Anonym (H) skrev 2020-10-14 11:42:48 följande:
Du ska vara väldigt stolt!
Du har helt rätt i det sistnämnda och det är den inställningen som gör att du kommer att klara det här bra.
Jag har varit ensamstående på heltid från start med ett barn så all respekt till dig som får det att gå runt med fyra!
Jag fokuserade precis som du på det jag har, min fantastiska son och vår lilla mysiga vrå i världen, i stället för att gräma mig över det jag fick uppoffra. Jag lämnade sonens far eftersom han blev våldsam och spårade ur så det var en parallell kamp men ändå kunde jag se det fina i tillvaron och det är avgörande för att orka.
Nu är min son 17 och jag har bättre ekonomi idag men jag minns hur det var att vända på varje slant. Jag blev expert på att hitta outlets på nätet med bra barn och ungdomskläder för en tredjedel av priset. (Jag antar att du känner till allt det där annars kan jag tipsa.)
Din situation kommer att göra dig starkare och mer självsäker eftersom du vet att du klarar allt på egen hand. Det förändrar en som person i grunden på ett bra sätt. Det är mycket fokus på det negativa med ensamma mammor men sådant ska du inte bry dig om för du gör ett fantastiskt jobb. De som dömer ensamma mammor skulle inte klara en vecka av din tillvaro.
Framför allt kommer du att få dina barns respekt. Min son ser mig som en tigermamma och vet att jag alltid finns där och beskyddar honom. Jag kunde inte vara mer stolt över det betyget.
Så heja dig! Du klarar det här!
Tack <3
Ja kläder och sånt köper jag på rea, lager 157, men vinterkläder som ska vara bra kvalite på så då köper jag begagnat eller så lägger jag undan så jag kan köpa polarn&pyret.
För som du skrev det är så hemskt att vara ensamstående folk ser ner på en känns de som. Och visste jag har väl själv tänkt att shit den där mamman måste vara ensam för varför har hon inte köpt en BRA overall till sitt barn.
Men alla har olika förutsättningar här i livet så man ska inte döma!
Men alla mina barn ska ha varma/bra kläder! Bra mat på bordet! En mamma som de kan prata med!
Jag går runt och försöker att se det positiva i hela denna situation, vissa dagar är skit! Men de får de vara, bara för att vissa dagar är skit betyder de inte att hela livet är de! Man får låta sig ha dåliga dagar!
Och jag orkar inte prata om mitt och barnens pappa relation, men jag känner att jag blir så stark för varje dag som går så till slut så kommer vi inte ens ha något OSS längre tyvärr.