Inlägg från: Lippstick2016 |Visa alla inlägg
  • Lippstick2016

Inga symtom LÄNGRE!

Är gravid i vecka 11+1 men för några dagar försvann symtomen helt. Inget illamående eller ont i brösten. Kan inte låta bli att ha katastrof tankar tänker på detta konstant. Har ett ultraljud inbokat om 10 dagar =( känns som evigheter dit.

• Svar på tråden Inga symtom LÄNGRE!
  • Lippstick2016

Det är så läskigt att inte känna något ellerhur?! Känns som graviditeten är något man inbillat sig =/ Kan totalt förstå din oro också. Usch det är inte lätt. Nä jag får inte ta med honom. När har du ultraljud? Får du ta med din sambo?

• Lippstick2016

Ja asso verkligen jag hade ett tidigt ultraljud 7+4 då fanns de iaf levande foster. Slappnade av i en vecka eller så sen va dessa tankar tillbaka igen. Men det är skönt att andas ut lite faktiskt jag hade personligen inte klarat av att vänta tills kub har lite kontrollbehov problem haha =I Men jag har hört att man får filma skärmen osv under undersökningen vet inte om de stämmer dock. Jag har kub på onsdag nästa vecka. Ser fram emot de men känner även en stor oro. Har du fått ditt datum för kub ultraljudet än? Vilken stad bor du i?

• Lippstick2016

Men är det inte lite skönt då att vara upptagen så glömmer man bort lite av den här stressen att behöva ha tid o övertänka? Okej de är ändå snart också =D Jag är ursprungligen ifrån Göteborg faktiskt bodde där i 25 år på Hisingen. Men nu bor jag I Malmö =D

• Lippstick2016

Åh så drygt men vet du i Göteborg så finns de ett ställe som heter barnmorskegruppen kostar 700 tror de ska vara en av dem billigaste. Det är iaf en lättnad att få veta att allt är ok.

Haha men de är ju ett symtom =D jag äcklas av grädde tårtor o bakelser typ haha

• Lippstick2016

Uppdaterar här... Vart på ultraljud idag 12±5 fostret mådde bra. Så man kan va gravid utan några vidare syntom =D

• Lippstick2016

Åh så skönt att höra ändå. Jag har läst att har man sett hjärtaktivitet osv e chansen för missfall mycket mycket liten. Så att pusta ut och slappna av det är det bästa du kan göra och jag med. Så nu vet vi ju faktiskt att man behöver inte alltid känna så mycket för att faktiskt vara gravid. Varje graviditet är unik! Förresten du va frisör? Är det ok att färga håret när man är gravid? Står så mycket olika överallt =/

• Lippstick2016

Aha hmm svårt beslut de där. Om något skulle hända kanske av helt andra anledningar med så skulle jag anklagat mig själv om jag färgade håret. Sån ångest grej. Jag brukar köra en helfärgning men behöver bara färga utväxten och jag tror min frisör lägger i blekning för jag har mörkt hår o brukar färga till ljust brunt. Kanske gör de senare när man kan känna bebisen då kan man ha lite koll iaf att allt fortfarande står rätt till. Förresten är detta din första graviditet?

• Lippstick2016

Kan förstå den oron med =/ inte lätt dehär. Jag är faktiskt mamma ledig just nu. Min minsta var bara 9 månader när jag blev gravid igen. Men annars jobbar jag som undersköterska. Tror inte jag kommer gå tillbaka lider redan av fruktansvärd foglossning =( detta blir mitt tredje barn sen är familjen komplett =D

• Lippstick2016

Ja precis haha ja vakna nätter 2 timmar sömn per natt ibland blir jag chockad över mig själv att jag ska göra allt detta igen. Meeen sen är jag iaf klar. Nä alla graviditeter varit så olika så det jag själv lärt mig är att varje graviditet är unik =D

• Lippstick2016

Vilket är typ aldrig haha min minsta sover en gång om dagen o då måste man hinna med så mycket som inte blivit gjort. Blivit van att sova lite =p vad är ditt priliminära bf?

Svar på tråden Inga symtom LÄNGRE!