• Threezool

    Feedback på dejtingprofil

    Hej!

    Tycker att det oftast är så negativa trådar som berör dejting och skulle vara trevligt med något positivt där man istället kan hjälpa varandra. Så jag föreslår att man i denna tråden istället lägger upp den text som man har på sin dejtingprofil och får feedback på den. Vad skulle man kunna putsa till eller fokusera mer på för att göra den mer intressant!


    Jag vet att detta lätt leder till en "dejting-tråd" så skulle uppskatta om sådant sköts på PM istället om någon nu skulle vara intressant så håller vi tråden mer till feedback och att uppmuntra varandra. =)


    Systemutvecklare och pappa
  • Svar på tråden Feedback på dejtingprofil
  • Threezool

    Tänkte att jag kan börja med min Glad


    Hej, vad kul att du tittade hit! 

    Livet leker här i vackra Uppsala, kylan och en klar natthimmel innebär en del tittandes upp mot stjärnorna på kvällarna. Med ett intresse för astronomi så fästs blicken lätt mot himlen men träffar gärna någon som skiner lite starkare ändå och fångar upp min uppmärksamhet 


    Jag lever ett lugnare liv som avbryts av trevliga tillställningar som brädspel, bowling och escape rooms, så vill du fly från zombies eller bryta dig in i ett bankvalv så har du hittat rätt (eller fel beroende på hur man ser på det ;) ).


    Det var väl lite om mig, nu är jag mer intresserad av att få lära känna dig. =)


    Systemutvecklare och pappa
  • Anonym (Hmm)

    Mja en bra start men din beskrivning var väldigt kort och säger inte så mycket om din själ. Berätta gärna vad du gör om dagarna, hur din personlighet är, vilka dina värderingar och framtidsdrömmar är, vilken typ av kvinna du söker.

  • Threezool
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-14 22:18:45 följande:

    Mja en bra start men din beskrivning var väldigt kort och säger inte så mycket om din själ. Berätta gärna vad du gör om dagarna, hur din personlighet är, vilka dina värderingar och framtidsdrömmar är, vilken typ av kvinna du söker.


    Jo det är en balansgång där vissa förespråkar kortare beskrivningar för att väcka intresse och att man ska orka läsa igenom den medan andra att man ska ha en mer detaljerad profil för att visa vem man är.


    Tack för förslagen, uppskattas. Glad


    Systemutvecklare och pappa
  • Anonym (F)

    Tycker att peofilen är väldigt kort och ger rätt lite information. Dessutom skulle jag bli avskräckt av det där om att du vill tröffa nägon som skiner starkare och fångar din uppmärksamhet. Det ger mig intrycket av en kräva de person med alldeles för höga förväntningar som dessutom lägger press på dejten att verkligen stå ut och vara något speciellt och se till att du blir intresserad.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (F) skrev 2020-10-15 08:19:00 följande:

    Tycker att peofilen är väldigt kort och ger rätt lite information. Dessutom skulle jag bli avskräckt av det där om att du vill tröffa nägon som skiner starkare och fångar din uppmärksamhet. Det ger mig intrycket av en kräva de person med alldeles för höga förväntningar som dessutom lägger press på dejten att verkligen stå ut och vara något speciellt och se till att du blir intresserad.


    Fast det är samtidigt bra, för TS ska ju visa sitt rätta jag, inte locka in fel sorts personer bara för att få fler "träffar" liksom.

    Det är lika bra att han talar om vad han vill. Den som känner sig avskräckt, som du skriver, får skriva till någon annan. 

    När jag nätdejtade hade jag först en rätt allmän profiltext, för jag var lite ovan. Då fick jag väldigt många svar men i princip inget som passade mig. Efter ett tag finslipade jag texten och lyfte mycket tydligare fram vad jag sökte (och faktiskt inte sökte - tex inte kk! Har för mig att jag tom skrev "du som enbart är ute efter sex och lite kul, skriv inte till mig") .
    Jag blev också tydligare i att tala om hur jag själv var, så att man inte enbart ställer krav på den man hoppas ska skriva - det är på något sätt mycket lättare att skriva om andra. Tex skrev jag att jag ville möta någon som kunde utmana mig  intellektuellt både verbalt och i skrift. Jag fick väldigt få svar nu - MEN de jag fick matchade mig så otroligt mycket bättre! Jag var supernöjd och mötte ganska fort mannen jag idag är gift med. Hade jag inte haft en så tydlig text tror jag faktiskt att inte just han hade lagt märke till mig utan tittat på min profiltext och sedan scrollat vidare. Han har också berättat hur han direkt fastnade för min profil och fick bråttom att skriva, och han skrev inte till någon annan. 

    Det kanske är olika hur man är som person men både jag och min man är "textmänniskor" så för oss var profiltexterna mycket viktiga. 
  • Anonym (coachen)

    Jag tycker att din text är lite udda och positiv i den bemärkelsen att du tagit dig tid att vara lite filosofisk och inte så inriktad på status och vad du gör. Men för mig hade den känts väl "mysputtrig" och alldeles för trevligt positiv och lite meningslös eftersom den inte säger någonting egentligen och får din tillvaro att framstå som ganska perfekt, på ett sådant sätt att man har svårt att förstå var man ska passa in. Att skina starkare än stjärnhimmeln är som någon skrev ett stort projekt som kräver sitt fokus. Men förstår din poäng och att du vill belysa något romantiskt.
    Du beskriver dina intressen ganska allmänt och verkar vara social och ha barnasinnet kvar. Kanske skulle jag försöka få med lite mer värderingar och vad du söker för egenskaper i en kvinna. Lite drömmar du skulle vilja förverkliga med en sådan osv. Att inte nämna sitt jobb alls kan vara ok men också verka misstänkt för vissa eftersom det kan indikera att man är arbetslös eller inte tar sitt jobb på allvar.

    Förutom text är ju så klart bilder och minst 3-5 st som visar en i olika miljöer viktiga. Människor med inga eller endast en bild är lika misstänkt. Har man en riktigt bra profilbild är texten mindre viktig och tvärtom.

  • Anonym (coachen)
    Anonym (ooo) skrev 2020-10-15 08:27:52 följande:
    Fast det är samtidigt bra, för TS ska ju visa sitt rätta jag, inte locka in fel sorts personer bara för att få fler "träffar" liksom.

    Det är lika bra att han talar om vad han vill. Den som känner sig avskräckt, som du skriver, får skriva till någon annan. 

    När jag nätdejtade hade jag först en rätt allmän profiltext, för jag var lite ovan. Då fick jag väldigt många svar men i princip inget som passade mig. Efter ett tag finslipade jag texten och lyfte mycket tydligare fram vad jag sökte (och faktiskt inte sökte - tex inte kk! Har för mig att jag tom skrev "du som enbart är ute efter sex och lite kul, skriv inte till mig") .
    Jag blev också tydligare i att tala om hur jag själv var, så att man inte enbart ställer krav på den man hoppas ska skriva - det är på något sätt mycket lättare att skriva om andra. Tex skrev jag att jag ville möta någon som kunde utmana mig  intellektuellt både verbalt och i skrift. Jag fick väldigt få svar nu - MEN de jag fick matchade mig så otroligt mycket bättre! Jag var supernöjd och mötte ganska fort mannen jag idag är gift med. Hade jag inte haft en så tydlig text tror jag faktiskt att inte just han hade lagt märke till mig utan tittat på min profiltext och sedan scrollat vidare. Han har också berättat hur han direkt fastnade för min profil och fick bråttom att skriva, och han skrev inte till någon annan. 

    Det kanske är olika hur man är som person men både jag och min man är "textmänniskor" så för oss var profiltexterna mycket viktiga. 
    Jag har prövat olika strategier på dejtsidor. Varit mystisk, relativt allmän, totaltspecifierad, poetisk osv. Ett tag var jag så petig att jag i princip skrev plus och minuslistor över vilka egenskaper och utseenden jag absolut INTE ville bli kontaktad av, men inget har visat sig bättre än nåt annat.

    Samma mängd och typer av män skriver varav några ynka procent har varit intressanta för mig eller visat på någon större intelligens. Jag har varit riktigt otrevlig periodvis för att man blir så nedstämd och påverkad av alla oselektiva män som skriver till en trots att man sagt att man absolut inte söker sex eller kk´s, ändå fortsätter sexinviterna komma och massutskicken. Ett tag hade jag ingen profilbild alls och då var det nästan fler som skrev, för då fick de bildlösa männen plötsligt en frizon och satsade allt och trodde det hade hela inne.
    Fick spendera mesta tiden med att blocka. Slutade med att jag kände mig som en fånge på min egen sida och övervakad och orkade aldrig gå på dejter eftersom jag inte kände någon motiverande kemi. Jag tror nätet funkar bäst för medelklass människor i karriären som söker en likasinnad och en viss livsstil eller nyskilda med barn. Alldeles för många kufar som inte vet vad de vill och egentligen inte orkar dejta.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Threezool skrev 2020-10-14 22:13:06 följande:

    Tänkte att jag kan börja med min Glad


    Den känns positiv, du verkar vara en öppen människa. Jag tolkar dig som att du både uppskattar lugna promenader (för att kunna se stjärnorna) eller lite socialt samspel med vänner, eller åtminstone inte bara är en soffsittare (men inget träningsfreak heller).

    Det skulle säkert vara intressant att veta vad du jobbar med, men inte prio för mig i en presentation, sånt får man reda på vid första träffen ändå.
Svar på tråden Feedback på dejtingprofil