäller mycket högre än att jag skall få mina drifter tillfredsställda. Det blir ju till slut en skamkänsla över att plågas av en drift. En skamkänsla för mig att jag har den och en skamkänsla för henne att hon inte kan ge mig det som min drift behöver. Jag ser det ungefär som en analklåda. Det kliar och det är skönt när man kliar sig. Men om man slapp den så skulle man inte sakna den. Tvärtom.

    Det här förutsätter ju naturligtvis att man ändå kan ha kvar närheten, intimiteten (inte sex) och att man fysiskt ändå berör varandra med kramar och pussar. 

    Nu finns det ju tydligen även kvinnor som vill ha sex och gärna mer sex än dom får men i de allra flesta förhållanden så är ju obalansen stereotypisk. Mannen vill...kvinnan vill inte alls lika mycket. Så jag är återigen förvånad över att så många kvinnor går till angrepp på TS. 


  • Anonym (Mizzy883)
    Kvittning skrev 2020-10-12 08:15:58 följande:

    Om det är så att din man kommer fram till att han inte vill leva ett liv utan sex och därför lämnar di, kommer du då se det som att det är han som sticker och förstör förhållandet eller kommer du då att se din egen del i det?

    Ok att du inte vill ha sex, men att också tvinga honom till att inte ha sex tycker jag känns som extremt själviskt och jag gissar att din man faktiskt mår riktigt dåligt även om han trivs med andra bitar av ert liv. 


    Jag skulle nog se det som att det är vår obalans som gör att förhållandet spricker. Att vi inte är kompatibla i våra prioriteringar och behov. Helt enkelt. 
  • Anonym (Mizzy883)
    Krafs skrev 2020-10-12 09:14:36 följande:
    Men om han, till skillnad från du, faktiskt har en grundläggande sexdrift, så blir det svårt. Kostmässigt tror jag inte på, dock kan du ju fucka upp hans sköldkörtel så hans testosteronproduktion blir skruvad.

    Men för hans del missstänker jag att en normal sexdrift hör ihop med ett normalt mående. Vill du få bort sexdriften så är det enkalste sättet att se till att han blir rejält deprimerad. Det brukar döda sexdriften. Men några år till utan sexdrift kan nog implicit bidra till det. Men det vill du nog inte.

    Du nämnde att du inte vill ha ett öppet förhållande. Men om det är ren sex, han mår bra och du slipper ligga, hur kan det inte vara en win-win? Är du rädd att han ska fatta tycke för någon annan?
    Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

    Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

    Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?