Killar som slutar svara
Ursäkta om det är lite långt, blev lite terapi för mig att skriva ner..
Jag har nyss börjat med att försöka dejta igen efter ett långt förhållande.
Fick kontakt med en kille via en app som på alla sätt var perfekt. Jag har inte tidigare varit särskilt intresserad av att träffa någon men denna kille klickade jag verkligheten med.
Vi chattade några timmar om dagen, hördes flera gånger per dag. Han hörde av sig lika mycket som jag, skrev om allt möjligt, sa att han längtade efter att träffa mig, det kändes som ödet. En massa saker som just då gjorde att jag inte bara läste mellan raderna om vad han kände.
I en vecka hördes vi per telefon, bara mess dock, och hade bestämt att ses på lördag.
I fredags kväll skrev vi jätte länge med varandra, på lördagen hörde han av sig och frågade hur dagen hade varit. Men sedan dess så var det som att något hade hänt, istället för att svara på en gång så var det mycket mindre intensivt. Han sa att han hade somnat på soffan, på söndagen hade han en kompis över, och på måndagen var hans mamma på besök. Förstår att man inte sitter med telefonen då och jag var inte tjatig.
Nu har han inte svarat sen måndags kväll, ser på WhatsApp att han senast var online även måndag kväll. Mitt sista meddelande var bara en bock, som att det inte är framme än. Skrev på vanligt sms igår och frågade om det hade hänt något som gjorde att han ändrade sig och att det hade varit trevligt om han sagt till då.
Men inget svar där heller..
Är det så här det är?
Finns det så många elaka människor där ute alltså? Som inte ens kan säga rakt ut att förlåt, men jag ändrade mig?
Pendlar mellan att vara ledsen (för vad jag trodde det kunde bli) och att vara arg och vilja skälla ut honom!
En liten del av mig hoppas på att det ska komma en förklaring, var med i bilolycka eller något annat rätt otroligt men ändå.. Men jag inser att så troligen inte är fallet.
Men håller på att bli knäpp, har inget efternamn på honom så har försökt googla numret, tagit reda på hur det ser ut när man är blockad och allt möjligt.
Allt för att försöka få en förklaring.