Fruns älskare
Hej Jag tycker att Stina borde läsa mitt inlägg från tidigare ?Svart Sensmoral ? Det kanske kan ge ett annat perspektiv på vad otrohet kan ställa till med
Hej Jag tycker att Stina borde läsa mitt inlägg från tidigare ?Svart Sensmoral ? Det kanske kan ge ett annat perspektiv på vad otrohet kan ställa till med
Stina och hennes partner inkluderar utomstående i sitt sexliv. Är man ok med att ens partner har sex med andra, så är det inte så konstigt att man tar lätt på otrohet. Det som är trist är att Stina inte förstår att andra kan ha en helt annan syn på, och helt andra känslor kring, otrohet. Istället skuldbelägger hon den bedragna och menar att man är osäker och har bekräftelsebehov om man blir sårad över en otrohet.
Nja, trohet och bekräftelse är helt olika saker.
Jag håller med (/). Stina saknar helt förståelse för vilka värderingar man normalt har i ett monogamt förhållande, för henne är trohet och otrohet lika viktigt som vilka strumpor man väljer för dagen.
Nej det behöver man absolut inte, norm är det som är vanligast, dvs hur de flesta gör. Det ligger ingen som helst värdering i det. Och ja monogami är faktiskt den vanligaste relationsformen och det betyder då att monogami är norm. Sen vad du väljer att lägga för subjektiva värderingar i det är en helt annan sak.
Självbilden har säkert relevans för hur man hanterar saker och visst kommer olika personer kanske reagera olika starkt till att blir lurad av sin partner men ingen av dem kommer tycka att det var speciellt roligt att bli lurad. Men grundproblemet ligger INTE i hur folk reagerar till svek och lögner utan snarare i varför vissa springer omkring och lurar sina närstående.
Ert resonemang liknar lite som att påstå att om A ger B en fet smäll med ett baseballträ så är det B som ska lära sig ta det på rätt sätt och ignorerar helt och hållet om det är ok att springa omkring och slå folk med baseballträ. Ett totalt upp och ner vänt resonemang som är ganska absurt.
Problemet ligger inte i hur folk reagerar till svek och lögner, problemet ligger i varför folk öht springer omkring och sviker och lurar sina närstående. Och lösningen ligger inte i att alla ska lära sig acceptera svek och lögner, lösningen ligger i att folk helt enkelt ska ge fan i att lura andra.
Nej, det beror snarare på att du inte ser sex med andra som ett svek för i ditt förhållande är det ok, men du skulle förmodligen bli precis lika ledsen och arg som någon annan om du blev sviken och lurad i saker som du inte accepterar.
Du har inte bättre verktyg eller är bättre på att hantera besvikelser, du har bara en annan syn på sex med andra i ett förhållande och verkar ha väldigt svårt att fatta att det inte är norm för alla.