• Tessie H

    skyhögt Hcg och inget synligt foster

    var på vul i torsdags var då i 5+4

    då kunde man bara se en hinnsäck som mätte 10 mm tyckte mig se gulkroppen men kan ha fel där, barnmorskan tyckte sig skymta ett foster ngn gång men var väldigt osäker, tog blodbrov för att kolla Hcg och det låg på 35000, nytt Hcg i måndags hade stigit till 74000. Jag var tvungen att fråga om det stämde flera ggr. Nu ör jag väldigt konfunderad över mitt höga Hcg och skulle vilja höra om ngn annan har liknande erfarenhet.

    Kan tillägga att det är inte druvbörd då jag haft två MA under dom senaste två åren och sista var misstänkt mola men visade sig vara tvillinggraviditet som avstannat. och detta vul fanbs ingen antydan till mola.

  • Svar på tråden skyhögt Hcg och inget synligt foster
  • Tessie H

    jo jag vet att det är normal ökning och det är väldigt tidigt för att se ett foster. Bara att när man läser om hcg så brukar fostret vara synligt vid ett värde över 10000 och i jämförelse med andra som tagit bp på hcg så verkar det inte höra till vanligheten att det ligger så högt så tidigt, därav min undran. Har som sagt haft två MA senaste två åren och oroar mig för att det ska bli en tredje gång.

  • Jag är bara jag

    Jag har haft 10000 v.4+5 och det var mest troligt tvillingar. Det hade ju absolut inte synts på VUL  ens dagen efter fast hcg var så högt. V.6 ska man se en fostersäck, men mer än så ser man inte.

  • Tessie H

    Tack. Det syntes bara en hinnsäck men det är ju ingen omöjlighet, förra MA var ju tvillingar.

    men vad menar du med att det troligt var tvillingar?

  • Jag är bara jag
    Tessie H skrev 2020-10-14 16:04:30 följande:
    Tack. Det syntes bara en hinnsäck men det är ju ingen omöjlighet, förra MA var ju tvillingar.

    men vad menar du med att det troligt var tvillingar?
    Jag hade gjort ED med 2 blastocyster och hcg 10000 så tidigt tyder på två. Fick m.f bara några dagar senare.
  • Tessie H
    Jag är bara jag skrev 2020-10-14 22:11:46 följande:

    Jag hade gjort ED med 2 blastocyster och hcg 10000 så tidigt tyder på två. Fick m.f bara några dagar senare.


    nej vad tråkigt att höra. Tack för svar.
  • Tessie H

    var på nytt vul idag och såg ett foster med ett litet tickande hjärta som mätte precis vecka 6+4.

  • Tessie H
    Jag är bara jag skrev 2020-10-15 18:05:41 följande:

    Grattis!  Det var för tidigt innan som vi sa.


    Precis =)

    Jag har fem barn sen tidigare och aldrig oroat mig så men mina två sista graviditeter som vart missfall satte stora spår.
Svar på tråden skyhögt Hcg och inget synligt foster